


Bölüm Hakkında
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü, yaşadığı topluma ve dünyaya karşı sosyal sorumluluklarının bilincinde olan, mesleğinde yeterli bilgi ve donanım kazanmış, eleştirel bakış açısına sahip ve yapıcı çözüm önerileri üretebilen uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar. Eğitim dili İngilizce olan bölümümüzde öğrencilerimize, hem kuramsal hem de uygulamaya dönük dersler verilir. Atölye ve proje çalışmalarıyla kuramsal bilgilerini uygulama şansına sahip olan öğrencilerimiz, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında ihtiyaç duyulan bilgisayar programlarına vakıf mezunlar olarak yetişir. Birisi halkla ilişkiler, diğeri de reklamcılık alanlarında zorunlu stajlar her biri 20 iş gününü kapsar ve gerek yurt içi gerekse de yurt dışı kuruluşlarda gerçekleştirilebilir. Bu iki zorunlu staj sayesinde öğrencilerimiz gerek iş dünyasını tanıma, gerekse de güncel uygulamaları profesyonel ortamda yakından gözlemleyip deneyimleme şansına sahip olur.
Akreditasyonlar
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı iletişim alanında dış değerlendirme yapmaya ve akreditasyon belgesi vermeye yetkili kurum olan İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) tarafından, 1 Mart 2019 tarihinden itibaren akredite edilmiştir.
Eğitim Olanakları
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünde öğrencilerimiz akademisyen ve uzmanlardan oluşan bir eğitim kadrosundan kuramsal ve uygulamaya dönük dersler alır ve çağdaş iletişim dünyasının ihtiyaç duyduğu donanıma sahip mezunlar olarak yetiştirilir. Bölümümüz bünyesinde aktif olan Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kulübü tüm fakülte öğrencilerinin katılımına açık olup öğrencilerin çeşitli aktiviteler düzenleme ve farklı reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları tasarlama olanağına sahip oldukları bir ortam sağlar. Aynı zamanda, öğrenciler İletişim Fakültesi bünyesinde faaliyet gösteren UKÜ Haber Ajansı ve Radyo - Televizyon stüdyosunda görev alma olanağı bulur, böylece reklam ve halkla ilişkiler alanlarında başarılı olmak için büyük önem taşıyan yazma ve görsel anlatım becerilerini geliştirme şansına sahip olur. Her yıl reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarından uzmanlar ve saygın isimler yarı zamanlı ders vermek, sunum yapmak veya atölye çalışması düzenlemek üzere bölüme davet edilir. Halkla ilişkiler ve reklamcılık profesyonellerinin öğrencilerle bir araya gelip bilgi ve birikimlerini paylaştıkları çeşitli etkinlikler öğrencilerimizin mesleki gelişiminde önemli bir katkı sağlar.

Kariyer Alanları
Günümüzün yükselen mesleklerinden halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarından mezun olan öğrencilerimiz oldukça geniş kariyer olanaklarına sahiptir. Mezunların İngilizce dilinde eğitim almış olmaları iş başvurularında önemli avantaj sağlar. Reklamcılık alanına yönelen mezunlar gerek reklam ajanslarında, gerek çeşitli kurum ve şirketlerin reklam ve halkla ilişkiler birimlerinde görev alabilirler. Halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı olarak çalışmak isteyen mezunlar ise çeşitli kamu ve özel kuruluşlarının basın, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim departmanlarında, özel işletmelerin pazarlama, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim bölümlerinde iş olanağı bulabilirler. İletişim uzmanı, metin yazarı, medya planlamacısı, halkla ilişkiler uzmanı, reklam yazarı, reklam direktörü, sosyal medya uzmanı gibi unvanlarla görev yapan mezunlarımız, lisansüstü programlara devam ederek akademik kariyer yapma olanağına da sahiptirler.
İletişim
İletişim Fakültesi
Çevik Uraz Merkezi, CU124
Tel: +90 392 671 1111 Dahili: 2301
Fakülte E-posta: secretary-foc@ciu.edu.tr
Bölüm Başkanı: Yrd. Doç. Dr. Bahar Taşeli SAKALLI
Bölüm Başkanı E-posta: btaseli@ciu.edu.tr
Zorunlu Dersler
Birinci Dönem
KİTLE İLETİŞİMİNE GİRİŞ
Ders Kodu
COMM101Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5MEDYA OKURYAZARLIĞI
Ders Kodu
COMM133Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-I
Ders Kodu
ENGL141Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4BİLGİSAYARA GİRİŞ
Ders Kodu
ITEC110Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Ders Kodu
PRAD111Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5SOSYOLOJİ
Ders Kodu
SOCY101Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5TÜRK DİLİ
Ders Kodu
TREG100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2TÜRKÇE
Ders Kodu
TURK100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2İkinci Dönem
YENİ MEDYAYA GİRİŞ
Ders Kodu
COMM104Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4KİTLE İLETİŞİM KURAMLARI
Ders Kodu
COMM212Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-II
Ders Kodu
ENGL142Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4MEDENİYET TARİHİ
Ders Kodu
HIST100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2GAZETECİLİĞE GİRİŞ
Ders Kodu
JOUR102Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4REKLAMCILIĞA GİRİŞ
Ders Kodu
PRAD112Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5PSİKOLOJİ
Ders Kodu
PSYC110Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Ders Kodu
TARH100Kredi
0Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
2Üçüncü Dönem
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK
Ders Kodu
COMM231Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
6İLETİŞİM TARİHİ
Ders Kodu
COMM261Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
6EKONOMİNİN TEMELLERİ
Ders Kodu
ECON211Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5İLERİ DÜZEY OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ-I
Ders Kodu
ENGL241Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4HUKUKA GİRİŞ
Ders Kodu
ILAW118Kredi
2Teorik Saat
2Pratik Saat
0AKTS
4REKLAM TASARIMININ TEMELLERİ
Ders Kodu
PRAD203Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
6Dördüncü Dönem
İLETİŞİMDE SOSYAL MEDYA
Ders Kodu
COMM254Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5SOSYAL BİLİMLER İÇİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Ders Kodu
EASC470Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
7HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIK İÇİN İNGİLİZCE
Ders Kodu
ENGL204Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
3İLETİŞİM HUKUKU VE ETİĞİ
Ders Kodu
ILAW242Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ALAN SEÇMELİ
Ders Kodu
PRADXX1Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ÜNİVERSİTE SEÇMELİ
Ders Kodu
UNIEXX1Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4Beşinci Dönem
PAZARLAMA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Ders Kodu
BUSN365Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
3Fakülte Seçmeli
Ders Kodu
COMMXX1Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM YAZARLIĞI
Ders Kodu
ENGL351Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
3YAZ STAJI-I
Ders Kodu
PRAD200Kredi
0Teorik Saat
0Pratik Saat
0AKTS
5REKLAMDA YAPIM TEKNİKLERİ
Ders Kodu
PRAD311Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
4HALKLA İLİŞKİLERDE KAMPANYA TASARIMI
Ders Kodu
PRAD313Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
6ALAN SEÇMELİ
Ders Kodu
PRADXX2Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5Altıncı Dönem
Fakülte Seçmeli
Ders Kodu
COMMXX2Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5MEDYA PLANLAMASI
Ders Kodu
PRAD322Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4REKLAMDA YARATICILIK
Ders Kodu
PRAD324Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
5REKLAM KAMPANYALARI TASARIMI
Ders Kodu
PRAD332Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
5Alan Seçmeli
Ders Kodu
PRADXX3Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5Alan Seçmeli
Ders Kodu
PRADXX4Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5Yedinci Dönem
Fakülte Seçmeli
Ders Kodu
COMMXX3Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5YAZ STAJI-II
Ders Kodu
PRAD300Kredi
0Teorik Saat
0Pratik Saat
0AKTS
5MEZUNİYET PROJESİ-I
Ders Kodu
PRAD411Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
6SİYASAL İLETİŞİM
Ders Kodu
PRAD453Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
3Alan Seçmeli
Ders Kodu
PRADXX5Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ÜNİVERSİTE SEÇMELİ
Ders Kodu
UNIEXX2Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4GRAFIK ÜRETİM TEKNİKLERİ
Ders Kodu
VICD403Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
3Sekizinci Dönem
Fakülte Seçmeli
Ders Kodu
COMMXX4Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5MEZUNİYET PROJESİ-II
Ders Kodu
PRAD414Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
7BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ
Ders Kodu
PRAD428Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5Alan Seçmeli
Ders Kodu
PRADXX6Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
5ÜNİVERSİTE SEÇMELİ
Ders Kodu
UNIEXX3Kredi
3Teorik Saat
3Pratik Saat
0AKTS
4KURUMSAL KİMLİK TASARIMI
Ders Kodu
VICD316Kredi
3Teorik Saat
2Pratik Saat
2AKTS
3Seçmeli Dersler
TC Adaylar
T.C. Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yürütülen sınavlarda başarılı olup tercihleri doğrultusunda üniversitemize kayıt yapmaya hak kazanan ögrenciler, kayıt için gerekli belgeleriyle, tüm Türkiye genelinde bulunan Kayıt ve İrtibat Ofislerimizden veya KKTC’de Tanıtım Müdürlüğümüzden kayıt işlemlerini tamamlayabilirler.
Detaylı Kayıt- Kabul bilgileri için tıklayınız.
KKTC Adaylar
KKTC vatandaşı aday öğrenciler ile KKTC’de lise eğitiminin tamamını tamamlamış T.C. vatandaşı öğrencilere yönelik düzenlenen UKÜ Öğrenci Yerleştirme ve Burs Sıralama Sınavı’nda gösterdikleri başarı ve tercih ettikleri programlar doğrultusunda lisans programlarına yerleşirler.
Sınavda başarı gösteren öğrenciler, kayıt işlemlerini KKTC Tanıtım Ofisi’nden yapabilirler.
Lisans programlarımıza başvurularınızı online olarak direkt başvuru portalı üzerinden yapabilirsiniz. Bilgilerinizi doğru bir şekilde doldurun ve başvuru formunun son sayfasında listelenen tüm gerekli belgeleri yükleyin.
Gerekli belgeler;
- Doldurulmuş başvuru formu,
- Yüksek/İkincil Sertifika veya eşdeğerleri (ör. O/A'Level, WAEC/NECO)
- İngilizce Dil yeterliliğinin kanıtı: TOEFL (65 IBT) veya IELTS (5.5). Bu belgelere sahip olmayan öğrenciler, kampüse varışlarından sonra UKÜ İngilizce yeterlilik sınavına gireceklerdir,
- Uluslararası pasaport/doğum belgesinin taranmış kopyası,
- Eksiksiz doldurulmuş ve imzalanmış UKÜ Kural ve Yönetmelikleri belgesi (online başvuru sırasında indirilebilir).
UKÜ, lisans programlarında pek çok burs ve indirim olanağı sunar.
TC Adaylar
- Başarıyı özendiren ve ödüllendiren burslar ve daha fazlası için tıklayınız.
KKTC Adaylar
- Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.
Uluslararası Adaylar
- Akademik Başarı Bursları ve daha fazlası için tıklayınız.
Öğrenim Ücretleri her akademik yılın başında belirlenir. UKÜ’ye kayıt yapmaya hak kazanan aday öğrenciler Eğitim Ücreti Hesaplama sistemi doğrultusunda ücretlerini öğrenebilirler.
Program Özgörevleri
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünün özgörevleri; başta reklamcılık ve halkla ilişkiler olmak üzere iletişim biliminin çeşitli alanlarında yeterli bilgi ve donanım kazanmış, bilgi teknolojilerinden aktif olarak faydalanan, eleştirel bakış açısına sahip, sorunlar karşısında çözüm önerileri üretebilen, bireysel ve grup çalışmalarına yatkın, özgüveni gelişmiş, yaşadığı topluma karşı sosyal sorumluluklarının farkında olan ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimsemiş mezunlar yetiştirmektir.
PÇ1: Halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim bilimi alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir.
PÇ2: Halkla ilişkilerin bir yönetim fonksiyonu olduğunu bilir.
PÇ3: Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkiler, tanıtım ve reklamın önemini, rolünü bilir.
PÇ4: Örgütsel iletişim modellerini ve işleyişini bilir.
PÇ5: Araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirmeyi bilir.
PÇ6: Halkla ilişkilerde kriz yönetimi ve çözüm süreçlerini bilir.
PÇ7: Kurum ve kuruluşların algı ve itibar yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
PÇ8: Kurum ve kuruluşların tanıtımıyla ilgili medya ve dijital medya iletişimini bilir.
PÇ9: Alanında yapılan faaliyetlerle ilgili periyodik raporlama yapmasını bilir.
PÇ10: Alanında etkili sunum tekniklerini bilir.
PÇ11: Hedef kitleye uygun reklam mesajları oluşturulmasını bilir.
PÇ12: Medya planlamasını bilir.
PÇ13: Geleneksel ve yeni medya reklam ortamlarında yürütülen reklam kampanya süreçlerini bilir.
PÇ14: Kurum ve kuruluşların, kurum içi ve kurum dışı iletişim çalışmalarını yapar.
PÇ15: Kurum ve kuruluşların her türlü etkinliklerini düzenler.
PÇ16: Halkla İlişkiler ve reklam çalışmalarında amaca uygun ortam, ekipman ve materyal seçimini yapar.
PÇ17: Araştırma sonuçları doğrultusunda iş hedeflerine uygun çözüm önerilerini geliştirir.
PÇ18: Stratejik düşünme becerisine sahiptir.
PÇ19: Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında gerekli olan görsel işitsel iletişim araçlarını kullanma becerisine sahiptir.
PÇ20: Reklam mesajlarını, iletişim ortamlarının farklı özelliklerini dikkate alarak oluşturur.
PÇ21: Geleneksel ve yeni medya reklam kampanyalarını planlar ve yürütür.
PÇ22: Halkla ilişkiler ve reklam alanlarında dijital ortamları ve sosyal medyayı kullanır.
PÇ23: Toplumsal gelişmeleri yakından izler, tüketici davranışlarındaki değişimleri araştırır ve elde ettiği bilgileri reklam mesajlarında kullanır.
PÇ24: Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörür ve önlenmesi için harekete geçer, çözümlenmesinde aktif rol alır.
PÇ25: Etkin dinleme, eleştirel analiz ve sorun çözme konusunda yetkindir.
PÇ26: Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ27: Yönetsel bakış açısına sahiptir.
PÇ28: Protokol ve sosyal davranış kurallarına uygun davranır.
PÇ29: Mesleğinin dünyadaki gelişimini izler; yeniliklere adapte olur.
PÇ30: İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip kamu yararına kullanma yetisine sahiptir.
PÇ31: Sorunları çözmek için bağımsız ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ32: Mesleğini yaparken evrensel değerlere, hukuka ve etik ilkelere bağlı kalmaya özen gösterir.
Program Öğretim Amaçları
PÖA1: Reklamcılık ve halkla İlişkiler alanlarında yeterli bilgi, beceri ve donanım kazanmış,
PÖA2: Reklam ve halkla ilişkiler kampanyaları tasarlayıp uygulayabilen,
PÖA3: Yeniliklere açık ve yaratıcı özellikleri gelişmiş,
PÖA4: Sorunlar karşısında yapıcı çözüm önerileri üretebilen,
PÖA5: Eleştirel bakış açısına sahip,
PÖA6: Reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında araştırma yöntemlerini bilen,
PÖA7: Yeni medya ve iletişim teknolojilerini kullanabilen, reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarında bilgisayar programlarını (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) kullanma becerisine sahip,
PÖA8: Yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahip,
PÖA9: Yaşadığı topluma ve dünyaya karşı sosyal sorumluluklarının bilincinde olan,
PÖA10: İngilizce diline Avrupa Dil Portfolyosu B1 Genel Düzeyinde vâkıf mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
PÖA11: Etik ve mesleki etik ilkelerine uygun davranma ve sorumluluk bilincinde olan,
PÖA12: İş sağlığı ve güvenliği konularında alanıyla ilgili bilgileri kullanabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.