Sıkça Sorulan Sorular

KAYIT VE GENEL BİLGİLENDİRME

Tercihte bulunabilmem için gerekli olan baraj puanı kaçtır?

Merkezi yerleştirme ile tercihte bulunabilmek için 2 yıllık bölümlerin YKS baraj puanı 150, 4 yıllık bölümlerin ise baraj puanı 180’dir.

Başarı sırası sınırlaması olan bölümleriniz hangileridir?
  • Eczacılık programına yerleştirme işlemlerinde YKS ilgili puan türünde en düşük 100 bininci (100.000)
  • Hukuk programına yerleştirme işlemlerinde YKS ilgili puan türünde en düşük 125 bininci (125.000)
  • Mühendislik programlarına yerleştirme işlemlerinde YKS ilgili puan türünde en düşük 300 bininci (300.000)
  • Mimarlık programına yerleştirme işlemlerinde YKS ilgili puan türünde en düşük 250 bininci (250.000)
  • Öğretmenlik programlarına yerleştirme işlemlerinde YKS ilgili puan türünde en düşük 300 bininci (300.000) (Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık programları dâhil)

Not: İlgili puan türünde barajın içerisinde olan öğrenciler tercih edebilirler.

Türkiye’de denkliğiniz var mı?

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ), her yıl ÖSYM tarafından yayınlanan Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı ve Dikey Geçiş Sınavı kılavuzlarında yer alan tüm programlarına YÖK tarafından denklik verilmiştir. Uluslararası gelişimi eğitimde vazgeçilmez bir değer olarak gören UKÜ kurulduğu yıldan itibaren gelişime ve işbirliğine büyük önem vermiş ve bu amaçla yapmış olduğu anlaşmalar ile uluslararası platformda tanınan bir yükseköğrenim kurumu haline gelmiştir.

Bu çerçevede Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi birçok akreditasyon kurumuna üyedir. Üye olunan bazı kurumların isimleri aşağıdaki gibidir:

  • Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
  • Mimarlık Akreditasyon Kurulu (MiAK)
  • Sağlık Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SABAK)
  • Pearson Assured
  • Uluslararası İşletme Akreditasyon Kurumu (FIBAA)
  • Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
  • İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK)
  • Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Kayıt yaptıracak öğrenciler için gerekli olan belgeler nelerdir (T.C. Uyruklu öğrencilerden istenen belgeler)?
  • Eksiksiz doldurulmuş ve imzalatılmış Öğrenci Kayıt Taahhütnamesi (Kayıt ve İrtibat Bürolarımızda doldurulacaktır).
  • Lise Diploması aslı, yeni tarihli resmi çıkış belgesi veya mezuniyet belgesi.
  • Öğrencinin UKÜ’ye yerleştiğine dair ÖSYM kazandı belgesi.
  • Tercih sırası bursu kullanacak adayların tercih sıralarını gösteren belge
  • Banka dekontu
  • Kimlik fotokopisi
  • 3 adet vesikalık fotoğraf
  • Erkek öğrenciler için ilgili askerlik şubesinden alacakları, bir fakülte ya da yüksekokula kayıt olmasında askerlikçe hiçbir sakınca olmadığına dair Askerlik Durum Belgesi.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı'na bağlı tam teşekkülü ihtisas veya Üniversite Hastanelerinden alınmış:
  • Tüberküloz için Akciğer Skopisi veya Grafisi.
  • HIV tetkiklerinini içerir sağlık belgesi.
  • RPR Testi.
  • Eğitmen indiriminden yararlanacak öğrencilerin, anne veya babasının eğitmen belgesi.
  • TSK mensubu indiriminden yararlanacak öğrencilerin, anne veya babasının TSK mensubu olduğuna dair belge.
  • Aile indiriminden yararlanacak öğrencilerin kimlik fotokopileri ve aile bireyinin okul numarası.
İlk gelişte pasaport zorunlu mudur?

Üniversitemize kayıt yaptıran yeni öğrenciler gelmeden pasaport başvurusunda bulunabilirler. KKTC’ye girişlerde nüfus cüzdanı ile de giriş yapılabilmektedir ancak öğrencilerimiz yaptırmakla yükümlü olduğu öğrenci vizesi işlemlerini (muhaceret) 3 ay içerisinde tamamlamaları gerekmektedir. Muhaceret İşlemleri için tıklayınız

Muhaceret İşlemleri

Muhaceret işlemi T.C. ve yabancı uyruklu tüm öğrenciler için gereklidir. Daha fazla bilgi almak için Öğrenci Danışma Koordinatörlüğü ile iletişime geçebilir veya KKTC İçişleri Bakanlığı web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Liseyi Yurtdışında Bitiren T.C. Uyruklu Öğrencilerin Kayıt Şartları?

Ortaöğrenimini yurt dışında (KKTC ve Türkiye Cumhuriyeti hariç) tamamlayan ve üniversitemizde öğrenim görmek isteyen öğrencilerin eğitimlerine ara vermeden MEB’dan alacakları lise diploması denklik belgesi ile Üniversitemize kayıt için başvuruda bulunabilirler.

KKTC’ye geldiğim zaman üniversiteye nasıl ulaşabilirim?

Kayıt haftasını takiben oryantasyon ve hoş geldin ekibi, yeni kayıtlı öğrencileri Ercan havaalanı ve Girne limanından özel servislerimiz ile karşılar. İlgili hizmetten yararlanabilmek için geliş saatinden 48 saat öncesinde karşılama formunu eksiksiz doldurularak tanitim-tc@ciu.edu.tr adresine e-posta olarak gönderilmesi gerekir. Karşılanan öğrenciler üniversite kampüsüne getirilir ve rezervasyon yaptırılan yurtlara yerleştirilirler.

Devam zorunluluğu var mı?

Üniversitemiz mevzuatına göre tüm bölümlerimizde %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Öğrenci odaklı eğitimimiz ile derslere devam akademik başarıyı ayrıca arttırmaktadır.

Özel öğrenci kayıt koşullarınız hakkında bilgi alabilir miyim?

Herhangi bir sebepten dolayı sınava giremeyen veya baraj puanı geçemeyen aday öğrencilerimiz “Özel Öğrenci” statüsünde İngilizce Hazırlık Okulumuza % 50 indirimli kayıt yapabilmektedir. Bir yılın sonunda ÖSYM tarafından üniversitemize yerleşmeniz durumunda fakülte eğitiminize devam edebilirsiniz. Özel Öğrenci askerlik muafiyetinden yararlanamaz.

Kayıt yaptırmamız halinde Türkiye’ye yatay geçiş yapabilir miyiz?

Kabul koşulları yerine getirildiği takdirde ÖSYM kılavuzunda yer alan üniversitelere yatay geçiş yapma hakkınız mevcuttur. Yatay geçiş işlemleri YÖK, "Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik" ve UKÜ Senatosunca belirlenen prosedürlere göre yapılır.

KKTC’de sağlık ile ilgili bir ihtiyacımız olur ise, sağlık sigortası var mı?

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi’ne kayıtlı olan her öğrenci, kayıt işlemleri sonrasında KKTC’ye gelerek belirtilen tarihler içerisinde KKTC İçişleri Bakanlığı’na bağlı Muhaceret Dairesi'nden muhaceret izin sistemi üzerinden Sağlık Bakanlığı'nın hesabına ödeme yaparak muhaceret işlemleri kapsamında sağlık sigortasını yaptırır.

Askerlik işlemleri üniversite tarafından yapılıyor mu?

Erkek öğrenciler için askerlik durum belgesi kayıt belgeleri ile birlikte üniversiteye teslim edilir. Kayıt esnasında öğrencinin askerlikle bir ilişkisinin bulunmaması gerekmektedir. Kayıt tarihinden sonra sona erecek tecil işlemleri ile Öğrenci İşleri Müdürlüğü ilgilenir ve gerekli işlemleri takip eder. Özel Öğrenci olarak kayıt yaptıran öğrencilerimizin askerlik tecil işlemleri üniversitemiz tarafından yapılmamaktadır.

Kayıt dondurma işlemi yapabilir miyiz, gerekli işlemler nelerdir?

Her öğrenci SIS modülü üzerinden hangi dönemlerde kayıt dondurmak istediğini dilekçe ile bildirmelidir.

Üniversitenizde çalışma imkanı var mı?

Üniversite bünyesindeki akademik ve idari birimlerde ihtiyaç duyulduğu durumlarda yarı zamanlı olarak görevlendirmeler yapılmaktadır. Öğrencilerimiz, kampüs içerisinde bulunan akademik ve idari birimlerde saat ücreti karşılığında çalışabilir, eğitim sürelerince kendilerini farklı disiplinlerde geliştirebilirler. Üniversite içerisinde çalıştıkları konulara göre mezuniyet belgelerine ek olarak Öğrenci Kişisel Gelişim Dokümanı da düzenlenmektedir. Öğrencilerin, KKTC yasalarına göre haftada 20 saat, yarı zamanlı olarak üniversite dışında çalışmaları da mümkündür.

İngilizce Hazırlık eğitimi zorunlu mu?

Eğitim dili İngilizce olan bölümlerimiz için İngilizce yeterlilik şartı aranmaktadır. UKÜ Yeterlilik sınavından geçer not alamayan öğrencilerimiz Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılan “İngilizce Seviye Tespit” sınav sonuçlarına göre öğrencinin İngilizce dil bilgisi düzeyi tespit edilir ve Yabancı Diller Yüksekokulu'ndaki bu düzeye uygun dil öğrenim programına başlar. Öğrenim süresi, öğrencinin başarısına bağlı olarak en az bir dönem, en çok iki yıldır (dört dönem). Kayıt yaptıran ve aşağıdaki niteliklere sahip olmayan her öğrenci, İngilizce Yeterlik Sınavı'na girmek zorundadır. TOEFL'dan en az 513 puan (yeni sisteme göre 183 CBT, 65 BT), IELTS sınavından 5,5 veya üzeri puan alan, uluslararası alanda tanınan herhangi bir İngilizce Yeterlik Sertifikasına sahip olan öğrenciler, Yabancı Diller Yüksekokulu’nun değerlendirmesi sonucunda birinci sınıfa kayıt yaptırabilirler.

Fakülte ve meslek yüksekokulu programlarının eğitim süreleri ne kadardır?

Eczacılık Fakültesi eğitim süresi 5 (beş) yıldır (hazırlık hariç). Diğer tüm lisans bölümleri eğitim süresi 4 (dört) yıl, önlisans bölümleri eğitim yılı ise 2 (iki) yıldır.

Üniversitedeki programlarda hangi dillerde eğitim verilmektedir ?

Türkçe Programlar:
Lisans:
Okul Öncesi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Sınıf Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Özel Eğitim Öğretmenliği, Psikoloji, İç Mimarlık, Hukuk, Beslenme ve Diyetetik, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Çocuk Gelişimi, Hemşirelik, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Ön lisans: Anestezi, İlk ve Acil Yardım, Çocuk Gelişimi

İngilizce Programlar:
Lisans:
Eczacılık, İngilizce Öğretmenliği, Psikoloji, Mimarlık, İç Mimarlık, Mimarlık, İşletme, Uluslararası İlişkiler, Sosyal Hizmet, Gazetecilik, Radyo, Televizyon ve Sinema, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Bilgisayar Mühendisliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Biyomedikal Mühendisliği Çevre Mühendisliği, Elektrik Elektronik Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Enerji Sistemleri Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Bitkisel ve Üretim Teknolojileri, Turizm İşletmeciliği, Bilgi Güvenliği Teknolojisi, Yönetim Bilişim Sistemleri

Ön lisans: Bilgisayar Programcılığı

Ek tercihler nasıl yapılıyor?

YKS kayıtları sonrası mevcut kontenjanlarda kalan boş kontenjanlar için ÖSYM ek tercih kılavuzu yayınlar. Aday öğrenciler puanlarına göre tekrardan tercihte bulunurlar. Ek tercihler yapılırken lisans programlarında ÖSYM yerleşme puanı dengi veya üzerinde tercih yapılması gerekmektedir.

Taksitlendirme olanakları nelerdir ?

Eğitim, konaklama ve yemek ücretlerinin tümü için 2, 4 ve 6 taksit seçeneğinde ödeme imkanı vardır. İsteyen öğrenciler ya da velileri anlaşmalı olunan T.C. Ziraat Bankasından gerekli koşulları sağlamaları halinde faizsiz eğitim kredisi de kullanabilir. Ödemeler ile ilgili bilgiler için tıklayınız

Ek ders ve yaz okulu ücretleri ?

Ek dersler ücretlidir. Yaz okulunda en fazla 10 kredilik ders alınabilir. Mezun durumunda 12 kredilik ders alınabilir. Ders ve kredi ücreti hakkında muhasebe biriminden bilgi alınabilir. Açılması istenilen bölümler için öğrenci ilgili fakülte sekreterliğine talebini iletir, ders açılması için genel sayıya ulaşılması durumunda ders açılabilir. Konu detayları fakülte sekreterliğinden öğrenilebilir.

BURSLAR VE İNDİRİMLER

Üniversitenizde bursların devam koşulu nedir ?

İngilizce hazırlık gerektiren programlarda bir yıl hazırlık programını kapsamak koşuluyla öğrencinin kayıtlı olduğu programın normal eğitim süresi kadardır. Normal eğitim süresi içerisinde akademik başarı notuna bağlı olarak öğrencinin bursu kesilmez. Burslar sayfası için tıklayınız

Üniversitenizde farklı kaç burstan yararlanabiliriz?

UKÜ’de %100’den %10’a kadar değişen oranlarda, başarıyı özendiren ve ödüllendiren çok çeşitli burslar ve indirimler uygulanmaktadır. ÖSYM Bursları, Tercih Sırası Bursu, Özel Paket İndirimi, Başarı Sırası Bursu, Eğitmen Bursu, Akademik Başarı Bursu, Aile İndirimi, Mezun Bursu, DGS Bursu bunlardan bazılarıdır. Bu burslar normal eğitim süresince koşulsuz ve kesintisiz olarak devam etmektedir. Burslar sayfası için tıklayınız

Muafiyet değerlendirmesi nasıl olur ?

Aday öğrencilerin transkript değerlendirmeleri için, mezun oldukları programa ait ders tanımları ve aldıkları notları içeren transkriptlerini aşağıda yer alan e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir.

Gönderilen transkriptler ilgili fakültenin ön değerlendirmesine sunulur ve hangi derslerden muaf olabileceği, kaç yıl (dönem) daha üniversitemizde okuması gerektiği hakkında bilgi verilebilir.

E-posta: muafiyet-tc@ciu.edu.tr

SOSYAL YAŞAM VE HİZMETLER

Üniversitenizin kampüsü bir öğrenci için gerekli olan alanlara sahip midir ?

UKÜ kampüsü; öğrencilere gerekli tüm olanakları sunmaktadır. Onların eğitim sürecinde hayatlarını daha da kolaylaştırabilecek kaliteli yurt olanakları, restoran ve kafeteryalar, sağlık merkezi, elektronik kütüphane, kitapevi, ulaşım hizmetleri, sportif birimler ve market-alışveriş yerleriyle UKÜ, tam donanımlı bir "Kampüs Üniversitesi" olarak öğrencilerine ayrıcalıklı bir eğitim ortamı yaratmaktadır. Kampüs hizmetleri için tıklayınız.

Üniversitenizde yemekhane dışında yemek yiyebileceğimiz yerler var mı ?

Öğrencilerin istedikleri saatte değişik alternatiflerle beslenme ihtiyacını karşılayacağı, arkadaşları ile ders çalışabileceği veya keyifli dakikalar geçirebileceği kafeterya, yemekhane, restoran, pastane, kantin ve benzeri tesisler kampüs bünyesindedir. Kampüste bulunan Bits& Bites, Break Point, Mr. Bird, tüm kafeterya, restoran, yemekhane ve kantinler ISO 22000:2005 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgelerine sahiptir. Yiyecek hizmetleri için tıklayınız

Üniversite kampüsü dışına çıkmak isteyen öğrenciler şehir merkezine nasıl ulaşabilir ?

Ulaşım Birimi, öğrencilerine ve çalışanlarına ulaşım hizmeti vermek üzere farklı büyüklüklerde çok sayıda araçtan oluşan büyük bir donanıma sahiptir. Servis araçları, planlanan saatler arasında Lefkoşa ile kampüs arasında beş farklı güzergâhta ücretsiz olarak ulaşım sağlar. Hafta içi Gazimağusa’ya sabah ve akşam saatlerinde servis sağlanır. Servis saatleri için tıklayınız

Üniversite kampüs ortamı güvenli midir ?

UKÜ için öğrencilerine güvenli bir kampüs hayatı sunmak çok önemlidir. Kampüs ve yurt bölgelerinde haftanın 7 günü 24 saat görev yapan güvenlik görevlileri ve kamera takibi ile UKÜ Kampüsü içerisinde öğrencilerimize huzurlu ve güvenli bir yaşam sunulmaktadır. 

Öğrencilere yönelik etkinlikler nelerdir ?

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi öğrencilerinin akademik yönden gelişimlerinin yanında kişisel, kültürel ve sosyal gelişimlerine de önem vermektedir. Bu bağlamda her yıl geleneksel olarak UKÜ’ye yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik “Oryantasyon Günleri”, “ Hoş Geldin Haftası” tüm öğrencilerimizin büyük bir coşku ve heyecanla katıldıkları “Bahar Şenlikleri” ile “Yeni Yıla Merhaba Şenlikleri”, yine öğrencilerimizin kültür ve sanat dolu günleri doyasıya yaşadıkları “Kütüphane Haftası” ve dünyanın değişik ülkelerinden gelen öğrencilerin diğer öğrencilerle kaynaşmasını sağlayan ve kültürlerini tanıtmalarına fırsat tanıyan “Uluslararası Gece” organizasyonları kapsamında zengin ve çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmektedir. 

Öğrenci kulüp etkinlikleriniz var mı ?

Öğrenciler tarafından kurulup yönetilen, kendi istek ve ihtiyaçları doğrultusunda ders dışı zamanlarını sosyal, kültürel ve sportif alanlarda aktiviteler ile değerlendirmelerini sağlayan 40’ı aşkın öğrenci kulübü yıl boyunca aktif haldedir. İlgi alanına göre kulüpler sayfamızı ziyaret etmek için tıklayınız.

YURTLAR

Kampüs içerisinde konaklama imkanımız var mı ?

Tüm yeni öğrencilerinin barınma ihtiyacını karşılayacak toplam 17 yurt binası vardır. Yüksek kalitede ve her türlü konfora sahip özel olarak tasarlanmış UKÜ yurtları, öğrencilerine huzurlu, etkin ders çalışmaya uygun ve güvenilir bir ortam sunar. UKÜ yurtları, Stüdyo ve Apart tipi şeklinde ikiye ayrılır.

Yurt odası donanımı hakkında bilgi alabilir miyim ?

Tüm odalarda ücretsiz ve limitsiz internet erişimi, çalışma masası ve sandalyesi, kitaplık, elbise dolabı, yatak, mini buzdolabı, Digitürk, LCD TV, odalar arası görüşmeye ve dıştan aranmalara açık karasal hat telefon bağlantısı bulunmakla birlikte Lambusa, Bufavento, Vuni, Hilarion ve Kantara yurtlarında merkezi ısıtma sistemi, Soli yurdumuzda ise klima vardır.

Stüdyo tipi yurtlarınızın özelliği nedir ?

1, 2, 3 ve 4 kişilik odalardan oluşan stüdyo tipi yurt binaları bir yıllık yemekhane üyeliği, yurt konaklaması ve eğitim ücretlerinin dahil olduğu ekonomik paketler ile birlikte sunulur. Stüdyo tipi olan Soli yurdu, modern mimarisi ile otel konforuna sahip tek, çift ve 3 kişilik odaları öğrencilerin hizmetine sunar. Diğer stüdyo yurt binalarından farklı olarak klima, asansör ve bunların yanı sıra özel gereksinimli öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun standartlarda düzenlenmiş odalar Soli yurdunda yer alır. Soli yurdunda rezervasyon yaptırmak isteyen öğrencilerin; yemek, yurt ve eğitimin birlikte sunulduğu paket programa dahil olmaları gerekmektedir. Soli yurdu dışındaki diğer stüdyo yurtlarda konaklamayı tercih eden öğrenciler yemek öğünlerini kendileri belirleyebilir. Yurt binasında bulunan ortak mutfak kullanımı ile isteyen öğrenciler kendi yemeklerini kendileri pişirebilir. Ortak mutfak Soli yurdunda mevcut değildir.

Apart tipi yurtlarınızın özelliği nedir ?

Apart tipi yurt binaları 2 ve 3 yatak odalı (2 kişilik, 4 kişilik veya 6 kişilik) dairelerden oluşur. Dairelerde, yatak odalarının haricinde, oturma odası ve öğrencilerin kendi yemeklerini pişirebilecekleri tam donanımlı bir mutfak ile birlikte seçilen daire tipine göre klima da mevcuttur.

Yurttaki oda arkadaşlarımı seçebilir miyim ?

Yurt kaydınızı arkadaşınızla birlikte yapmanız halinde veya birlikte kalmak istediğiniz arkadaşınızın ismini belirttiğiniz takdirde, odaların müsaitliğine bakılarak talebiniz Yurtlar Müdürlüğü tarafından değerlendirilir.

Oda değişikliği yapabilir miyim ?

Yurtlarda ikamet eden öğrenci sadece 1 defa ücretsiz oda değişikliği yapabilir. Öğrenci yeni bir oda değişikliği istediği takdirde 100 Euro karşılığında değişikliği yapabilir.

Yurtlara gelirken, yanımda hangi eşyalarımı almam gerekir ?

Yurtlara gelirken kişisel eşyalarınıza ek olarak yastık, yastık kılıfı, çarşaf, nevresim, pike, battaniye vb. malzemelerinizi de beraberinizde getirebilirsiniz. Hijyenik sebeplerle yastık, yastık kılıfı, çarşaf, nevresim, pike, battaniye vb. ürünler Yurtlar Müdürlüğü tarafından verilmez. KKTC’de İngiliz tipi prizlerin kullanılmasından dolayı Amerikan tipi (Türkiye’de kullanılan priz tipi) prizleri İngiliz tipine çeviren dönüştürücü edinmeniz tavsiye edilir. Bu ihtiyaçlarınızın tümünü kampüs içerisindeki alışveriş merkezinden de karşılayabilirsiniz.

Yurtlara giriş saatleri sınırlı mı ?

Yurtlarda kalan öğrencilerin, hafta içi (Pazartesi-Perşembe) ve Pazar günleri en geç gece yarısı 00:00’a kadar, Cuma ve Cumartesi günleri ise sabah 02:00’ye kadar kendi yurtlarına giriş yapmaları gerekir. Giriş çıkışlarda kullanılan turnike, sisteme bağlı olarak belirtilen saatlerde çalışmayacağından Resepsiyon Görevlisi yurda girişinizde yardımcı olacaktır.

Kız ve Erkek öğrenciler aynı yurtta mı kalıyor ?

Kız ve erkek yurtları ayrı binalara sahiptir. Karma olan yurtlarımızda ise katlar kız / erkek olarak ayrılır. Yurt Görevlileri tarafından odalar ve koridorlar hiçbir öğrencinin rahatsız olmaması için hassasiyetle kontrol edilir. Ziyaretçiler ise yurt binalarında bulunan lobiler haricinde odalara kabul edilmez.

Birinci dereceden herhangi bir yakınım odamda kalabilir mi ?

Yurtlarda kalan öğrenciler, ilgili yurt binasında kalan diğer öğrencilerin rahatsız olmasına sebebiyet vermemek için odalarında yatılı misafir ağırlayamaz. Ancak öğrencilerin KKTC’ye ve kampüse uyum süreçlerini hızlandırabilmek için öğrencilerin misafirleri kampüs içerisinde bulunan misafirhanede veya Yurtlar Müdürlüğü tarafından uygunluğu belirlenmiş başka bir odada ücreti karşılığında konaklama imkanı mevcuttur.

Yurtlarda haberleşme imkanı var mı ?

Yurt odalarındaki mevcut telefonlarla dahili görüşmeler yapılabilmektedir. Dışardan gelen aramalara ve iç hatların aranması açık her odaya ait telefon mevcuttur. Her odada ücretsiz ve limitsiz internet erişimi ile ayrıca iletişim sağlanabilir.

Yurtta çamaşır ütü hizmetleri var mıdır ?

Kampüs içerisinde Öğrenci Merkezi’nde ve Soli yurdunun altında olmak üzere 2 farklı noktadaki çamaşırhaneler 7 gün 24 saat boyunca çamaşır yıkama ve kurutma makineleri ile hizmet sunar. Çamaşırhanelerin etkin kullanımı için Yurtlar Müdürlüğü tarafından “Kullanım Talimatları” yurtta konaklayan öğrencilere dağıtılır. Öğrenciler herhangi bir sorun yaşadıklarında Yurtlar Müdürlüğü’nden destek alabilirler.

Her yıl yurt kayıtları yenilenir mi ?

Mayıs ayında başlayan rezervasyonlar için Yurtlar Müdürlüğü’ne başvuru yapılması ve belirtilen depozito ücretinin yatırılması gerekmektedir.

Kampüs dışında kalabileceğim yerler var mı ?

Öğrencilerimiz UKÜ yurtları haricinde Lefkoşa'da ev kiralayabilir. Kira bedeli evin lokasyonuna göre 2.500 TL – 4.000 TL arasında değişmektedir.