uku-sevilay-oren

Yrd. Doç. Dr. SEVİLAY ÖREN

İletişim Fakültesi

Telefon numarası +90 392 671 11 11
Dahili 2322
Ofis CU120
Diğer bilgiler

Öz geçmiş

Öğrenim Durumu
  • Cyprus International University -Communication and Media Studies (Doktora, 2015)
  • Gazi Üniversitesi -Radio, Television and Cinema (Yüksek Lisans, 2005)
  • Eastern Mediterranean University -Radio, Television and Film Studies (Lisans, 2001)
Yayınlar

Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • Ören, S., Seçim, H. (2022). Siyasal İletişimde Sosyal Medyanın Yeni Kullanım Alanları ve Biçimleri: Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) 2020 Cumhurbaşkanlığı Seçimi Örneği. İ. Karlı, Z. B., Dondurucu, T. Yazıcı, ed., Dijitalleşen Dünyada Siyasal İletişim. Türkiye: Literatürk Academia - 2022

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)

  • Arslan, S. (2018). Effects of Social Media Usage on Academic Performance of undergrad Students. Revista de Cercetare si Interventie Sociala, 63, 329-345. - 2018

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • Arslan, S. Kamu kurum ve kuruluşlarının halkla ilişkiler faaliyetlerinde websitesi ve twitter kullanımları: KKTC Cumhurbaşkanlığı örneği. 2nd International Scientific Researches Congress on Humanities and Social Sciences (IBAD-2017). 20-23.09.2017. Istanbul, Türkiye. - 2017

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Arslan, S. ve Seçim, H., 2015. Siyasal bilgilenme ve çift-yönlü siyasal iletişim bağlamında KKTC'de sosyal medyanın demokrasi açısından önemi. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi. 15/1 Yaz, 145-162. - 2015
  • Arslan S., ve Seçim H., 2015. Bir siyasal iletişim aracı olarak facebook'un seçmenlerin oy verme kararı üzerindeki etkileri: KKTC 2013 Milletvekilliği Erken Genel Seçimleri örneği. Folklor ve Edebiyat. 2015/4, - 2015
Yönetilen Tezler

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

  • An Analysis of Digital News Coverage during the COVID-19 Pandemic in Nigeria - 2023
  • Rabia Çakmak, COVID-19 Pandemi Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ve Motivasyonları - 2023
  • The Use of Social Media for Campaign Messages on Climate Change Mitigation and Adaptation - 2023
  • The Use of Social Media by the Nigeran Government as a Public Relation Tool During the COVID-19 Pandemic - 2023
  • Yeni Medyanın Siyasal İletişim Aracı Olarak Kullanımı ve Seçmen Tercihleri Üzerindeki Etkileri: 2020 KKTC Cumhurbaşkanlığı Seçimleri Örneği - 2022
  • Beliefs, Attitudes and Behaviours of Young Consumers Toward Social Media Advertising - 2022
  • Sosyal Medyanın İç Mekan Tasarım Sürecinde Tüketicilerin Tercihleri ve Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkileri - 2022
  • Effect Of Social Media On Political Campaign And Political Participation During The Elections In Nigeria - 2022
  • Digital Identity and SelfPresentation in Everyday Life on Instagram - 2021
  • Social Media Usage And Motivations Of University Students : An Analysis in the Framework of Uses And Gratifications Approach - 2021
  • Media Ownership and News Coverage: The Case of 2019 General Election in Nigeria, CIU Institute of Graduate Studies and Research, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2020. - 2020
  • The Effects of Social Media Advertisement on Attitude Towards Brand - 2020
  • Use of Social Media in Small and Medium Sized Enterprises (SMEs): The Evidence from North Nicosia, Cyprus, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2019. - 2019
  • The Influence of Social Networking Sites on Interpersonal Communication and Self Disclosure, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2019. - 2019
  • The Role and Importance of ICT Usage in Intra-Organizational Communication, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2018. - 2018
  • Social Media Use of Municipalities as a Public Relations Tool: A Research on TRNC Municipalities, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2018. - 2018
  • The Role and Importance of Product Packaging on undergrad Students Purchasing Decision, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2018. - 2018
  • The Effects of Social Media Advertising on Buying Behavior of University Students, İletişim ve Medya Çalışmaları, Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2017. - 2017

Yönetilen Doktora Tezleri

  • The Role of Public Relations, Social Responsibility and Customer Relationship Management on Customers’ Trust in Palestine Telecommunications Company Paltel - 2023
Çalışma Alanları
  • Siyasal İletişim
  • Yeni Medya
  • Dijital Medya ve İletişim
İdari Görevler
  • Meslek Yüksekokulu, Radyo ve Televizyon Programcılığı Program Başkanı (2012-DEVAM EDİYOR)
  • İletişim Fakültesi Fakülte Kurulu Üyesi (2020-DEVAM EDİYOR)
  • SET Komite Üyesi (2021-DEVAM EDİYOR)
  • Radyo, Televizyon ve Sinema Bölüm Başkanı (2021-2023)