CIU-Ahmet-Adalıer

Prof. Dr. AHMET ADALIER

Eğitim Fakültesi

Telefon numarası +90 392 671 11 11
Dahili 2064
Ofis EH319
Diğer bilgiler

B.M. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları


İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme
Sorumlu Üretim ve Tüketim

Öz geçmiş

Öğrenim Durumu
  • Eastern Mediterranean University Applied Mathematics and Computer Science (Doktora, 2006)
  • Eastern Mediterranean University Applied Mathematics and Computer Science (Yüksek Lisans, 1995)
  • Eastern Mediterranean University Applied Mathematics and Computer Science (Lisans, 1993)
Yayınlar

Uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan makaleler (SCI,SSCI,Arts and Humanities)

  • Yurtkan, K., Adalıer, A. and Tekguc, U. (2023). Student Success Prediction Using Feedforward Neural Networks. Romanian Journal of Information Science and Technology, 26(2), 121-136. - 2023
  • Koran, N., Berkmen, B. & Adalıer, A. (2022). Mobile Technology Usage in Early Childhood: Pre-COVID-19 and the National Lockdown Period in North Cyprus. Education and Information Technologies. 27(1), 321-346. - 2022
  • Özgit, H., & Adalıer, A. (2022). Can Blockchain Technology Help Small Islands Achieve Sustainable Tourism? A Perspective on North Cyprus. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 14(4), 374-383(ESCI) - 2022
  • Almadhun S., Toycan M., Adalıer A. (2019). VB2ALGO: An Educational Reverse Engineering Tool to Enhance High School Students’ Learning Capacities in Programming. Revista de Cercetare si Interventie Sociala, 67(Dec 2019), 67-87. - 2019
  • Adalıer A. (2012). Turkish and English Language Teacher Candidates’ Perceived Computer Self-Efficacy and Attitudes Toward Computer. TOJET, 11(1), 192 -201. - 2012
  • Balkan E. and Adalıer A. (2011). The Relationship between Social Cohesion and Computer-Internet Usage. TOJET, 10(3), 304 -310. - 2011
  • Cahit I. and Adalıer A. (2005). New Layouts for Multi-stage Interconnection Networks, Lecture Notes on Computer Science, Vol. 3420, Springer–Verlag, pp.842-848. - 2005

Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Gökal, H., Cantemir, V. and Adalıer A. (2021). Decision Support Systems: A Content Analysis of Graduate Theses in Turkey. AJIT-e, 12 (46), 12-28. - 2021
  • Ruştioğlu, O., Avcıoğlu, H., Karanfiller, T. and Adalıer, A. (2021). Assistive Technologies Usage Skills Assessment Scale: Validity and Reliability Study. TOJET, 20(1), 10-18. - 2021
  • Adalıer A., (2013). Prospective Teachers’ Educational Internet Usage Self-Efficacy Beliefs. Mediterranean Journal of Educational Research, Issue 14a, 918 - 925. - 2013
  • Adalıer A. and Serin O., (2012). Teacher Candidates’ Information Literacy Self-Efficacy. TOJSAT, 2(2), 71 - 78. - 2012
  • Adalıer A. and Balkan E., (2012). The Relationship between Internet Addiction and Psychological Symptoms. IJGE, 1(2), 42 - 49. - 2012
  • Adalıer A., (2011). Türkçe Öğretmen Adaylarının Bilgisayara İlişkin Öz-Yeterlik Algıları. E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences, 1C0447, 6, (3), 2390-2398. - 2011

Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında basılan bildiriler

  • Gökal, H. and Adalıer, A. (2021). Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Gelecekteki Akıllı Telefon Satın Alma Davranışına Etkisi Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması, 5th International Zeugma Conference on Scientific Researches, Gaziantep / Turkey, pp.195-203. - 2021
  • Tekguc, U., Adalıer, A., Yurtkan, K. (2020). ScholarChain: The Scholarship Management Platform with Blockchain and Smart Contracts Technology. The Eurasia Proceedings of Educational and Social Sciences, 18(Dec.), 86-91. - 2020

Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • Tekgüç, U. ve Adalıer A. (2021). Eğitimde Blokzinciri ve Uygulamaları, Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman ve Hatice Ferhan Odabaşı ve (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021 içinde (ss. 81-96). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ISBN: 978-625-8044-24-9 - 2021
  • Gökal, H. ve Adalıer A. (2021). Eğitimde Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefonlara Bağımlılığı ve Bu Bağımlılığın Gelecekteki Akıllı Telefon Satın Alma Davranışlarına Etkisi, Şükrü İlgün ve Esra Altıntaş (Ed). Yeni Nesil Eğitim Araştırmaları içinde (ss. 83-104). Ankara: İksad Yayınevi. ISBN: 978-605-70345-4-0 - 2021
  • Tekgüç, U. ve Adalıer A., (2019). Eğitimde Derin Öğrenme ve Uygulamaları, Aytekin İşman, Hatice Ferhan Odabaşı ve Buket Akkoyunlu (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2019 içinde (ss. 243-260). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. - 2019
  • Adalıer A., (2018). Yükseköğretimde Bulut Bilişim, Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman ve Hatice Ferhan Odabaşı (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2018 içinde (ss. 653-669). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. - 2018
  • Pehlivan, A. and Adalıer, A. (2010). “Beyond the Prescriptive Approach towards the Language of Education Regarding the Writings of Turkish Cypriot Children”. In Horizons in education, Edited by: Papanikos, G. T. and Pappas, N. 393–407. Athens: Athens Institute for Education and Research. ISBN: 978-960-6672-88-0. - 2010

Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler

  • Şen, R. Gökal, H. ve Adalıer A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Davranışlarını Etkileyen Faktörler, Aysel Kızılkaya Namlı (Ed). Eğitim & Bilim 2021 içinde (ss. 333-354). İstanbul: Efe Akademi Yayınevi. ISBN: 978-625-7601-83-2 - 2021
  • Adalıer A. ve Cahit I., (1999). “Yeni Nesil Internet ve KKTC İçin Öneriler”, Adım Dergisi, 4(2). - 1999

Yazılan ulusal kitaplar veya kitaplarda bölümler

  • Adalıer A. ve Yaman A., (2005). “Akran Uzlaşımı: Okullarda Anlaşmazlık Çözümleme Sanatı”, Uzlaşım Derneği Yayınları. - 2005
  • Yaman A. ve Adalıer A., (2005). “Haydi Uzlaşalım”, Uzlaşım Derneği Yayınları. - 2005
Yönetilen Tezler

Yönetilen Yüksek Lisans Tezleri

  • Factors Influencing the Adoption of Internet of Things (IoT) in Higher Education: A Case Study of North Cyprus - 2023
  • Usman A. (2023). Factors Influencing the Adoption of Internet of Things (IoT) in Higher Education: A Case Study of North Cyprus. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2023
  • Afolabi, G. (2023). DNA Sequence Analysis Based on DNABIT Algorithm. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2023
  • Nwanne, I. (2022). Factors Affecting University Students' Knowledge Sharing Through Facebook: A Case Study of Nsukka, Enugu, Nigeria. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2022
  • Auyo, S. (2022). Developing an Encryption and Decryption Software for Document Files. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2022
  • Haruna, A. (2022). Sentiment Analysis to Implement Internet Censorship Model Using Machine Learning Algorithm: A Case Study of Nigeria. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2022
  • Coşkun, Ş. (2022). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Saat Kullanım Niyetini Etkileyen Faktörler. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2022
  • Awareness of Patient Rights In Public and Private Hospitals: An Insight from Hospitalized Patients of Buea Sub-Division. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2021
  • Boseofe, M. (2021). The Implication of Planned Expansion to Overcome Shortage of Medical Personnel In Public Hospitals: A Case Study of Bamenda Regional Hospital, Cameroon. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2021
  • Nuhu, J. (2021). Factors Affecting The Social Distancing Among University Students During Covid-19 Pandemic: A Case Study of North Cyprus. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2021
  • Oloruntoba, O. (2021). The Perception and Awareness of E-Health Among Doctors: A Case Study of Owo City, Ondo State in Nigeria. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2021
  • Gizem Telli (2020). Üniversite Öğrencilerinin Çevrimiçi Alışveriş Tercihlerinde Satın Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörler. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2020
  • Burak Elgün (2020). Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Değer ve Sosyal Etkilerin Mobil Uygulama Yapışkanlığına ve Uygulama İçi Satın Alma Niyetine Etkisi. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2020
  • Ramazan Şen (2020). Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Davranışlarını Etkileyen Faktörler. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2020
  • Mustafa Murat Taşer (2020). KKTC Afet Yönetimi ve Karar Destek Sistemi Modeli. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2020
  • Ferat Önal (2019). Üniversite Ağlarında Siber Güvenliğe Etki Eden Faktörler. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2019
  • Berkant Kırcalı (2019). Mobil Bankacılık Hizmetlerinin Üniversite Öğrencileri tarafından Benimsenmesini Etkileyen Faktörler. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2019
  • Hüseyin Aygün (2019). KKTC’deki KOBİ’lerin Tedarik Zinciri Yönteminin Bulanık Mantık Modeli ile İncelenmesi. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2019
  • Hüseyin Gökal (2019). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefonlara Bağımlılığı ve Gelecekteki Satın Alma Davranışlarına Etkisi. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2019
  • Abdulazeez Abdulazeez Osuwa (2019). The Factors Affecting Cloud Computing Adoption in Small Medium Enterprises Using An Integration of Tam Model and Toe Framework. A Case Study of Lagos, Nigeria. Cyprus International University. - 2019
  • Hayatuddeen, H. Salihu (2018). University Students’ Attitudes Towards E-Learning on the Moodle System. Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi. - 2018

Yönetilen Doktora Tezleri

  • Almadhun, Salem (2020). VB2ALGO: An Educational Reverse Engineering Tool to Enhance High School Students’ Academic Achievement in Visual Programming. Cyprus International University. - 2020
Projeler
  • Proje Yürütücüsü, “Communities that Care (CTC)”. America-Mideast Educational and Training Services (AMIDEAST) Projesi.
  • Proje Yürütücüsü, “K.K.T.C. E-Hazırlık Seviyesi Araştırma Raporu”. KKTC Milli Eğitim, Spor Bakanlığı Projesi
  • Proje Üyesi, “Cyprus 2007- Approach to EU”, Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Projesi.
  • Proje Yöneticisi “Communities That Care- Espérer Juvenile Delinquency Early Intervention Program”, The United Nations Office for Project Services (UNOPS) Projesi.
  • Proje Yöneticisi “Mediation Centre Project”, The United Nations Office for Project Services (UNOPS) Projesi.
Ödüller
  • International Visitors Leadership Program (IVLP) on “Outreach and Prevention Programs for At-Risk Youth” Scholarship, United States Department of State Bureau of Educational and Cultural Affairs. (2011)
Çalışma Alanları
  • Eğitim
  • Bilgisayar Eğitimi
  • Mobil Teknoloji
  • Yönetim Bilişim Sistemleri
  • Bilişim Teknolojileri
İdari Görevler
  • Mütevelli Heyeti Koordinatörü (UKÜ) (2020-DEVAM EDİYOR)