Kampüs

UKÜ İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Programı İLAD Akreditasyonunu yeniledi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programı İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD) akreditasyon sertifikasını yenilemeye hak kazandı.

İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu (İLEDAK) değerlendirme ekibi tarafından gerçekleştirilen incelemeler ve çevrimiçi görüşmeler sonucunda İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık programı için daha önce verilen 2 yıllık akreditasyon kararının 5 yıla tamamlanması yönünde 3 yıl geçerli olmak üzere akreditasyon kararı verildi.

UKÜ İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hikmet Seçim, İLEDAK tarafından gerçekleştirilen değerlendirme sonucunda yenilenen akreditasyonun kendileri için büyük önem taşıdığını belirterek, kararın öğrenci memnuniyetini yükseltmek, mezunların istihdam olanaklarını artırmak ve üniversiteler arası öğrenci ve öğretim elemanı değişimini kolaylaştırmak açısından önemli katkılar sağlayacağını kaydetti.

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr. Bahar Taşeli ise program akreditasyonu için başvuru sürecinin 20 Nisan 2018 tarihinde başladığını anımsatarak, programda İLEDAK’ın belirlediği standartlar ile iç ve dış paydaşların gereksinim ve taleplerine uygun olarak müfredat ders programında iyileştirmeler yapıldığını dile getirdi.

 

İLAD nedir?

Türkiye’de iletişim eğitimiyle ilgili programları akredite etmek üzere hazırlık çalışmalarını tamamlayan İletişim Araştırmaları Derneği 30 yaşını aşmış bir dernektir. Kuruluş çalışmaları, 1980’li yıllarda Türkiye’de bir iletişim araştırma merkezinin kurulması için UNESCO Milli Komisyonu’nun girişimi ile başlamıştır. O günün iletişim alanında faaliyet gösteren kurumları olarak Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, Mimar Sinan Üniversitesi Rektörlüğü, Marmara Üniversitesi Basın Yayın Yüksek Okulu Müdürlüğü, İstanbul Basın Yayın Yüksek Okulu Müdürlüğü, Ankara Basın Yayın Yüksek Okulu, Kültür Bakanlığı Müsteşarlığı, Anadolu Üniversitesi temsilcileri ile paydaşlık toplantıları yapılmış; iletişim eğitimi veren basın yayın yüksekokulları ve üniversiteler ile iletişim sektöründen gazeteciler, halkla ilişkiler uzmanları, reklamcıların katkısı ile 1989 yılında İletişim Araştırmaları Derneği adıyla kurulmuştur.