• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

UKÜ’lü Akademsiyen, “Öğretmenlerin Siyasal Adanmışlık Algıları ve Siyasal İdeolojilerine Göre Öğretmenlik Tutumları”nı İnceledi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ), Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölüm Başkanı Yrd.Doç.Dr.Hasan Eriş, araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin siyasal adanmışlık algılarının düşük olmasına karşın, adanma odağı açısından en yüksek düzeydeki siyasal adanmışlığın, islami düşünce ile milliyetçi düşünce olduğunu kaydetti.

Yrd. Doç. Dr. Hasan Eriş’in, “Öğretmenlerin Siyasal Adanmışlık Algıları ve Siyasal İdeolojilerine Göre Öğretmenlik Tutumları” adlı makalesi, geçtiğimiz günlerde SSCI’da (Social Sciences Citation Index) taranan Revista de Cercetare si Interventie Sociala dergisinde yayınlandı.

Öğretmenlerin siyasal adanmışlık (benimsedikleri siyasal düşünce) düzeylerini dört farklı boyutta inceleyen Eriş, bunları İslami düşünce, Milliyetçi düşünce, Liberal Sol düşünce ve Sol düşünce olarak açıkladı. Öğretmenlerin siyasal adanmışlık algılarının düşük olduğunu söyleyen Hasan Eriş, benimsedikleri siyasal düşünce açısından en yüksek düzeydeki siyasal adanmışlığın ise islami düşünce ile milliyetçi düşünce olduğunu vurguladı.

Yrd. Doç. Dr. Eriş, öğretmenlik mesleğinde öğretim davranışlarını oluşturan temel işlevin, öğretmenlerin sahip olduğu kültürel değer ve inançlarla, bunları oluşturan siyasal yapıların öğretim davranışlarını şekillendirdiğini kaydetti. Öğretmenlerin üye oldukları sendikaya göre de siyasal düşüncelerinin farklılık gösterdiğini belirten Eriş, öğretmenlerin öğretim etkinliklerinde öncelik olarak öğretmenlik mesleğinin değerlerine yer vermek olduğunu da aktardı.

Türkiye’de gerçekleştirdiği bu çalışmanın Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde nasıl bir sonuç elde edeceğinin merakı içerisinde olan öğretim üyesi Eriş, bu çalışmasının benzerini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde de gerçekleştirip, Türkiye’de elde ettiği sonuçlarla da karşılaştırmayı amaçladığını belirtti.

Son güncelleme: 11-04-2018