• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

UKÜ’lü Akademisyenler, görme engelli bireylerin öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımının önemini vurguladı

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı Prof. Dr. Fatoş Silman, görme engelli bireylerin öğrenme süreçlerinin teknoloji kullanımı ile daha hızlı gelişebileceğini kaydetti. Prof. Dr. Fatoş Silman, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Yaratan ile Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Tolgay Karanfiller tarafından “Kuzey Kıbrıs’ta Görme Engelli Bireylere Yönelik Öğretme-Öğrenme ve Yönetsel Süreçlerde Kullanılan Yardımcı Teknolojiler Üzerine bir Durum  Çalışması” adlı ortak yayınladıkları makalede, görme engelli kişilerin öğrenme süreçlerinde teknoloji destekli programların kullanılmasının sosyal-duygusal etkileşimlerini iyileştirdiği yönünde bulgulara ulaşıldı.   


Prof. Dr. Silman, Kıbrıs Türk Görmezler Derneği’nde kullanılan teknolojinin görme engelli kişilere yönelik öğretme-öğrenme ve kurumun yönetsel süreçlerini incelendiklerini kaydetti. Silman çalışmalarında, otomatik yüksek-hızlı kitap tarayıcısı gibi teknolojik cihazların ve kitapların eksikliğini de vurguladı. 
Doç. Dr. Yaratan, dijital çağda görülen hızlı teknolojik değişimler hem kişisel hem de eğitim amaçlı teknoloji kullanımını zorunlu kıldığını belirtirken, bu süreçleri yakından takip etmeleri gerektiğini ifade etti. Yaratan, sınıf içi öğrenme süreçlerini desteklemek ve hızlandırmak için eğitim materyallerine teknolojinin de  dahil edilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.  
Yrd. Doç. Dr. Karanfiller ise, teknoloji destekli programların öğrenme süreçlerinde kullanımının görme engelli kişilerin sosyal-duygusal etkileşimlerini iyileştirdiğini belirtirken, günlük faaliyetlere daha fazla katılabilmelerine yardımcı olduğunun altını çizdi. Okullarda teknolojinin öğretim ortamlarında yaygın bir şekilde kullanıldığını söyleyen Karanfiller, bu  teknolojilerin görme engelli çocuklara da yardımcı olabileceğinin altını çizdi. Karanfiller ayrıca kaynaştırma yaklaşımıyla görme engelli çocukların normal sınıf ortamında eğitim alabilme olanağına dikkat çekti.

Son güncelleme: 29-01-2018