• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

UKÜ’lü Akademisyen, Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının, Çocuk İstismarı Konusunda Daha Fazla Eğitime İhtiyaç Duyduklarını Aktardı

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ), Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programı Öğretim Görevlisi Bengü Berkmen, okul öncesi öğretmen adaylarının duygusal ihmal ve istismarın tespiti ve bu gibi durumlarda nasıl bir yol izlenmesi konusunda daha fazla eğitime ihtiyaç duyduklarını aktardı. Çocuklarla bire bir çalışılan her alanda olduğu gibi eğitim alanında da çocuk istismarı konusuna ağırlık verilmesi gerektiğinin altını çizen Bengü Berkmen, okul öncesi öğretmen adaylarının eğitim süreçlerinde çocuk istismarı ile ilgili daha fazla ders almaları gerektiğini kaydetti.

Berkmen, çocuk istismarının toplumsal açıdan giderek önem kazanan bir konu olduğunun altını çizerek, çocuğun ebeveynleri ya da bakmakla yükümlü olan kimse tarafından gelişimini hem engelleyen hem de kısıtlayan her türlü davranış biçimi olarak tanımlandığını açıkladı.

Bengü Berkmen’in, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal İhmal/İstismara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeyleri’nin İncelenmesi” adlı çalışmasında, adayların devam ettikleri sınıf düzeylerine göre bazı farklılıklar gösterdiklerini kaydederek, sınıf düzeyi arttıkça öğretmen adaylarının istismarı reddetme/görmezden gelme düzeylerinin de arttığını ifade etti.

UKÜ’lü Öğretim Görevlisi Berkmen, okulun çocuğun hayatında aileden sonra gelen en önemli yer olduğunu belirterek, 212 okul öncesi öğretmen adayı ile yapılan çalışmanın sonuçlarına göre erkek adayların duygusal ihmal/istismar bilgi ve farkındalık düzeylerinin kadın adaylara göre daha düşük olduğunu açıkladı.

Bengü Berkmen’in, “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal İhmal/İstismara Yönelik Bilgi ve Farkındalık Düzeyleri’nin İncelenmesi” adlı çalışması Madrid’de düzenlenen 8. World Conference On Educational Science’da sunduktan sonra, geçtiğimiz günlerde International Journal of Educational Sciences adlı dergide yayımlandı.

Son güncelleme: 20-02-2018