• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

UKÜ’lü Akademisyen Doç. Dr. Gür, Ebeveynleri Özgül Öğrenme Güçlüğü Konusunda Uyardı

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Çağla Gür, özgül öğrenme güçlüğüne dikkat çekerek, ebeveynlere tavsiyelerde bulundu. Özgül öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların günlük yaşamlarında öğrenmeye ilişkin yaşadığı güçlükle ilişkilendirilebilecek herhangi bir duyusal, nörolojik, fiziksel, ruhsal ve kültürel bir problem olmadığını aktaran Gür, ancak akademik öğrenmede yaşıtlarına oranla daha düşük performansın söz konusu olduğunu kaydetti.  

Özgül öğrenme güçlüğünün %5 civarında görüldüğünü belirten Doç. Dr. Gür, bu rahatsızlığın  erkeklerde kızlara oranla daha yaygın olarak ortaya çıktığını da açıkladı. Öğrenme güçlüğünün sosyal ve duygusal problemlere de neden olabileceğini hatırlatan Doç. Dr. Gür,  bu yüzden çocuğun sahip olduğu sosyal becerilerde de sıkıntılar yaşayabileceğini vurguladı.

Çağla Gür, özgül öğrenme güçlüğünün kendi içinde üçe ayrıldığını, bunların okuma bozukluğu (Disleksi), yazılı anlatım bozukluğu (Disgrafi) ve matematik bozukluğu (Discalculi) olarak adlandırıldığını açıkladı. Bu türlerin ilköğretim çağında ortaya çıktığına dikkat çeken Doç. Dr. Çağla Gür, bu türlerden birinin çocukta tek başına bulunabileceği gibi aynı anda karma olarak da görülebileceğini belirtti. Çocuklarda gözlemlenen belirtilerin yaşadıkları güçlük düzeyine göre farklılık gösterebildiğini kaydeden Gür, bu nedenle bu çocuklara uygulanacak desteğin de birbirinden farklı olması gerektiğinin altını çizdi.

Doç. Dr. Çağla Gür, çocuğun aile ve okuldan yeterli desteği görmemesi durumunda ciddi boyutta özgüven problemleri, kaygı bozuklukları ve depresyon yaşayabileceğini belirterek, “Bu durum çocucuğun isteği dışında gelişiyor, bu nedenle sürekli yargılayıcı, eleştirici veya başka çocuklarla kıyaslama gibi olumsuz tutumlar ona zarar verecektir” hatırlatmasını yaptı. 

Son güncelleme: 23-11-2018