• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

UKÜ’lü Akademisyen, Akademik ve Sosyal Problemler Yaşayan Çocuklara Tanı Konulmadan Önce Yaşam Tarzı Gibi Bazı Konulara Dikkat Edilmesini Önerdi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Çağla Gür, okulda akademik ve sosyal anlamda sıkıntı yaşayan bazı çocuklar için dikkat eksikliği, hiperaktivite bozukluğu, özgül öğrenme güçlüğü, otizm spektrum bozukluk, vb gibi tanıların gerekli değerlendirme ve tetkiklerin yapılmadan konulduğu uyarısında bulundu.  

Doç. Dr. Gür, söz konusu tanıların konulmadan önce çocuğun sahip olduğu yaşam tarzının göz önünde bulundurulmasının önemine değinerek, düzensiz uyku saatlerinin ya da boyalı, şekerli işlenmiş gıdaların tüketilmesinin olumsuz sonuçları olduğunu hattırlattı. Çocuklarda bu tür olumsuz alışkanlıkların kademeli olarak iyileştirilmesi gerektiğini ifade eden Gür, sürecin daha etkin ilerlemesi için ise uzman desteğine başvurulmasının önemine değindi.    

Bir takım muayene ve tetkiklerin yapılması sonucu çocuğun metabolizması hakkında bilgi sahibi olunabileceğine dikkat çeken Gür, “Örneğin D vitamini eksikliği çocuğun gelişimini olumsuz yönde etkiliyor” dedi. Doç. Dr. Gür, vitaminlerin doktor tavsiyesi haricinde çocuklara rastgele verilmemesi konusunda uyarılarda bulunarak, çocuklara demir eksikliği ve dışkıda parazit kontrolünün yapılması gerektiğini de vurguladı. 

Doç. Dr. Gür, geniz eti, görme bozukluğu, işitme problemlerinin çocuğun okul başarısını düşürebileceğini hatırlatarak, bazen bu durumlar tespit edilmeksizin çocukta bir gerilik olduğu düşünülerek, tanı almaya yönlendirilebildiğini dile getirdi. 

Doç. Dr. Çağla Gür, ayrıca özel bir çocuğun özel eğitim alması gerekiyorsa, ihtiyacı olan tedaviyi aldığı zaman eğitim ve uyum sürecinin olumlu yönde destekleneceğinin de unutulmaması gerektiğini belirtti. 

Son güncelleme: 05-11-2018