Haberler

You are here

UKÜ’DE KIBRIS’TA REKLAMCILIĞIN GELECEĞİ KONUŞULDU

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ)’nde İletişim Fakültesi tarafından “Kıbrıs’ta Reklamcılığın Geleceği” konulu panel düzenlendi.

Çevik Uraz Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen etkinliğe reklamcılık ve iletişim sektörünün etkili isimleri katıldı. Siyasal iletişim ve reklam kampanyaları alanında hizmet veren Temedya Reklam Ajansı Yönetim Kurulu Başkanlığı ve creative direktörlüğünün yanı sıra, www.haberkktc.com haber portalı ve İmaj Siyasal Danışmanlık şirketlerinde yöneticilik görevlerini  yürüten Özdemir Tokel, Avukat olmasının yanı sıra sosyal medya ve dijital medya üzerinden mizah programlarıyla ünlü Mehmet Ekin Vaiz ve Havadis Gazetesi Reklam Müdürü Derya Atamer panelde konuşmacı olarak yer aldı.

Atamer: 2040 yılında son gazetenin basılacağı öngörülmüştür

Kumandasız televizyonun yerini kumandalı televizyona ve son olarak bugünün ileri teknoloji televizyonlarına bıraktığına tanıklık ettiğini söyleyen Derya Atamer, reklamcılığın da bu süre zarfında değişime uğradığını gözlemlediğini belirtti. Günümüzde gazete reklamcılığının yerini billboard, televizyon ve dergi reklamlarının aldığını söyleyen Atamer, “Yapılan araştırmalara göre 2040 yılında son gazetenin basılacağı öngörülmüştür. O yüzden iletişim alanındaki gazete, radyo, televizyon ve billboardlar gibi iletişim araçlarının rolleri de ileriki zamanda değişime uğrayacaktır.” dedi. Teknolojinin ilerlemesiyle internet ve televizyon haberciliğinin ilgi görmesine bağlı olarak gazeteye duyulan ilginin azaldığını kaydeden Derya Atamer, buna bağlı olarak Kıbrıs’ta da gazete reklamcılığının yok olma sürecinde olduğunu söyledi.

Vaiz: Reklamcılığın temel kuralı hedef kitlenin ilgisini çekmektir

Reklamcılığın temel kuralının hedef kitlenin ilgisini çekebilecek reklamlar tasarlamak olduğunu söyleyen Mehmet Ekin Vaiz, örneklerle reklamda hedef kitlenin ilgisinin önemine vurgu yaptı. Vaiz, “Eğer bir reklamın hikayesi güçlüyse ve hedef kitlenin dikkatini çekiyorsa reklam insanlara ulaşabilmiş demektir. Kıbrıs halkı sosyal medya ve elektronik medyayı ağırlıklı olarak kullanıyor ve artık internet haberciliği ve sosyal medya daha çok ilgi görüyor.” dedi. Gündemin de önemli olduğunun altını çizen Mehmet Ekin Vaiz, gündemin sürekli olarak değişim içinde olduğunu ve reklam ve haberciliğin de buna göre yapılması gerektiğini söyledi.

Tokel: Kıbrıs reklamcılığı Türkiye reklamcılığından etkilenmektedir

Kıbrıs’ın içinde bulunduğu süreç çerçevesinde reklamcılığın da paralel olarak bu süreçten etkilendiğini ifade eden Özdemir Tokel, ortaya çıkan olayların bazı gruplar tarafından çeşitli alanlara çekilmek istendiğini belirtti. Bu şekilde siyasal reklamcılığın yapıldığını kaydeden Tokel, “Siyasal, sosyal medya ve gazete reklamcılığının bir araya gelmesiyle reklam toplum üzerinde etki yaratıyor.” dedi. Ülkedeki reklamcılığa etki eden unsurun tüketilen ürünlerin Türkiye kanallarında yayınlanmasıyla ilgili olduğunu söyleyen Özdemir Tokel reklamı yapılan ürünlerin Kıbrıs’tan izlenen Türkiye kanallarında yayınlanmasıyla ülke reklamcılığının önüne geçildiğini belirtti. İletişim uzmanı ve reklamcı Özdemir Tokel, KKTC kanallarında KKTC’ye özgü reklamların yapılmasıyla ülke reklamcılığının da ilerleme kaydedebileceğini vurguladı.

Kıbrıs’ta Reklamcılığın Geleceği konulu panelin sonunda İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hikmet Seçim konuşmacılara teşekkür belgesi takdim etti. 

Haberler