• UKÜ Online
Haberler

You are here

UKÜ’de “Düşünme Becerilerinin İngilizce Öğretiminde Kullanılması” Başlıklı Konferans Düzenlendi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Hazırlık Sınıfları ve İngilizce Bölümü’nde görev alan okutmanlara ve öğrencilere yönelik “Düşünme Becerilerinin İngilizce Öğretiminde Kullanılması” başlıklı konferans düzenlendi.

Düzenlenen konferansta konuşmacı olarak yer alan Alan Mackenzie, Hindistan'da Kıdemli Eğitmen olarak danışmanlık yaparak,  Punjab, Batı Bengal, Haryana, Uttav Pradesh ve Delhi'deki büyük ölçekli öğretmen geliştirme projelerinde sorumlu olarak görev aldı. Mackenzie, ilgi alanı olarak düşünme becerilerinin İngilizce öğretiminde nasıl kullanılması gerektiği konularında araştırmalarda bulundu. Eleştirel düşünceler üzerinde çalışmalar yapan Mackenzie, eğitimi tekdüzelikten çıkarmayı amaçlayan çalışmalar yürüttüğünü belirtti.

Birçok üniversite ve yüksekokul müfredatını, özellikle yabancı dil eğitim programlarını da değiştirdiğini belirten Mackenzie, değişen nüfus yapısı nedeniyle öğrencilerin artan bir rekabetin içinde olduğunu kaydetti. Mackenzie,  bu durumun yenilikçi ve farklı müfredat üreten eğitimcilerin daha fazla öğrenci çekmek için bir girişimi olduğunu da aktardı. Öğrencilerin kendi dil becerilerinde çok fazla değişiklik yapmadan üniversite dil programlarına girdiklerinin farkında olunduğuna işaret eden Alan Mackenzie, birçok kurum, müfredat, ders ve sınıf içerisindeki seviyelerinde yapısal ve metodolojik değişikliklerle bu durumu düzeltmeyi amaçladıklarını vurguladı.

Kurumlarda eğitmenlerin kullandığı materyalleri geliştirmek gerektiğine dikkat çeken Mackenzie,  geliştirilen materyaller ile öğrencilerin ilgisini çekerek, daha üretken ve etkili bir anlatım sağlanabileceğini kaydetti. Mackenzie, eğitimci olarak öğretmeyi amaçlayıp o öğretimin sonuçlarını ölçmek için kullanılan etkili materyallerin uygunluğu ve yarattıkları etki konusunda ortak bir düzen gösterilmesi gerektiğini vurguladı.

Konferansta katılımcılara uygulanması gereken müfredat, öğrenci ile öğretmen ilişkisinde kullanılacak iletişim yöntemleri konusunda dikkat edilmesi gereken noktalara değinen Alan Mackenzie, düşünme yetenekleri ve iletişimsel öğretim yöntemlerinin uygulanmasına yönelik konular hakkında da bilgi verdi.

Mackenzie, öğrenme düzeninin geliştirilmesi ile ilgili olarak ise öğrencilerin ve eğitmenlerin eleştirel düşünceler üzerine çalışmalar yaparak eğitimi tekdüzelikten çıkarmayı hedeflediğini belirtti. Bunun öğrenme düzeni ile sağlanbileceğini aktaran Mackenzie, öğretim programı hedeflerinin aşamalı sınıflamasının üç alanda yapıldığını aktararak, bunların Bilişsel Alan, Duyusal Alan, Devinimsel Alan olarak belirtti. Bilişsel alanın, öğrenilmiş davranışlarda zihinsel yönü ağır basanların kodlandığı alan olarak belirten Alan Mackenzie, bu alan ile ilgili olarak bilginin edinilmesi ve uygulanması ile ilgili olduğunu vurguladı. Duyusal alanın ilgi, tutum, güdülenmişlik, kaygı, benlik, kişilik, değer yargıları gibi özellikleri içerdiğini sözlerine ekleyen Mackenzie,  öğrencinin bir konu, bir olay ve bir durum karşısında geliştirmiş olduğu eğilimleri içerdiğini aktardı. Alan Mackenzie, bu sayede uygun ipuçlarını seçme, belli bir hareket için hazır olma, nasıl yapıldığını dikkatle izleme, gözleme, tanıma, tanımlama gibi süreçlerden oluştuğunu belirterek  Devinimsel alanda ise duyu organlarının zihin ve kasların birlikte çalışması sonucu ortaya çıkan davranışları kapsadığını kaydetti.  Öğrenilmiş bir davranışın aynı anda bu üç alana birden girebildiğinin altını çizen Mackenzie, davranışlarda baskın olan niteliğe göre, o davranış için bilişsel, duyusal ve devinimsel bir davranış olarak tanımlandığını vurguladı.

Haberler