• UKÜ Online
Haberler

You are here

UKÜ Pdarem tarafından “Sınav Kaygısı ve Verimli Ders Çalışma Teknikleri” Konulu Atölye Çalışması Gerçekleştirildi

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi (PDAREM)  tarafından “ Sınav Kaygısı ve Verimli Ders Çalışma Teknikleri”  konulu bir atölye çalışması gerçekleştirildi.

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi tarafından düzenlenen etkinlikte, Uzman Psikolog Huriye Koruşan ve Uzman Psikolog Çise Haşimoğulları konuşmacı olarak yer aldı.  Uzm. Psk. Huriye Koruşan, sınava çalışma sorunlarına değinerek süreç içerisinde sıklıkla karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi verdi. Uzm. Psk. Koruşan, öncelikle sınava dair olumsuz düşüncelerin yenilmesi gerektiğini belirterek, bilinçsizce çok çalışmanın verimsizliğe yol açacağına da dikkat çekti. Koruşan, verimli ders çalışma yöntemlerine önem verilmesi ve bunlardan yeterince yararlanılarak etkili çalışmanın öğrenciler için daha iyi olacağını bildirdi.

Zamanı iyi kullanmanın önemli olduğunu savunan Uzm. Psk. Huriye Koruşan, ayrıca zamanın belirlenen amaçlarla ve öncelikler doğrultusunda programlı ve verimli olarak kullanılması gerektiğini vurguladı.

Uzm. Psk. Huriye Koruşan, verimli ders çalışmak için öncelikle kişinin amaçlarını belirlemesi, planlı çalışması, verimi azaltıcı etkenleri ortadan kaldırması, zamanı verimli kullanması, uygun bir çalışma ortamı hazırlaması, verimli çalışma tekniklerini öğrenmesi gibi yollarla sağlayabileceğini kaydetti.

“zamanı verimli kullanan birey amaçlarına daha çok yaklaşır”

Zamanın planlanmasında önceliklerin saptanması gerektiğini belirten Uzm. Psk. Huriye Koruşan, belirlenen öncelikli amaca nasıl ulaşma sağlayacağımız hakkında istekli ve kararlı olunması gerektiğini de ifade etti. Ayrıca Koruşan, plan ve program hazırlama ile ders çalışma ortamının düzenli olmasının da önemli olacağını sözlerine ekledi.

Uzm. Psk. Çise Haşimoğulları etkinlikte söz alarak verimli ders çalışmak için amaçların net olarak belirlenmesi için neler yapılması gerektiğini anlattı. Her çalışmanın bir amaca yönelik olması gerektiğinin altını çizen Haşimoğulları, amaca ulaşabilmek için hangi derse ne kadar çalışılacağı, ne zaman gerçekleşeceği ve ne kadar gayret gösterileceğinin son derece önemli olduğunu vurguladı.

Uzm. Psk. Çise Haşimoğulları, zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek adına her etkinliğin planlanarak yapılması gerektiğine de dikkat çekti.

Haşimoğulları, planlı çalışmanın bireyin kendisine olan güvenini de arttırdığını, doğru karar vermesini sağladığını, kararsızlıktan kurtardığını ve motivasyonunu olumlu yönde etkilediğini kaydetti. Okuyarak öğrenme için “İzle, sor, oku, anlat ve tekrarla” (İSOAT) yönteminin özel bir öğrenme yöntemi olduğunu da sözlerine ekleyen Uzm. Psk. Çise Haşimoğulları, bu yöntemle gidilmesinin de gerektiğini belirtti.

 

Haberler