• UKÜ Online
Haberler

You are here

UKÜ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ULUSLARARASI KONFERANSTA MAĞAZA VİTRİNLERİNİN TÜKETİCİDEKİ ETKİSİNİ ANLATTI

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) İktisadi  ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Ayşen Berberoğlu, katıldığı uluslararası konferansta mağaza vitrinlerinin tüketicilerdeki etkisini anlattı.

Arnavutluk’un başkenti Tiran’da düzenlenen 7. Uluslararası Tekstil Konferansı’nda “Mağaza Vitrinlerinin Tüketici Tutumları Üzerindeki Etkisi: Kuzey Kıbrıs’taki Moda Sektörüne İlişkin Bir Çalışma” başlıklı bildiriyi sunan Ayşen Berberoğlu, güncel bilimsel çalışmaları ve bilgileri paylaşarak, tekstil ve hazır giyim üretim teknolojisi, moda tasarımı ve pazarlaması konularını ele aldı.

Dr. Berberoğlu, Kuzey Kıbrıs Moda Perakende Sektörü için önemli bir müşteri grubu konumunda bulunan üniversite öğrencileri üzerine yaptığı çalışma ile mağaza vitrinlerinin Kuzey Kıbrıs’ta öğrenci olarak bulunan tüketicilerin satın alma davranışlarını nasıl etkilediği konusunu farklı açılardan ölçmeyi amaçladığını belirtti.

“Üniversite öğrencileri potansiyel müşteri grubu”

Araştırma kapsamında üniversite öğrencilerinin potansiyel müşteri gurubu olduğunu belirten Dr. Berberoğlu, örneklem olarak seçilen 75 kişinin mağaza vitrinlerine ne kadar  sıklıkta baktıklarını,  mağaza vitrinlerinin mağaza imajı  ve mağazadan alışveriş yapan tüketici profili ile ilgili bilgi verip vermediği konularında görüş alındığını ifade etti. Dr. Berberoğlu, mağaza vitrinlerinin satın alma kararlarını ne yönde etkilediği ile ilgili bilgiler toplandığını ve  toplanan bu bilgilerin cevaplayıcıların demografik özellikleri  ile ilişkilendirildiğini söyledi.

“Kadın tüketiciler mağaza imajını daha fazla algılıyor”

Çalışma sonucunda, özellikle kadın tüketicilerinin mağaza imajını daha fazla algıladıklarını belirten İktisadi  ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü Öğretim Görevlisi  Dr. Ayşen Berberoğlu, bir diğer ilginç bulgunun  ise  34 yaşın üzerindeki cevaplayıcıların, mağaza vitrinlerine daha çok baktıkları, vitrinler sayesinde mağazanın  imajını algıladıkları ve mağazaya  girme kararlarının da buna bağlı olduğunu söyledi. Berberoğlu, yapılan çalışmanın sonucunda dikkat çekici bir bulgu ile karşılaştıklarını ifade ederek “Cevaplayıcıların mağaza vitrinlerine karşı olan tutumları aylık moda harcamalarının miktarı ile ilişkili değil.” dedi.

 

 

Haberler