• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

Tatilde Çocukların Ebeveyn Rehberliğinde Gelişim Süreçlerine Faydalı Aktiviteler Hakkında Tavsiyeler

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Sarem Özdemir, tatil döneminde çocukların ebeveyn rehberliğinde gelişim süreçlerine faydalı olabilecek aktiviteler hakkında tavsiyelerde bulundu.

Yrd. Doç. Dr. Sarem Özdemir, çocuğun gelişim özellikleri düşünüldüğünde ebeveynlerin çocuklarla en etkili iletişim kurabileceği yöntemlerden birinin oyun süreci olduğunu belirtti. Özdemir, çocukların özellikle bilgisayar oyunu tarzında oyunlarla ilgilenmeleri durumunda, bu sürecin iyi ayarlanmasının zorunlu olduğunu ve gerek göz sağlığı gerekse de zihin sağlığı açısından dengelenmesinin önemini dile getirdi. 

Teknolojik araçları çocuklardan tamamen uzaklaştırmak yerine süre kısıtlamasına gidilmesi önerisinde bulunan Özdemir, çocuğun oynayacağı oyunun, gireceği web sitelerinin ebeveyn kontrolünde seçilmesi gerektiğini ve çocuklar için örüntü, renkler, sayılar, anadil, yabancı dil vb. terim veya kavramları öğreten eğitici oyunların tercih edilebileceğini aktardı.

Yrd. Doç. Dr. Sarem Özdemir yaz tatilini evde, tatilde veya okul dışında geçiren çocukların ebeveyn rehberliğinde özellikle problem çözme ve kritik düşünme becerilerini geliştirmelerine de değinerek, mutlaka bir büyüğün yapılandırdığı bir çevreye ihtiyaç duyduklarını belirtti. Özdemir, çocuklara süreç içerisinde açık uçlu sorular sorarak, çocuğu sanatsal ya da sportif faaliyetlere yönelterek, mutlaka çocuğun hem zihinsel ve duyusal hem de psikomotor açıdan gelişimlerini destekleyebileceklerini kaydetti.

Ebeveynlerin, çocuklarının ilgisi doğrultusunda onları spora, müziğe ve diğer sanatsal faaliyetlere yönlendirmelerinin büyük fayda sağlayacağına dikkat çeken Yrd. Doç. Dr. Sarem Özdemir, buna ek olarak çocuğun problem çözme becerisinin gelişimi için altın kural olduğunu ve açık uçlu soruların sorulması gerektiğinin vurguladı. 

Son güncelleme: 21-06-2018