• UKÜ Online
Haberler

You are here

Haberler

Akademisyen Nazife Hürer, Mevsim Değişikliklerinde Güçlü bir Metabolizma için Sağlıklı Beslenme Önerilerinde Bulundu

Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi (UKÜ) Sağlık Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü Öğretim Görevlisi Nazife Hürer, yaşanan mevsim değişikliklerinde sağlıklı beslenmenin önemine dikkat çekti. Hürer, sağlığın sadece hastalık ve sakatlık durumuna bağlı olmadığını belirterek, kişinin bedenen, ruhen ve sosyal yönden tam bir iyilik hali içerisinde olması gerektiğini kaydetti.

Mevsim değişikliğinin insan sağlığı üzerinde çeşitli etkileri olduğunu belirten Nazife Hürer, özellikle bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi için mevsim değişiminin yaşandığı dönemlerde beslenme şeklinin önem taşıdığını açıkladı. Hürer, mevsim değişikliklerinde yeterli ve dengeli beslenilmesi gerektiğini aktararak, “Günlük yiyecek tüketimlerinde besin çeşitliliği sağlanmalı ve öğün atlanmamalı” dedi. İdeal vücut ağırlığının korunması ve bireysel olarak vücut ağırlığının sıklıkla kontrol edilmesi gerektiğini de bildiren Öğretim Görevlisi Hürer, bağışıklık sisteminin korunması için günlük alınması gereken karbonhidratların meyve, sebze, tahıl grubu ve kuru baklagillerdeki kompleks karbonhidratlar olduğunu kaydetti. Nazife Hürer, günlük posa alımını, sebze, taze-kuru meyve, kuru baklagil ve lifli besin tüketimine ağırlık verilerek sağlanması yönünde yapılmasını aktardı.

Mevsim değişikliklerinin yaşandığı dönemlerde A, C, E vitaminleri ile çinko gibi zengin minerallere sahip sebzelerin tüketilmesini öneren Hürer, “Bağışıklık sisteminin güçlenmesi için gün içerisinde farklı renk ve türdeki sebze ve meyvelerden en az 5 porsiyon tüketilmesi faydalı olacaktır” dedi.

Haftada en az iki veya üç kez taze balık tüketilmesi gerektiğini de vurgulayan Hürer, kızartma yerine haşlama, bugulama veya ızgara gibi pişirme tekniklerinin uygulanmasının önemine değindi. Son olarak sıvı tüketiminin arttırılması konusuna vurgu yapan Hürer, günlük su alımının en az 2-2.5 lt olması gerektiğini de dile getirdi.

Son güncelleme: 14-03-2018