Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredi
|
Teorik
|
Lab / Uygulama
|
Birinci Dönem
|
ANAT101 |
Anatomi I
Anatomiye giriş ve genel bilgiler, Thoraks duvarı anatomisi ve diaphragma, Burun ve laryax, Trachea, akciğerler ve pleura, kalp, pericardium ve dolaşım sistemi, Cavum oris, farinks, özefagus, mide ve ince barsaklar, Kalın barsaklar, karaciğer, pankreas ve dalak, Böbrekler ve üreterler, Mesane ve ürethra, Kadın ve erkek genital organları, Merkezi sinir sistemi, Medulla sipinalis morfolojisi, beyin sakı, Cerebellum ve kanial sinirler, Otonom sinir sistemi, Diencephalon, telencephalon, Kulak, işitme ve denge yolları, Endokrin sistemi, Göz görme yolları
|
2 |
2 |
- |
ANST101 |
Anestezi-I
Kalp, Kan dolaşımı, Kalbin izlenmesi, Periferik dolaşım sisteminin izlenmesi, solunum sistemi, anesteziyoloji, genel anestezi, inhalasyon anestezi, inhalasyon anestezik, ajanları, intiavenöz anestezi, Sinir kas bloğu, kas gevşetici ilaçlar, preoperatif hasta değerlendirme, premedikasyon, endotrakeal entübasyon
|
2 |
2 |
- |
AMHZ107 |
Cerrahi Hastalıklar Bilgisi I
Belli hastalıklar ancak AMHZliyat yolu ile tedavi edilebilir, hastanın sağlık sorunu giderilebilir veya hayatı kurtarılabilir. AMHZliyathane Teknikerlerinin hangi durumlarda ne tür bir operasyonla müdahale edildiğini, müdahale sırasında hangi cihaz ve ekipmanın kullanıldığını bilmelidir. Bunun gerçekleşebilmesi için ders cerrahi hastalıkları öğretmeyi hedeflemektedir. Dersin ana başlıklarını cerrahi hastalıkların tanımı, etiyopatogenezi, Ameliyat sırasında yaşanması olası komplikasyonlar oluşturmaktadır. Bunların yanı sıra cerrahi hastalıkların yaygınlığı ve bunlara bağlı ölüm riski konuları ele alınacaktır
|
3 |
3 |
- |
BIYO105 |
İnsan Biyolojisi
İnsan Biyolojisi, öğrencilere insan vücudunun anatomik yapıları ve fizyolojik işlevleri hakkında bilgi vermeye yönelik hedefleri olan özellikle sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin faydalanabileceği bir derstir. Öğrenciler insan hücrelerinde, dokularında ve organlarda normal yapı ve fonksiyon arasındaki ilişkileri inceleyecektir. İnsan Biyolojisi'nde organ sistemleri, İnsan Biyolojisi IA'da sunulan içerik üzerine kurulmuş ve bu düzende eğitim yapılmaktadır. Ders içeriği beş modüle ayrılmıştır: Kardiyovasküler Sistem; Solunum sistemi; Sindirim Sistemi ve Metabolizma; Üriner Sistemler; ve Enfeksiyon ve Bağışıklık. Öğrencilere içerik sunmanın yanı sıra, araştırmalara, kritik analizlere ve insanların çalışmalarıyla ilgili bilimsel bilgilerin iletişimi konularına ağırlık verilir. Bu ders biyoloji ve kimya dalları üzerinden insanın anlatıldığı bir derstir.
|
2 |
2 |
- |
YDL101 |
Yabancı Dil- I
Bu ders öğrencilere okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de entegre ederek temel düzeydeki konuşma şekillerini sunmayı amaçlamaktadır. Dinleme becerisi ile birlikte öğrenciler farklı sesleri ve harflerin, kelimelerin, ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayacaktır. Konuşma becerisi aracılığı ile birlikte öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanımlayarak dili doğru kullanabileceklerdir. Buna ilavetten öğrenciler kendilerini veya bir başkasını tanıtabilecekler, geniş zamanda sorulara cevap verebilecekler, nesnelerin yerini belirtebilecekler, ve bir günlük rutinlerini anlatabilecekler. Okuma becerisi aracılığı ile öğrenciler basit metinler ve paragraflar okuyarak metinleri anlama yetilerini geliştirecek ve metin sorularına cevap verebileceklerdir. Yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler geniş zamanda kontrollü paragraflar yazarak edindikleri yeni kelimeleri kullanarak kendi cümlelerini üreteceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
TARH101 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
Bu derste dersin temel kavramları, Osmanlı Devleti’nin dağılmasına yol açan iç ve dış etkenler, Osmanlı ıslahat ve yenileşme çabaları, Tanzimat ve Meşrutiyet dönemleri, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı’nın sebepleri, savaş süreci ve savaşta Osmanlı cepheleri, Mondros Mütarekesi, savaş sonundaki barış antlaşmaları ve Sevr, mütareke döneminde kurulan milli varlığa zararlı ve yararlı cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde Kurtuluş Savaşı’nın başlaması, Havza ve Amasya Genelgeleri, mahalli kongreler ve Sivas Kongresi, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, Kuva-yı Milliye’nin ve düzenli ordunun muharebeleri, TBMM’nin dış ilişki ve antlaşmaları, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması ve saltanatın kaldırılışı işlenir.
|
2 |
2 |
- |
SGBL250 |
Sağlıkta Meslek Etiği
Etik nedir? Sağlık mesleğinin etik ilkeleri nelerdir? Sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakınlarına karşı etik sorumlulukları nelerdir. Sağlık çalışanlarının topluma karşı etik sorumlulukları nelerdir. Sağlık çalışanlarının personele karşı etik sorumlulukları nelerdir. Hak kavramı. Hasta hakları ve ilişkili kavramlar. Hasta hakları tarihsel gelişimi. Hasta hakları ile ilgili Bali Bildirgesi içeriği. Hasta hakları çerçevesinde hasta ve sağlık çalışanı ilişkileri. Türkiye'de hasta hakları ve yasal düzenlemeler. Türkiye’de hasta hakları yönetmeliğinin içeriği, hasta haklarının amaçları nelerdir. Hasta hakları yönetmeliği. Sağlık hizmetlerinde karşılaşılan hasta hakları ile ilişkili sorunlar. Türkiye'de etik ve hasta hakları uygulamaları. Dünya da hasta hakları. Hasta kaynaklı hasta hakları ihlal sebepleri, sağlık çalışanları kaynaklı hasta hakları ihlal sebepleri nelerdir. Tüm bu konuları hakkında bilgi sahibi olurlar.
|
2 |
2 |
- |
SGBL130 |
Tıbbi Terminoloji
Tıbbi terminoloji dersinde öğrenciler; Tıbbi terminolojiye giriş ve terminolojinin tarihi hakkında bilgi sahibi olur. Tıbbi terminolojinin temel esaslarını kavrar, Tıbbi terimleri; kök, önek ve sonek yapılarından yola çıkarak analiz eder, Tıbbi terim kök, önek ve soneklerle tıbbi terimler türetir, Radyolojik terimler, nükleer tıp terimleri, klinik terimler, laboratuvar terimleri gibi tıbbi terminolojik sözcükleri tanıma, okuma ve anlama becerisi kazanır, Vücut sistem ve organlara ait anatomik, tanısal, ameliyatlara ve semptomlara ilişkin terimleri tanır, Tüm vücut ile ilgili bölge, hastalık, hastalık belirtilerini tıbbi terminoloji sistematiği içinde anlar. Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini ve insan yapısına ilişkin temel terimler ile yön, düzlem ve hareket bildiren terimleri açıklar.
|
2 |
2 |
- |
TREG113 |
TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri. Yazılı anlatım; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Yazılı anlatımın (yazılı kompozisyon) aşamaları. Yazılı anlatımda: (a) düşünceyi temellendirme yolları (tanımlama, örneklendirme, karşılaştırma, tanık gösterme, alıntı yapma, istatistiklerden yararlanma); (b) anlatım biçimleri (açıklayıcı, tartışmacı, betimleyici, öyküleyici anlatım. Metin türleri: (a) bilgilendirici metinler (dilekçe, iş mektubu, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar; bilimsel yazı (bilimsel bildiri), makale, köşeyazısı (fıkra), söyleşi, eleştiri, günlük, anı, gezi yazısı, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü, tanıtma yazısı, özel mektup vd); (b) yazınsal (edebi) metinler (şiir, öykü, roman, oyun, deneme, mektup vd); örnekler üzerinde çalışmalar. Değişik yazı türlerinde serbest ve planlı yazma uygulamaları. Dilbilgisi (biçimbilgisi, sözdizimi-özet bilgi). Yazım (imla) bilgileri. Yazılı metinlerdeki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
|
2 |
2 |
- |
İkinci Dönem
|
ANAT102 |
Anatomi II
Solunum Sistemi, Sindirim Sistemi, Sindirim bezleri, Üriner Sistem, Genital Sistem, Endokrin Organlar, Duyu Organları
|
2 |
2 |
- |
AMHZ108 |
Sterilizasyon Esasları ve Yönetimleri
|
2 |
2 |
- |
FIZY100 |
Fizyolojiye Giriş
|
2 |
2 |
- |
ANST102 |
Anestezi-II
Ameliyathane ve prensipleri, genel anestezi kavramı , anestezinin tarihçesi dökümentasyon, time-out, odanın hazırlanması, cerrahi pozisyon ve komplikasyonlar. Pediatrik anestezi, ,solunum sistemi hastalıklarında anestezi ve kardiyovasküler sistem hastalıklarında anestezi de temel prensipler, postoperatif akciğer komplikasyonları, kardiyopulmoner resüsitasyon, sıvı elektrolit tedavisi, , hipoksi oksijen tedavisi, şokun tanımı, tipleri ve tedavide temel prensipleri.
|
2 |
2 |
- |
AMHZ114 |
Cerrahi Hastalıklar Bilgisi II
|
3 |
3 |
- |
YDL102 |
Yabancı Dil II
YDL102 dersi YDL101 dersinin devamı niteliğindedir. Bu ders öğrencilere daha ileri düzeyde bütünleşik bir şekilde dört beceriyi entegre etmektedir. Çekinik beceriler olan dinleme ve okuma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı sesleri ve harflerin, kelimelerin, ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayacaktır. Buna ilaveten öğrenciler daha ileri düzeyde metinler ve paragraflar okuyarak metinlerden bildikleri kelimeleri kullanarak bilmedikleri kelimelerin anlamlarına ilişkin çıkarımda bulunacaklardır. Üretken beceriler olan konuşma ve yazma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanımlayarak dili doğru kullanabileceklerdir. Buna ilavetten öğrenciler Şimdiki Zamanı ve Geçmiş Zamanı kullanarak temel diyaloglarda ve günlük konuşmalarda kendilerini etkin bir şekilde ifade edebileceklerdir. Dahasıda, yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler geçmiş tecrübelerini içeren konular hakkında paragraflar yazarken edindikleri yeni kelimeleri kullanarak kendi cümlelerini üreteceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
TARH102 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
Bu derste Ankara’nın başkent oluşu; cumhuriyetin ilanı; halifeliğin kaldırılması; 1924 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu; Halk Fırkası’nın kuruluşu; Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası; Şeyh Sait İsyanı; İzmir suikasti; Serbest Fırka; hukukta laikleşme ve modernleşme; eğitim ve kültürde millileşme; tevhid-i tedrisat kanunu; harf inkılabı; Türk Dil Kurumu; Türk Tarih Kurumu; üniversite reformu; sosyoekonomik yenilikler; Atatürk’ün manevi mirası olan, milliyetçilik, laiklik, cumhuriyetçilik, halkçılık, devletçilik ve inkılapçılıktan oluşan altı ilke; bütünleyici ilkeler; Atatürk dönemi dış ilişkileri ve dış politikası; Motreaux Boğazlar Sözleşmesi; Balkan Antantı ve Sadabad Paktı; Hatay’ın Türkiye’ye katılması; İnönü dönemi ve II. Dünya Savaşı; Köy Enstitüleri; dünya savaşı sonrasında çok partili hayata geçiş konuları işlenir.
|
2 |
2 |
- |
İAYM220 |
İlk ve Acil Yardım
Elektrokardiyogram (EKG) kalbin elektriksel uyarılarını monitorize ederek kalbin durumu ile ilgili değerli bilgiler veren bir tekniktir. Acil ve kronik durumlarda hayati tehlikeyi tespit ve acilen bertaraf için bu yönteme başvurulur. Bu yöntem ayrıca ileri düzey kalp ve damar hastalıklarının tanısında kullanılan karmaşık yöntemlerden önceki ilk basamaktır.EKG rutin bir fizik muayenenin parçası olabilir veya cerrahi hazırlık için istenebilir.Bu nedenle AMHZliyahane teknikerinin EKG analizi ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olmaları gerekir. Ders bu bilgi ve beceriyi kazandırmak amacı ile EKG değerlendirme prensipleri ve normal ve anormal paternlerin tanımlanmasını içermektedir. Kardiovasküler system konusunda bilgilendirme yapılırken özellikle kalp hastalıkları vurgulanacak ve ileri derece aritmi, kardiak iskemi ve myokard enfarktüsü gibi durumların yorumu öğretilecektir.
|
2 |
2 |
- |
BİLG110 |
Temel Bilgisayar
Bilgisayarı oluşturan temel donanım bileşenlerini tanıma ve görevlerini anlama. Kelime işlem programlarını kullanarak yazı oluşturma, biçimleme, tablolar, şablonlar ve anahat kullanımı; hesap tablolama programları ile hesap fonksiyonları, grafik ve çoklu dosya kullanımı.
|
3 |
2 |
2 |
TREG114 |
TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
|
2 |
2 |
- |
Üçüncü Dönem
|
AME200 |
Yaz Stajı
ögrenciler yaz stajı uygulamasında derslerde ögrendikleri bilgilerle uygulama sahasında pratik yapabilme imkanı ile gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaklardır.
|
Kredisiz
|
0 |
- |
MIKB103 |
Genel Mikrobiyoloji
Temel mİkrobiyoloji dersine mikrobiyolojiye giriş, temel mikrobiyolojik ve immünolojik kavramlar, mikroorganizmaların tanımlanması ve sınıflandırılması ile başlanılacak ve bakterilerin, virüslerin, mantarların, parazitlerin genel özellikleri ve hücre yapıları ile devam edilecektir. Mikroorganizmaların metabolizmaları, besin ihtiyacı, üretilme ortamları ve üreme şekilleri, hızları ve dönemleri anlatılacaktır. Mikroorganizmaların konak ile olan ilişkileri, vücudun çeşitli bölgelerinin florası, kalıcı flora, geçici flora, mikroorganizmaların hastalık oluşturma ve bulaş yolları, bakterilerin, mantarların, parazitlerin ve virüslerin oluşturduğu önemli hastalıklar, antibiyotikler ve etki mekanizmaları, mikroorganizmaların antibiyotiklere karşı oluşturdukları direnç mekanizmaları işlenecektir. Son olarak ise öğrencilere hastane enfeksiyonları ve etkenleri, hastane enfeksiyonlarını önlemek için alınması gereken önlemler, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri hakkında bilgi verilecektir.
|
3 |
3 |
- |
AME203 |
Sterilizasyon Uygulamaları
Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri (ulusal/uluslar arası), Dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi, Antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu, Dezenfeksiyon, sterilizasyon politikaları, AMHZliyathanelerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Yoğun bakım ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Acil servislerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Hastanelerde ideal sterilizasyon ünitesinin yapılandırılması, Hemşirelik hizmetleri yönünden sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları.
|
4 |
2 |
4 |
AME205 |
Cerrahi Uygulamaları
Tıbbi cihaz ve aletlerin sterilizasyon ve dezenfeksiyonunda genel ilkeler, Sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri (ulusal/uluslar arası), Dezenfektanların mikroorganizma üzerine etkinliğinin önemi, Antiseptik ve dezenfektan maddelere karşı direnç sorunu, Dezenfeksiyon, sterilizasyon politikaları, AMHZliyathanelerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Yoğun bakım ünitelerinde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Acil servislerde sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları, Hastanelerde ideal sterilizasyon ünitesinin yapılandırılması, Hemşirelik hizmetleri yönünden sterilizasyon ve dezenfeksiyon uygulamaları.
|
8 |
2 |
12 |
AMHZ207 |
Enfeksiyon Hastalıkları
Mikroorganizmaların neden olduğu enfeksiyon hastalıkları cerrahi dalların önemli bir başlığını oluşturmaktadır. AMHZliyatlar sırasında ve sonrasında önlem alınmadığı taktirde hastalar enfeksiyon kapabilirler. Bu durumların engellenmesi için enfeksiyon ajanlarının tanınması ve bunların nasıl bertaraf edileceği bilinmelidir. Bu nedenle derste enfeksiyon hastalıklarının tanımı, mikroorganizmalar, bu hastalıkların epidemiyolojisi, bulaşıcı hastalıkların nasıl önlenebileceği, organ sistemlerine göre bulaşıcı hastalıklar, kan ve kan ürünleri ile bulaşan hastalıklar ve hastane enfeksiyonları öğretilecektir.
|
2 |
2 |
- |
INGL240 |
Mesleki İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin İngilizce düzeylerini geliştirmek ve aynı zamanda uluslararası iş İngilizcesi ve iş terimlerini anlamalarını ve kullanmalarını sağlamaktır. Bu dersi alan öğrencilerin iş yaşamında temel düzeyde İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmeleri hedeflenmektedir
|
2 |
2 |
- |
AMHZ211 |
Ameliyathane Ekipmanları
Ameliyathane Ekipmanlarına sterilizasyon ve dezenfeksiyonda kullanılan tüm malzeme ve prosedürler dahildir. Teknikerler söz konusu alet ve ekipmanı nasıl ve ne zaman kullanmaları gerektiğini bilmekle yükümlüdürler. Dahası, cihazların bakımını yapabilmelidirler. Dolayısı ile bu derste temiz hava teknolojisi, ışıklandırma sistemleri ve gaz sistemleri öğretilecektir. Makaslar, vakum pompaları ve aspiratörler gibi genel Ameliyat ekipmanı derste işlenecek başlıklardandır. Bunların yanı sıra göz ve beyin Ameliyatlarında olduğu gibi özel Ameliyat prosedürlerinde kullanılan özel ekipman da öğretilecektir.
|
2 |
2 |
- |
Dördüncü Dönem
|
AME202 |
Cerrahi Uygulama II
Öğrencilerin öğrenmiş oldukları tüm teorik bilgilerin uygulamalarını yaparak, beceri ve tecrübe kazanmaları gerekir. Bu nedenle bu ders özellikle pratik uygulamaların yapılması için hazırlanmıştır. Bu uygulamalar hem mankenler üzerinde hem de sağlık kuruluşlarının Ameliyathane servislerinde gerçekleştirilecektir. Hastanın takibi, Ameliyata hazırlanması, Ameliyathanenin hazırlanması, hastanın temizliği, Ameliyatta kullanılan alet ve malzemelerin kullanımı, dikiş sayımı ve dokümantasyonu, dezenfektasyon ve sterilizasyon konularında bilgi ve beceri kazandırılacaktır. Ayrıca Ameliyathane ortamı, cerrahi müdahaleler, Ameliyata hasta ve ortam hazırlığı, enfeksiyon kontrolü uygulamalarının yapılması amaçlanmıştır
|
8 |
2 |
12 |
ECZN210 |
Genel Farmakoloji
Farmakoloji bilimine giriş, farmakokinetik, farmakodinamik ve ilaç tedavisi ilkeleri, İlaç etkisinin prensipleri, ilaç-reseptör ilişkisi, ilaç emilimi, dağılımı ve atımı, ilaç metabolizması, toksik-istenmeyen etkiler konularında kısa bir bilgi vermeyi ve fizyoterapi alanında sıklıkla kullanılan ilaçlar hakkında genel bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.
|
2 |
2 |
- |
SGBL204 |
Hasta Hakları
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi. Dünya Tabipler Birliği Bildirgeleri. Hasta Hakları Yönetmeliği. Anayasa Ve Yasalarda Yazılı Metinlerde Yaşama Dair Haklar .Sağlık Hizmetlerinden Genel Olarak Faydalanma, Bilgilendirme Ve Bilgi İsteme. Sağlık Kuruluşunu Ve Personelini Seçme Ve Değiştirme, Reddetme, Durdurma Ve Rıza. İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi, Saygınlık Görme Ve Rahatlık. Müracaat, Şikayet Ve Dava Hakkı. Hasta Mahremiyeti, Otonomi, Dürüstlük, Eşitlik Hakkaniyet, Yarar-Zarar, Konularından Oluşmaktadır
|
2 |
2 |
- |
AME210 |
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon
Kalite Kavramı, Kalite ve Teorileri, Teorilerin Sağlık Hizmetlerine Uygulanabilirliği, Kalite ve Müşteri, Kalite ve Verimlilik, Kalite ve Maliyet, Toplam Kalite Yönetimi, Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Gelişimi, Toplam Kalite Yönetiminin (TKY) Sağlık Hizmetlerine Entegrasyonu, Tky Kültürünün Oluşturulması (Takım Çalışması, Eğitim, Örgütsel Kültür) ve Toplam Kalite Yönetiminde Analitik Metotlar, Akreditasyon.
|
2 |
2 |
- |
SGBL280 |
Sağlıkta Davranış Bilimleri
Davranış bilimlerinin sosyal bilimler içerisindeki yeri ve önemi. Sosyolojiye giriş ve yöntem, sosyolojinin ortaya çıkışı ve kuramsal yaklaşımlar, kültür ve davranış, davranış üzerine sosyal etkiler, toplum, toplumsal yapı ve davranış, toplumsallaşma ve davranış, toplumsal gruplar, toplumsal kurumlar, toplumsal tabakalaşma, değişme ve davranış psikoloji, yaşam boyu gelişim psikolojisi güdüler, duygular ve davranış duyum, algı ve davranış öğrenme ve davranış, kişilik psikolojisi ve kişilik kuramları tutumlar, kişilerarası iletişim ve kitle iletişim süreçleri, örnek olay ve sektör örnekleri inceleme sitres yönetimi ve davranış, örnek olay ve sektör örnekleri incelemesi. Stres nedir, strese neden olan etmenler. İş hayatında stresi ortadan kaldıracak yöntemler. Stresin neden olduğu hastalıklar. Fiziksel ve ruhsal hastalıklar. Sağlık kurumlarında çatışma nedenleri. Çatışmayı önleyici faktörler nelerdir.
|
2 |
2 |
- |