Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredi
|
Teorik
|
Lab / Uygulama
|
Birinci Dönem
|
HEM101 |
SAĞLIK BİLİMLERİ VE HEMŞİRELİĞE GİRİŞ
|
6 |
6 |
- |
HEM103 |
ANATOMİ
|
4 |
3 |
2 |
HEM107 |
HİSTOLOJİ
|
2 |
2 |
- |
HEM105 |
FİZYOLOJİ
|
3 |
2 |
2 |
YDL101 |
Yabancı Dil- I
Bu ders öğrencilere okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini de entegre ederek temel düzeydeki konuşma şekillerini sunmayı amaçlamaktadır. Dinleme becerisi ile birlikte öğrenciler farklı sesleri ve harflerin, kelimelerin, ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayacaktır. Konuşma becerisi aracılığı ile birlikte öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanımlayarak dili doğru kullanabileceklerdir. Buna ilavetten öğrenciler kendilerini veya bir başkasını tanıtabilecekler, geniş zamanda sorulara cevap verebilecekler, nesnelerin yerini belirtebilecekler, ve bir günlük rutinlerini anlatabilecekler. Okuma becerisi aracılığı ile öğrenciler basit metinler ve paragraflar okuyarak metinleri anlama yetilerini geliştirecek ve metin sorularına cevap verebileceklerdir. Yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler geniş zamanda kontrollü paragraflar yazarak edindikleri yeni kelimeleri kullanarak kendi cümlelerini üreteceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
TREG113 |
TÜRKÇE I: YAZILI ANLATIM
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri. Yazılı anlatım; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Yazılı anlatımın (yazılı kompozisyon) aşamaları. Yazılı anlatımda: (a) düşünceyi temellendirme yolları (tanımlama, örneklendirme, karşılaştırma, tanık gösterme, alıntı yapma, istatistiklerden yararlanma); (b) anlatım biçimleri (açıklayıcı, tartışmacı, betimleyici, öyküleyici anlatım. Metin türleri: (a) bilgilendirici metinler (dilekçe, iş mektubu, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar; bilimsel yazı (bilimsel bildiri), makale, köşeyazısı (fıkra), söyleşi, eleştiri, günlük, anı, gezi yazısı, yaşamöyküsü, özyaşamöyküsü, tanıtma yazısı, özel mektup vd); (b) yazınsal (edebi) metinler (şiir, öykü, roman, oyun, deneme, mektup vd); örnekler üzerinde çalışmalar. Değişik yazı türlerinde serbest ve planlı yazma uygulamaları. Dilbilgisi (biçimbilgisi, sözdizimi-özet bilgi). Yazım (imla) bilgileri. Yazılı metinlerdeki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
|
2 |
2 |
- |
PSKO103 |
Psikolojiye Giriş
Bu dersi alan öğrenciler psikoloji bilimi ile ilgili genel bir bakış açısı kazanmaktadır. Bu ders kapsamında öğrenciler; psikolojinin tanımı, psikoloji tarihi, psikolojinin alanları (sosyal psikoloji, klinik psikoloji, eğitim psikolojisi, gelişim psikolojisi, okul psikolojisi, sağlık psikolojisi, endüstri-örgüt psikolojisi, adli psikoloji vs.), psikoloji kuramları (psikanalitik kuramlar, davranışcı kuramlar, bilişsel kuramlar, varoluşçu kuram, vb.), psikolojinin biyolojik temelleri, zeka ve kuramları, duyum ve algılama, bellek, kişilik ve kuramları , normal dışı davranışlar, güdülenme ve duygular, heyecan, kişilerdeki savunma mekanizmaları hakkında genel bir bakış açısı kazanacaklardır. Bu dersi alan öğrenciler bu derste kazandıkları genel bilgiler ile daha sonraki dönemlerde alacakları dersler için bir temel oluşturacaklardır.
Kredi: (3, 0, 0)3
Önkoşul: Yok
AKTS (ECTS) kredisi: 5
Dersin Kısa Adı: PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Kategorisi: Alan Temel
Eğitim Dili: Türkçe
|
3 |
3 |
- |
HEMXX1 |
SERBEST SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
İkinci Dönem
|
HEM102 |
SAĞLIKLI YAŞAM SÜRECİ VE HEMŞİRELİK UYGULAMALARI I
|
8 |
4 |
4 |
HEM104 |
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRİLMESİ
|
3 |
3 |
- |
HEM106 |
İLETİŞİM BECERİLERİ
|
2 |
2 |
- |
HEM108 |
GENEL BESLENME
|
2 |
2 |
- |
HEM110 |
BİYOKİMYA
|
2 |
2 |
- |
HEMXX2 |
SERBEST SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
YDL102 |
Yabancı Dil II
YDL102 dersi YDL101 dersinin devamı niteliğindedir. Bu ders öğrencilere daha ileri düzeyde bütünleşik bir şekilde dört beceriyi entegre etmektedir. Çekinik beceriler olan dinleme ve okuma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı sesleri ve harflerin, kelimelerin, ve belirli kalıpların sesletimini tanımlayacaktır. Buna ilaveten öğrenciler daha ileri düzeyde metinler ve paragraflar okuyarak metinlerden bildikleri kelimeleri kullanarak bilmedikleri kelimelerin anlamlarına ilişkin çıkarımda bulunacaklardır. Üretken beceriler olan konuşma ve yazma becerileri ile birlikte öğrenciler farklı dil çeşitliliğini tanımlayarak dili doğru kullanabileceklerdir. Buna ilavetten öğrenciler Şimdiki Zamanı ve Geçmiş Zamanı kullanarak temel diyaloglarda ve günlük konuşmalarda kendilerini etkin bir şekilde ifade edebileceklerdir. Dahasıda, yazma becerisinin edinilmesiyle birlikte öğrenciler geçmiş tecrübelerini içeren konular hakkında paragraflar yazarken edindikleri yeni kelimeleri kullanarak kendi cümlelerini üreteceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
TREG114 |
TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri; iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları(konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
|
2 |
2 |
- |
TARH100 |
MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Bu derste dersin temel kavramları, Osmanlı Devleti’nin dağılmasına yol açan iç ve dış etkenler, Osmanlı ıslahat ve yenileşme çabaları, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi, savaş sonundaki barış antlaşmaları, mütareke döneminde kurulan cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde Kurtuluş Savaşı’nın başlaması, Havza ve Amasya Genelgeleri, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, düzenli ordunun kuruluşu ve savaşları, TBMM’nin dış ilişki ve antlaşmaları, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması ve saltanatın kaldırılışı, Ankara’nın başkent oluşu, cumhuriyetin ilanı, 1924 anayasası, çok partililik deneyimi, hukukta laikleşme ve modernleşme, eğitim ve kültürde millileşme, sosyoekonomik yenilikler, Atatürk’ün 6 ilkesi, Atatürk dönemi dış politikası, İnönü dönemi ve II. Dünya Savaşı, çok partili hayata geçiş işlenir.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
Üçüncü Dönem
|
HEM201 |
SAĞLIKLI YAŞAM SÜRECİ VE HEMŞİRELİK UYGULAMALARI II
|
11 |
6 |
10 |
HEM203 |
MESLEKİ İLETİŞİM
|
2 |
2 |
- |
HEM205 |
MİKROBİYOLOJİ
|
2 |
2 |
- |
HEM207 |
TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
|
2 |
2 |
- |
ENGL221 |
YABANCI DİL III
Bu ders öğrencilerin dilbilgisi ve gerekli kelime haznesini geliştirmeyi amaçlayarak öğrencileri orta düzey öncesi seviyeye ulaştırmayı hedeflemektedir. Bu dersde öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin önemi tümleşik yaklaşımla vurgulanmaktadır. Öğrenciler bu ders kapsamında edindiği kelimeleri kullanarak aile hayatı, okul dersleri ve eğitim gibi bilindik konular üzerinde konuşmalara katılıp kendi fikirlerini belirtebileceklerdir. Buna ek olarak öğrencilere Geniş Zaman, Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zaman kavramlarının olumlu, olumsuz ve soru formatları öğretilip etkin bir şekilde kullanımı sağlanacaktır. Basit telefon konuşmalarında reservasyon yapma, bilgi isteme ve günlük sohbet konuşmalarına değinilecektir. Ayrıca öğrenciler çeşitli okuma parçalarıyla ilgilenirken, kelime anlamı çıkartma ve okuma parçası tarama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecekler.
|
3 |
3 |
- |
HEMXX3 |
SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
Dördüncü Dönem
|
ENGL222 |
YABANCI DİL IV
Bu ders ENGL 221 kodlu dersin devamı niteliğindedir. Bu derste öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin önemi tümleşik yaklaşımla vurgulanmaktadır. Öğrenciler bu ders kapsamında edindiği kelimeleri kullanarak sinema, seyahat, tatil, düğün ve yiyek ile ilgili konularda kendi fikirlerini doğru belirtebileceklerdir. Buna ek olarak bir önceki dönemde öğretilen Geniş Zaman, Şimdiki Zaman ve Geçmiş Zaman tekrar edilip zaman edatları, gelecek zaman ve kıyaslamalar öğretilecektir. Ayrıca bu derste öğrenciler hikaye anlatabilme; davet,öneri ve rica edebilme ile birlikte seyahatlerini ve tatillerini anlatabilme becerilere sahip olacaklardır. Bununla beraber öğrenciler çeşitli okuma parçalarıyla ilgilenirken, kelime anlamı çıkartma ve okuma parçası tarama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştireceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
HEMXX4 |
SERBEST SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
HEMXX5 |
SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
HEM202 |
SAĞLIK DURUMUNDA BOZULMA VE BAKIM I
|
12 |
8 |
8 |
HEM204 |
HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ
|
2 |
2 |
- |
HEM206 |
FARMAKOLOJİ
|
2 |
2 |
- |
HEM208 |
FİZYOPATOLOJİ
|
2 |
2 |
- |
Beşinci Dönem
|
HEM301 |
SAĞLIK DURUMUNDA BOZULMA VE BAKIM II
|
12 |
8 |
8 |
HEM303 |
ACİL BAKIM VE İLKYARDIM
|
3 |
2 |
2 |
HEM305 |
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA
|
3 |
3 |
- |
HEM309 |
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM
|
3 |
3 |
- |
HEMXX7 |
SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
HEMXX6 |
SERBEST SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
Altıncı Dönem
|
HEM302 |
SAĞLIK DURUMUNDA BOZULMA VE BAKIM III
|
12 |
8 |
8 |
HEM304 |
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA II
|
2 |
2 |
- |
HEM306 |
HEMŞİRELİKTE ETİK
|
2 |
2 |
- |
HEM310 |
ENFEKSİYON HASTALIKLARI
|
2 |
2 |
- |
HEMXX8 |
SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
HEMXX9 |
SERBEST SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
Yedinci Dönem
|
HEM401 |
SAĞLIK DURUMUNDA BOZULMA VE BAKIM IV
|
14 |
8 |
12 |
HEM403 |
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM VE LİDERLİK
|
4 |
3 |
2 |
HEM405 |
SAĞLIK POLİTİKALARI VE HEMŞİRELİĞE YANSIMASI
|
2 |
2 |
- |
HEMX10 |
SEÇMELİ
|
2 |
2 |
- |
Sekizinci Dönem
|
HEM402 |
İNTERNLİK UYGULAMASI
|
17 |
4 |
26 |
HEM308 |
YAZ UYGULAMASI
|
5 |
0 |
40 |
Seçmeli Dersler
|
BESD311 |
GENEL İŞLETME
Bu ders işletmede yer alan temel kavramların açıklanması ve öğrenciye anlatılmasını, genel işletme ilkelerini, işletme biliminin tarihsel gelişimini, işletme teorilerini, işletmenin kuruluş çalışmalarını, işletme büyüklüğü, türleri, işletme yönetiminin fonksiyonlarının kapsamlı olarak anlatılmasını, İşletme ile ilgili temel bilgilerin öğrenciye öğretilmesini, İşletmelerin kuruluşu ve hukuki yapıları hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, İş ahlakı ve sosyal sorumluluğun önemi hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, Yönetim ve yönetimin işlevleri hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, Pazarlama yönetiminin önemi hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, Ürün ve ürün fiyatlandırma, ürün tutundurma ve ürün dağıtım stratejileri hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, Üretimin yönetimleri hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, İnsan kaynakları yönetimi hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını, Muhasebe ve finansman yönetimi ile ilgili hakkında öğrencinin bilgi sahibi olmasını kapsamlı olarak içermektedir
|
3 |
3 |
- |