Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredi
|
Teorik
|
Lab / Uygulama
|
Birinci Dönem
|
CMPE101 |
BİLGİSAYARA GİRİŞ
Bilgisayara Giriş dersi genel olarak bir bilgisayar sisteminin nasıl çalıştığını ele alır. Bu bağlamda dersi iki kısımda incelemek mümkündür. Kısa bir bilgisayar tarihçesi de içeren dersin ilk bölümü, bilgisayar sistemi bileşenlerinin tarihini, temel kavramlarını ve terminolojisini, temel donanım ve yazılım bileşenlerinin terminolojisini ve entegrasyonunu sunar. Öğrenciler bilgisayar biliminde kullanılan kısaltma ve terminolojilerin yanısıra, ,ilk bölümlerde donanım kısmı hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar. İşlemcinin nasıl işlediği, işlemci, hafıza ve ikincil sistemlerin nasıl bağlandığı ile bilgisayar donanım kurulumu da dersin içeriğindedir. Laboratuvar derslerinde ise temel bilgisayar kullanımı ile ofis programları (MS Word, Excel) ele alınmaktadır. İkinci bölümü ise, problem çözme yaklaşımları, bileşenleri ve bilgisayar programları, akış şeması yapımı ve modüler programlama konularında temelleri tartışılmıştır. C programlama dilinin temelleri de sunulmaktadır.
|
3 |
2 |
2 |
CHEM110 |
GENEL KİMYA
Mühendislik ve Eczacılık Fakültesi öğrencileri için verilen bu derste öğrenciler kimyanın temel kurallarını, maddeleri ve yapılarını öğreneceklerdir. Bu ders madde türleri, ölçüm birimleri, maddelerin özellikleri; atom ve atom kuramı, atomun bileşenleri , periyodik tabloya giriş, moleküller ve iyonlar, iyonik bileşiklerin formülleri, iyonik bileşiklerin isimlendirilmesi; atom kütlesi, mol kavramı, kimyasal formüllerde kütle ilişkileri; gazlar ölçümleri, ideal gaz yasası, gaz hukuk hesaplamaları, gazlarda stokiometri, gaz karışımları: kısmi basınçları ve Atom spektrumları, hidrojen atomu, kuantum sayıları, atomik yörüngeler; şekil ve boyutları; atomların elektron yapılandırılması; orbital diagramları; moleküllerde polarite; ısı akış, ısı akışı ölçümleri, Kalorimetre, entalpi, termo-kimyasal denklemler, oluşum entalpileri, termodinamiğin 1. yasası, sıvılar ve katılar konularını kapsamktadır.
|
4 |
3 |
2 |
MATH101 |
ANALİZE GİRİŞ I
Bu dersin temel amacı fonksiyonlar, fonksiyonlarda türev ve integral kavramlarının geometriye, fiziğe ve mühendisliğe uygulamalarını öğretmektir. Bu dersde fonksiyonun tanımı, çeşitleri , fonksiyonun grafikleri, fonksiyonların limiti, tanımlı limitlerin bulunmasında kullanılan temel limit kuralları, temel fonksiyonların limitleri (polinom, trigonometrik, üstel, logarithmic, vs.), tanımsız limit sonuçlarında sonucun bulunmasında kullanılacak yöntemler (L’Hopitals, vs.), fonksiyonlarda süreklilik, (süreksiz ve sürekli fonksiyonlar), fonksiyonların türevleri, türevin tanımı, temel fonksiyonların türevleri, iki fonksiyonun çarpımı ve bölümün türevleri (polinom, trigonometrik, üstel, logarithmic, vs.), türevin uygulamaları, fonksiyonların integrali (belirsiz ve belirli integral), integralin tanımı, temel fonksiyonların integralleri, değişken değiştirme metodu, kısmi integrasyon, rasyonel fonksiyonların integrali, integralin uygulamaları (tanımlı integral kullanarak alanların hesaplanması) , verilecektir.
|
4 |
3 |
2 |
ENG101 |
Okuma ve Yazma Becerileri 1
Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerin paragraf yapısını ve paragraftaki cümleler arası bütünlük ve uyumu öğrenmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, konu, anafikir, destekleyici cümleleri ve paragrafın bütünlüğünü bozan alakasız cümlelerin ayırt ediebilmesi hedef alınmıştır. Derste, paragraf analizi yapılacak ve üç paragraflık (Giriş, Gelişme, Sonuç) betimleyici kompozisyon yazılacaktır. Ayrıca, öğrenciler istenilen konularda sunum tekniklerini kullanarak, sunum yapacaklardır. Buna ilaveten, öğrenciler okuma öncesi stratejileri (ör. önizleme, tahmin, tarama) hakkında bilgi edinecek ve taslak çıkarabileceklerdir. Bu ders, ayrıca, öğrencilere yeni edinilen bilgiyi süreçten geçirme, bu edinilen yeni bilgiyi yeni durumlara nasıl uygulayacaklarını öğrenme ve eleştirel düşünme için gerekli olan soru sorma becerilerini geliştirme fırsatı sunmaktadır.
|
3 |
2 |
2 |
HIST100 |
HISTORY OF CIVILIZATION
Bu dersin amacı tarih boyunca gelişen medeniyetleri ana hatlarıyla anlamak ve anlamlandırmaktır. Uygarlık, tarih ve tarih öncesi gibi kavramlar tartışıldıktan sonra, derste ilk uygarlıkların ortaya çıkmasını zorlayan koşullar ve bu koşulların insanlığın gelişmesindeki etkileri de incelemektedir. Derste esas olarak, ilk uygarlıklar; sırası ile Mezopotamya, Mısır, Ege, Klasik Yunan, Helenistik, Roma, Hint ve sonrasında Çin uygarlıkları incelenmektedir. Bu uygarlıkların temsil ettiği siyasi, sosyal, ekonomik, kültürel kurumlar ve bunlara ek olarak fikrî gelişmeler de medeniyet tarihi dersinin diğer odak noktalarını oluşturmaktadır. Siyasal ve toplumsal yapı, dinsel inanış ve kurumlar, aile yapısı, ekonomik faaliyetler, bilim, sanat ve felsefe bu derste üzerinde önemle durulan diğer konulardır.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
TARH100 |
MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Bu derste dersin temel kavramları, Osmanlı Devleti’nin dağılmasına yol açan iç ve dış etkenler, Osmanlı ıslahat ve yenileşme çabaları, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi, savaş sonundaki barış antlaşmaları, mütareke döneminde kurulan cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde Kurtuluş Savaşı’nın başlaması, Havza ve Amasya Genelgeleri, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, düzenli ordunun kuruluşu ve savaşları, TBMM’nin dış ilişki ve antlaşmaları, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması ve saltanatın kaldırılışı, Ankara’nın başkent oluşu, cumhuriyetin ilanı, 1924 anayasası, çok partililik deneyimi, hukukta laikleşme ve modernleşme, eğitim ve kültürde millileşme, sosyoekonomik yenilikler, Atatürk’ün 6 ilkesi, Atatürk dönemi dış politikası, İnönü dönemi ve II. Dünya Savaşı, çok partili hayata geçiş işlenir.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
CVLE101 |
MÜHENDİSLİK ÇİZİMİ
Bu derste AutoCad programını kullanarak , temel çizim komutlarının kullanılması, çizimlere ölçek, ölçü ve yazı ekleyebilme, 2 boyutlu ve 3 boyutlu teknik çizimlerin yapılmasını, Ortografik ve izometrik çim tekniklerinin uygulanmasını ve dersin ikinci yarısında ortografik ve izometrik teknik çizim uygulanamarını elde yapılmasının öğretilmesi amaçlanmıştır.
|
3 |
2 |
3 |
İkinci Dönem
|
ENG102 |
Okuma ve Yazma Becerileri II
Bu ders ENG 101 kodlu dersin devamı niteliğindedir. Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste, venn şeması kullanılarak karşılaştırma ve kıyaslama komposizyon yazımı desteklenmektedir. Buna ek olarak, kompozisyon yazımı için gerekli bağlaçların öğrenilmesi dersin amaçlarındandır. Ayrıca, öğrenciler derste fikir ve olgusal gerçek cümleler arasındaki farkı ve karşı görüş ve onu çürütmek için kullanılan cümlelerin nasıl yazıldığını öğrenerek, dört paragraflık eleştirisel komposizyonu yazabileceklerdir. Böylece, öğrenciler karşılaştırma ve kıyaslama komposizyonu ile eleştirisel komposizyonun farkını ayırt edebileceklerdir Ayrıca, öğrenciler istenilen konularda sunum tekniklerini kullanarak, sunum yapacaklardır. Buna ilaveten, bu ders öğrencilerin çeşitli okuma parçalarını okuyarak özetleyebilme ve okuma stratejilerini kullanarak, parçadan sonuçlar, anlamlar çıkarmaları hedeflenmektedir.
|
3 |
2 |
2 |
MATH102 |
ANALİZE GİRİŞ II
Bu ders geometri, fizik ve mühendislik alanlarındaki uygulamalarda gerekli olan türev ve integral metodlarını vermektedir. Konu başlıkları şu şekilde sıralanmıştır: Dizi ve seriler, dizilerin özellikleri, dizide yakınsama, pozitif ve pozitif olmayan serilerde yakınsama ile ilgili testler, mutlak yakınsaklık, şartlı yakınsaklık. Kuvvet serileri, Taylor ve Maclourin serileri, yakınsaklık aralıkları. Parametrik denklemler ve kutupsal koordinatlar, kutupsal denklemlerin grafikleri, kutupsal koordinatlarda alan,eğri uzunluğu, eğri üzerinde hız ve kutupsal ve parametrik denklemlerin türevi. Vektörler ve vektör değerli fonksiyonlar, iki vektörün noktasal ve vektörel çarpımı. Düzlemler. Çok değişkenli fonksiyonlar, tanımlı olduğu alanlar, limit ve parçalı türev ve alan üzerinde tanımlı integralin bulunması.
|
4 |
3 |
2 |
TREG100 |
TURKISH LANGUAGE
Dil Nedir?Dilin özellikleri; Türkçe imla kuralları, Anlatım Bozuklukları ve Doğru Kullanım, Uygulaması; Formal Yazılar, Özgeçmiş, Dilekçe; Köşe yazılarının dil ve üslup açısından değerlendirilmesi; Yazılı Anlatım Türleri ve Uyg.; Türkçe Yapım ve Çekim Ekleri Uyg.; Türkçe Gramer Yapısı; Türkçenin Ses Özellikleri gibi konuların öğretimi amaçlanmaktadır.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
TURK100 |
INTRODUCTION TO TURKISH
Bu ders, kendi ihtiyaçlarını Türkçe’yi kullanarak belirtmek isteyen yabancı öğrencilerin, Modern Türkçe hakkında kısa bir bilgi edinmesini sağlamaktadır. Bu ders, öncelikle Türkçe ve İngilizce alfabeleri arasındaki farkları, özellikle İngilizce alfabede bulunmayan Türkçe harfler (örn. ç-ğ-i-ö-ş-ü) ve tüm harflerin telafuzunu, Türkçe’deki temel dilbilgisi ve cümle yapılarını irdelemektedir. Buna ek olarak, gerekli dilbilgisi ve kelime bilgisi farklı durumlarda şekillenen günlük hayata ilişkin aktivitelerle geliştirilecektir örnegin; kendini Türkçe dilini kullanarak tanıtma, birilerini selamlama, iyelik sıfatlarını kullanarak sahip oldukları nesnelerden bahsetme, geniş zamanı kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturma, saatleri söyleme, kendi zaman çizelgeleri hakkında konuşma, nesnelerin yerini tarif ederken işaret zamirlerini kullanma, aile üyelerine ilişkin kelimelere aşina olma.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
ENVE100 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
Çevre Mühendisliğine Giriş dersinde bölüme yeni başlayan öğrencilerin Çevre Mühendisliği eğitimleri boyunca alacakları derslerden, eğitim sürecinden ve mezun olduktan sonra neler yapabileceklerinden bahsedilir. Çevre Mühendisliğinin temel konuları hakkında bir giriş yapılır ve bu konularda öğrencinin aktif katılımı sağlanarak dersi sevdirmeye çalışılır. Bu dersin sonunda öğrenciler içme suyu arıtımı, atıksu arıtımı, çevre mikrobiyolojisi, hava kirliliği ve katı atık yönetimi gibi Çevre Mühendisliğinin ana çalışma konuşalarında bilgi sahibi olurlar. Öğretim üyesi bu derse kayıt yaptırmış olan öğrencilerin gelecekteki mesleklerine ilgi duymalarını amaçlar. Çevre Mühendisliğine Giriş dersinin kapsamında görülen her türlü konu gerçek hayatta işletmede olan tesislerin ziyaret edilmesi ile desteklenir.
|
Kredisiz
|
1 |
- |
CHEM104 |
ORGANİK KİMYA
Bu ders mühendislik fakültesi ve eczacılık fakültesi öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu dersi alan öğrencilerden beklenen, organik bileşiklerin isimlendirilmesini yapabilmesi, temel yapı ve reaktivite ilişkileri tahmin edilebilmesi, temel organik bileşiklerini sınıflandırabilmesi ve organik bileşiklerin basit sentez tasarımını yapabilmesi, reaksiyon mekanizmalarını yazabilmesi ve bazı organik reaksiyon mekanizmalarını açıklayabilmesidir. Buna ek olarak stereokimyanın ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmasıdır. Bu derste amaçlanan, temel reaksiyon tiplerini tanımak , alkanlar, alkenler, alkinler, benzen ve aromatik hidrokarbonlar, alkil halojenürler, alkoller, eterler, epoksitler, tioller, karbonil grupları, aldehidler, ketonlar, gibi organik bileşiklerin fonksiyonel grupların, reaksiyon mekanizmaları tanıtmaktır. Ayrıca ketonlar, karboksilik asitler ve bunların türevleri, aminler hakkında bilgi sahibi olmaktır.
|
3 |
3 |
- |
ENVE104 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ ANALİTİK KİMYA
Kimyasal literatürde su, birçok değişik bileşen içeren seyreltik bir çözelti olarak tanımlanmaktadır. Ayrıca su, birçok organik ve inorganik maddeyi askıda tutabilen bir çözeltidir. Bu ders kapsamında, intermoleküler güçler (dipol-dipol, iyon-dipol, hidrojen bağları, dispersiyon güçleri) ve çözeltilerin özellikleri başlıklı konuları detaylı olarak tartışılmaktadır. Bu ders kapsamında Su kirliliği ve su ve atıksuyu ilgilendiren çevre mühendisliği problemlerini anlamak için suyun kimyasal yapısını ve suyun diğer bileşenler ile olan etkisinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Kimyasal denge, asit-baz reaksiyonları, çözünürlük, kompleks oluşumu ve redox reaskiyonlarının prensipleri ve uygulamaları bu ders kapsamında yer almaktadır.
|
4 |
3 |
2 |
PHYS101 |
GENERAL PHYSICS I
Bu dersin amacı öğrencilere basit hesap tabanlı fizik bilgilerini aktarmak ve daha kapsamlı mühendislik fiziğini algılamaları için yardımcı olmak, genel fizik ilkelerini bir kısmını kazandırmak ve problem çözme yetisi kazandırabilmektir. Ağrlıklı olarak mekaniğin temel konuları işlenmektedir. Temel fizik konuları olarak, Birimler ve boyutlar, Bir boyutta düzgün ivmeli hareket, Serbest düşme, Vektör matematiği. Iki boyutlu hareket, Newton’un hareket kanunları, Newton kanunlarının uygulanması. Serbest cisim diyagramları, Dairesel hareket, Iş ve enerji, Enerjinin korunumu, Momentum, impuls ve çarpışmalar, Dönme hareketi, Tork ve Statik denge kapsamlı olarak işlenilmektedir. Ders kapsamında kavramsal konuların somut anlaşılabilmesi için 6 tane deney yapılmaktadır ve bu deneyler ders konularını kapsamaktadır.
|
4 |
3 |
2 |
Üçüncü Dönem
|
CVLE331 |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
Bu dersin amacı öğrencilere matematik ve fizik biliminin temel prensiplerini kullanarak akışkanlar mekaniği ve akışkanların detayları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, ve inşaat mühendisliği alanında etkin akışkanlar mekaniği kuramlarını uygulama yetisi kazandırabilmektir. Öğrencilere ilk ünitede ; akışkan tanımı, akışkanların temel özellikleri, vizkozite, yüzey gerilmeleri öğretilip ilgili örnekler çözülür. İkinci ünitede hidrostaik basınç ve bu basıncın yarattığı hidrostatik kuvvetlerin çözümlemeleri işlenir. Üçüncü ve dördüncü ünitede temel haraket yasalarının akışkanların üzerinde uygulanması ile birlikte kütle korunumu, momentum korunumu ve enerji korunumu kanunları işlenir. Beşinci ünitede ise boyut analizi, boyutsuz sayılar ve modelleme konuları işlenir. Bu dersi alan mühendislik öğrencilerinin daha sonra alanlarında alacakları uygulama dersleri için bu dersin bir temel niteliğinde olması beklenir.
|
4 |
4 |
1 |
PHYS102 |
GENERAL PHYSICS II
Bu dersin amacı öğrencilere basit hesap tabanlı fizik bilgilerini aktarmak ve daha kapsamlı mühendislik fiziğini algılamaları için yardımcı olmak, genel fizik ilkelerini GENEL FIZIK-I'de anlatılmayan kısmını kazandırmak ve problem çözme yetisi kazandırabilmektir. Temel fizikte ağırlıklı olarak elektrisite ve magnetizma konularını kapasayacak biçimde bilgi verilmektedir. Elektrik Yükünün özellikleri, Coulomb Yasası, Elektrik alanlar, Sürekli yük dağılımlarının oluşturduğu elektrik alan, Gauss Yasası ve Elektrik Akısı, Gauss yasasının düzgün yüklü yalıtkanlara uygulanması, Elektrik potansiyelden elektrik alanın bulunması, Nokta yük ve yük grubunun oluşturduğu elektrik potansiyel ve potansiyel enerji , Süreklli yük dağılımlarının oluşturduğu elektrik potansiyel, Elektrik akımı, Direnç ve Ohm Yasası, Elektromotor Kuvvet, Seri ve Paralel bağlı dirençler, Kirchoff Kuralları. Ders kapsamında kavramsal konuların somut anlaşılabilmesi için 6 tane deney yapılmaktadır ve bu deneyler ders konularını kapsamaktadır.
|
4 |
3 |
2 |
ENVE201 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ KİMYASI I
Çevre Mühendisliği Kimyası I dersi su ve atıksuların fiziksel ve kimyasal bileşenlerinin tanıtılması, kaynaklarının ve ölçüm yöntemlerinin öğretilmesini içerir. Su ve atıksu kalite parametrelerinden, organik ve inorganik kirleticilerden, arıtma tekniklerinin temelinden bahsedilir. Kalitatif, kantitatif analizin esasları ve kolloid kimyasının temel prensipleri. Enstrümental analiz yöntemleri, pH, asitlik, alkalilik, renk ve bulanıklık, sudaki katıların anlam ve önemleri anlatılır. Sudaki organik ve inorganik kirleticiler, zehirli kirleticiler, kirlilik parametreleri ve tayin yöntemleri öğretilir. Bulanıklık, sudaki katı maddeler, alkalinite, asidite, sertlik, klor, flor, karbonat kimyası, Demir ve Mangan tayinleri öğretilir. Bu ders öğrencinin teorik ve pratik olarak temel konuları öğreneceği ve parametrelerin önemini ve analizini kavrayacağı bir derstir.
|
4 |
3 |
2 |
MICB120 |
MIKROBİOLOJİ
Dersin amacı, moleküler seviyede mikroorganizma yapıları ve bu yapıların fonksiyonları, mikroorganizmalarınn insanlarla ve kendi çevrelerinde etkileşimleri ve önemi hakkında öğrencilere bilgi aktarmaktır. Derste, yapısal, fonksiyonel ve mikroorganizma çeşitliliği ile ilgili temel bilgiler verilecektir. Mikroorganizma fizyolojisi, mikroorganizma ekolojisi, mikroorganizma genetiği ve mikroorganizma patolojisinin temelleri anlatılacaktır. Üç temel yaşam formu arasındaki yapısal benzerlik ve farklılıklar anlatılacaktır. Mikrobiyal beslenme, mikrobiyal büyüme, mikroorganizma büyümesini etkileyen faktörler ve büyüme kinetiği, biyofilm oluşumu, mikroorganizmaların çevredeki yayılışı, kontrolü ve büyüme kontrol kinetiği anlatılacaktır. Laboratuvar ortamında, steril teknikler, mikroskopi ve örnek hazırlama, zenginleştirme ve izolasyon, örnek saklama ve mikroorganizma kültüvasyonu gibi pratik uygulamalar ve mikrobiyoloji alanındaki gelişmeler öğretilecektir
|
4 |
3 |
2 |
MATH203 |
DİFERANSİYEL DENKLEMLER
Bu derste, adi differansiyel denklemler ile onların uygulamaları işlenecektir. Böylece dersin içeriğinde adi diferansiyel denklemlerin modellemedeki önemi ve fiziksel ve mühendisliksel problemlere uygulamaları görülecektir. Adi diferansiyel denklemlerin analitik çözüm metodları tek tek işlenecektir. Bu dersin başlıca temel konuları şöyle sıralanabilir: birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler olan tam, Bernoulli, homojen ve ayrık denklemlerin çözümleri, çözümde bağımsızlık ve yüksek merteden adi diferansiyel denklemlerin çözümleri. Bunun yanında, ikinci merteden denklemlerin çözümünde kullanılan belirsiz katsayılar, varyasyonel metodlar ile Cauchy-Euler denklemleri işlenecektir. Son olarak Laplace dönüşüm tanımı verilip en önemili özellikleri ortaya konduktan sonra bu metodla birçok differansiyel denklemin çözümü elde edilecektir. Laplace transfromun mühendislikteki önemini gösteren bazı problemler çözülecektir.
|
3 |
3 |
1 |
Dördüncü Dönem
|
CVLE332 |
HİDROMEKANİK
Bu dersin amacı öğrencilere hem boru akışlarındaki, hem de açık kanallardaki su akışını, bu akışların fiziğini anlatmak, hem boru akışları hem de açık kanallardaki hidrolik değerleri analiz ederek ihtiyaç olan sistemi tasarlayabilecek beceriyi kazandırmaktır. Ders genel olarak iki başlık altında işlenir. İlk başlıkta boru akımların temel özellikleri, tek bir düz boru içindeki akımın debisine ve boru özelliklerine bağlı olarak enerji kaybını bulmakla başlar. Daha sonra değişik tip boru sistemleri işlenir. Bunların içinde paralel ve seri bağlanmış borular, pompalı düzenekler, pompaların sistemler içerisinde seri ve paralel bağlanması, ağ çözümlemeleri ve cazibeli akan akımlar işlenir. İkinci başlıkta ise açık kanal akım çözümlemeleri, özel enerji ve özel kuvvet kavramları ile hidrolik sıçrama konuları işlenir.
|
4 |
4 |
1 |
MATH204 |
SAYISAL ÇÖZÜMLEME
Bu dersin amacı matematik, bilgisayar, fizik ve mühendislik alanlarında karşılaşılan problemlerin çözümlerinde gerekli olan temel sayısal analiz metodlarını vermektir. Konu başlıkları şu şekildedir: Tanımlar: Hata çeşitleri, Taylor serisi, kesme hatası ve sayıları yuvarlama. Lineer olmayan denklemlerin sayısal çözüm metodları: Ara bölme metodu, Regula-falsi metodu. Tekrarlanan metodlar: Sabit nokta iterasyonu, Newton metodu. Lineer sistem çözümlerinde sayısal çözümleme metodları: İterasyon metodu ve LU matriks parçalama metodu. İnterpolasyon ve polinom yakınsaması, Lagrange polinomları, en küçük kareler metodu, eğri oluşturma ve spline fonksiyonları (birinci ve ikinci dereceden spline fonksiyonları) . Türevlerin sayısal çözümleme ile bulunması, sonlu fark formülleri. İntegralin sayısal çözümleme ile bulunması, Simpson's kuralları ve Trapezoidal kuralları.
|
3 |
3 |
1 |
MATH205 |
OLASILIK VE İSTATİSTİĞE GİRİŞ
Dersin amacı temel olasılık ve istatistik konularının verilmesidir. Bu derste teori ve uygulamaya birlikte yer verilmektedir. Dersin içeriği; değişken tanımına giriş, temel veri analizi, veri çeşitleri, veri düzenlemesi, frekans dağıılm tabloları, örneklem, örneklem uzayı, olay tanımı, temel sayma yöntemleri, küme işlemleri, temel sayma yöntemleri, olasılık aksiyomları, olasılık kuralları, şartlı olasılık, toplam olasılık ve Bayes teoremi, bağımsız olaylar, rassal değişken tanımı, olasılık dağılım ve olasılık yoğunluk fonksiyonu, temel dağılımlar ve yığılımlı dağılım fonksiyonları, kesikli ve sürekli dağılım fonksiyonları, Binom, Hipergeometrik, Poisson, Düzgün sürekli, Normal, Gamma, Üstel, çok değişkenli dağılım fonksiyonları, dağılımı belli olan kesikli ve sürekli değişkenlerin ortalama ve varyans hesaplamarı, örneklem dağılımları, Merkezi Limit Teoremi’ni kapsamaktadır.
|
4 |
4 |
1 |
ENVE202 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ KİMYASI II
Çevre Mühendisliği Kimyası II dersi atıksu parametrelerinin incelenmesi temeline dayanır. Bu parametreler Çözünmüş oksijen, Kimysal Oksijen İhtiyacı (KOI), Biyokimyasal Oksijen İhtiyacı (BOI), Toplam Organik Karbon (TOK), ya da kısaca sudaki ve atıksudaki tüm organic bileşenlerdir. Ayrıca öğrencinin diğer atıksu parametreleri olan Yağ ve Gres, Azot, Fosfor, Sülfat, Fosfor ve Fosfat, Sürfaktanlar, İz Kirleticiler, Toksisite, Ağır Metalleri de öğrenmesi önem taşır. Bu derste öğrenci Gaz Analizi, Enstrumental analiz , Sıvı-Gaz ve İyon Kromatografları ve diğer analitik cihazları öğrenir. Bu ders öğrencinin daha sonra ihtiyaç duyacağı kirlilik envanteri çıkarması ve kirliliği ifade edip hesaplama yapması için gerekli bir derstir.
|
4 |
3 |
2 |
ENVE206 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ EKOLOJİSİ
Dersin amacı, öğrencilere ekoloji, ekosistem ve biyolojik çeşitlilik konularında temel bilgilerin verilmesidir. Ders içeriğinde, doğal kaynaklar ve doğal servisler, ekosistem modellerinin çevre düzeyinde organizasyonu, ekosistemin cansız ve canlı bileşenleri ,çevre, çevre kirliliği ve ekosistem üzerindeki etkileri, habitatlar, nişler, ekosistem çeşitleri, ekolojik sisemlerde control, enerji kanunları, güneş enerjisi, yer seviyesinde ışınım, sera gazları, iklim değişikliği, fotosentez ve besin üretimi, besin zinciri, material döngüleri ve varoluşun fiziksel koşulları, su döngüsü, biyojeokimyasal döngüler, azot döngüsü, fosfor döngüsü, kükürt döngüsü, karbon döngüsü, ozon ve diğer atmosferik gazlar, populasyon ekolojisi ve komunite ekolojisi, mikrobiyal ekoloji, gelişim ve evrim, dünyada bilinen ekosistem çeşitleri.
|
3 |
0 |
- |
Beşinci Dönem
|
ENVE300 |
SUMMER TRAINING I
Yaz stajı öğrencilere 20 iş günü için bir endüstride, kamu kuruluşunda, laboratuvarda, vb. okulda öğrendiği bilgileri gerçek uygulamalar içerisinde uygulama fırsatı sunmayı hedeflemektedir. Staj süresi boyunca öğrencilerin mezuniyet sonrası işlerinde daha iyi performans göstermesine yardımcı olacak yetenekleri kazanması ya da var olan yeteneklerini artırması beklenmektedir. Buna ek olarak, öğrencilerin yaz stajı yaptıkları firmalarda, mezun olduktan sonra tam zamanlı istihdam konusunda büyük bir şans yakalayabilmektedirler. Staj sonunda her öğrenci bir teknik rapor hazırlamak ve bölüme sunmak zorundadır. Öğrenciler yaz stajlarını; mühendislik tasarım şirketlerinde, endüstriyel tesislerde, su ya da atıksu arıtma tesislerinde, çevre laboratuvarlarında, arıtma tesisi şantiyelerinde ve belediyelerin çeşitli bölümlerinde yapabilmektedirler.
|
Kredisiz
|
0 |
- |
ENVE301 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ TEMEL İŞLEMLER
Bu dersin amacı öğrencilere yüzey, yeraltı ve atıksularda bulunan kirleticilerin özellikleri ve bu suların arıtımında kullanılan işlemler hakkında temel bilgiler vermektir. Ders, reaksiyon kinetiklerini, reaktör çeşitlerini, ağırlık ve malzeme dengesini, havalandırma, karıştırma, koagulasyon, flokulasyon, çöktürme, filtreleme ve dezenfeksiyon işlemlerinin temel bilgilerini içermektedir. Durağan, sürekli karıştırmalı tank, ardışık sürekli karıştırmalı tank, boru tipi ve yukarı akışlı dolgu sütunu gibi farklı reaktör tiplerinin detayları anlatılmaktadır. Ders notları ve sınıf tartışmaları kullanılarak teorik bilgiler öğrencilere aktarılırken örneklemeler ve örnek soru çözümleri aracılığı ile teorik bilgiler uygulamada kullanılmaktadır. Bunlara ek olarak yerinde gözlem yapmak için ders kapsamında içme suyu arıtma tesisine teknik gezi düzenlenmektedir.
|
4 |
3 |
2 |
ENVE311 |
WATER SUPPLY ENGINEERING
Bu ders su temini konusunda kapsamlı bir bilgi sağlamaktadır: su tüketimi varyasyonları, farklı nüfus tahmin yöntemleri ile gelecek yılların nüfüs tahmini uygulamaları, yangın durumlşarı için su talebi. Su Kaynakları: Su döngüsü, yeraltı suyu, yüzey suyu. Su toplama: Yüzey sularının toplanması, kuyular ve sızma galerileri, rezervuarların depolama kapasitelerinden yola çıkarak yeraltı sularının toplanması. Su transportasyonu: iletim hatlarının aplikasyonu. Su Dağıtımı: Sistem rezervuarları, rezervuar kapasitesi, hizmet rezervuarların konumunun belirlenmesi. Pompalama: Emme borusu, pompa özellikleri, pompaların çalışması, pompaların bakımı. Su Dağıtım Sistemi: su dağıtımı, borulardaki basınç hesapları, vana uygulamaları. Boru Hatları Tasarımı: Uygun eğim, boru boyutu ve debi belirlenmesi. Borularda akış, dağıtım sistemlerinin tasarımı.
|
4 |
4 |
1 |
ENVE343 |
AIR POLLUTION ENGINEERING
Bu ders hava kirliliği modellemesinin temelleri ile ilgili bir derstir. Atmosferik koşullar, model eşitlikleri ve hava kalitesi gibi çeşitli konuları inceleyerek hava kirliliği modellemesi biliminin çeşitli açılardan ortaya konulması amaçlanmaktadır. Önemli kirleticiler, genel özellikleri ve bu kirleticilerin kaynakları, dağılmaları veya bir bölge üzerinde konsantrasyonlarının artmasında önemli rol oynayan meteorolojik faktörler gibi hava kirliliğinin temel konuları bu derse giriş olarak verilmektedir. Dersin temel konuları arasında : Model kavramı, Fiziksel modeller, Matematiksel modeller, Eulearian ve Lagrangian yaklaşımlar arasındaki farkları, Fick kanunu, PGT kararlılık sınıflandırmaları, Basit kutu modeli, Gaussian hüzme modeli, Otoyol, Cadde modelleri, Yörünge modeli, Uzun mesafe taşınım modeli, EPA modelleri, Sanayi Kaynaklı modeller, Model geçerlilikleri ve belirsizlikleri gibi konular sıralanabilir.
|
3 |
3 |
1 |
EFEX11 |
FREE ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
ENVE305 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ HİDROLOJİSİ
Bu ders çevre mühendisliğinin önemli bir konusu olan hidroloji bilimiyle ilgili öğrencilere genel bilgiler sağlayan temel bir derstir. Yağış, buharlaşma, terleme gibi süreçlerle ile ilgili temel bilgiler ve eşitlikler verilmekte, hidrolojik çevrimde suyun hareketinin anlaşılması sağlanmakta ve ilgili mühendisler tarafından su ile ilgili problemlerin çözümü için izlenen yolların anlaşılmasına da yardımcı olunmaktadır. Akış ölçümleri ve hesaplamaları, ilgili hidrolojik veri analizleri, havzaların genel karakteristikleri, yüzey akışı ve sızma süreçleri hidrolojik çevrimi etkileyen önemli parametreler olarak öğrencilere aktarılmaktadır. Birim hidrograf elde edilmesi için kullanılan yöntemler ve sentetik hidrograf analizleri, yeraltı suyu ile ilgili genel bilgiler bu ders kapsamında verilen diğer önemli konulardır.
|
3 |
3 |
- |
Altıncı Dönem
|
EFEXX1 |
FAKÜLTE SEÇMELİSİ
|
3 |
3 |
- |
ENVE302 |
ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ TEMEL PROSESLER
Bu dersin amacı atıksu içerisinde bulunan kirleticilerin özelliklerini tanımlayıp biyolojik atıksu arıtımına dahil işlemler hakkında temel bilgiler vermektir. Ders biyolojik atıksu arıtımında mikroorganizmaların görevleri, mikroorganizmaların sınıf ve içerikleri, bakteriyel büyüme kinetiği, aerobic (havalandırmalı) organik madde giderim işlemi ve aktif çamur sisteminin detayları, nitrifikasyon, denitrifikasyon ve biyolojik fosfor giderimi hakkında temel bilgiler içermektedir. Askıda büyüme, tutunarak büyüme, arıtma havuzu ve lagünleri gibi farklı biyolojik sistemlerin detayları anlatılmaktadır. Ders notları ve sınıf tartışmaları kullanılarak teorik bilgiler öğrencilere aktarılırken, örneklemeler ve örnek soru çözümleri aracılığı ile teorik bilgiler uygulamada kullanılmaktadır. Bunlara ek olarak yerinde gözlem yapmak için ders kapsamında atıksu arıtma tesisine teknik gezi düzenlenmektedir.
|
4 |
3 |
2 |
ENVE322 |
Atıksu Mühendisliği
Bu ders atık su toplama ve pompalama uygulamalarını kapsamaktadır. Öğrenciler kanalizasyon tasarımı ve yağmur suyu toplama tasarım konularında, yerçekimi etkisi ve basınçlandırılmış kanalizasyon sisteminin hidrolik tasarımı, kanalizasyon sistemi düzeni, sistem için gerekli olan donanım ve kanalizasyon hatlarının yapısal tasarımı hakkında bilgi alırlar. Öğrenciler pompa ile basınçlandırılmış kanalizasyon sistem tasarımını, pompa istasyonlarını ve donanım temelleri öğrenirler. Öğrenciler kanalizasyon boru ve pompa istasyonu bileşenlerine aşina olur ve aynı zamanda değerlendirme ve mevcut kanalizasyon sistemlerinin iyileştirilmesi konularında teorik bilgi edinirler. Bu ders evsel kanalizasyon sistemlerinin tasarımı bir giriş içerir ve çevre mühendisleri ve diğer tasarım ve inşaat mühendisliği konuların da eğitim gören öğrenciler için idealdir.
|
4 |
4 |
1 |
ENVE330 |
KATI ATIK MÜHENDİSLİĞİ
Bu dersin amacı öğrencilere evsel katı atık yönetim sisteminin prensipleri hakkında bilgi vermektir. Ders, katı atık yönetiminin gelişimi, evsel katı atığın kaynakları, çeşitleri, kompozisyonu, evsel katı atığın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, atığın idaresi, ayrıştırılması, depolanması, kaynağında işlenmesi, toplanması, taşınması ve aktarılması, tesiste ayrıştırılıp işlenmesi, ısıl (termal) dönüşüm teknolojileri, biyolojik dönüşüm teknikleri ve evsel atık ve artıkların bertarafını içermektedir. Ders notları ve sınıf tartışmaları kullanılarak teorik bilgiler öğrencilere aktarılırken, örneklemeler, video gösterimleri, örnek soru çözümleri ve dönem projesi aracılığı ile teorik bilgiler uygulamada kullanılmaktadır. Bunlara ek olarak yerinde gözlem yapmak için ders kapsamında düzenli depolama sahası ve malzeme geri kazanım tesisine teknik geziler düzenlenmektedir.
|
3 |
3 |
1 |
INDE232 |
Mühendislik Ekonomisi
Bu dersin öğrencilerin imalat ekipmanları ve endüstriyel projeler, ekonomik analiz, mühendislik tasarımı karar vermesini sağlamak için tasarlanmış bir giriş dersidir. Bu dersin hedefi mühendislik öğrencilerine finansal analiz ve sermaye yatırımı alanınlarında bilgi ve yetenek kazandırmadır. Önerilen teknik projeler ile ilgili maliyetlerin ve faydaların sistematik değerlendirmesini vurgular. Öğrenci "paranın zaman değeri" ve indirgenmiş nakit akışı yöntemleri kavramlarını inceleyerek gerekli bilgileri edinir. Öğrenciler teknolojik veya mühendislik ortamında sermaye olarak para ile ilgili kararların nasıl alındığını öğrenerek bu kararları almaya hazı olabilecek bilgiye sahip olur.Öğrencilere verilen çalışmalar ve ev ödevleri, derste kazandıkları bilgiyi, doğru şekilde ve etkili olarak kullanarak uygulama yapmak ve bilgiyi pekiştirmelerine olanak sağlamaktadır.
|
3 |
3 |
- |
Yedinci Dönem
|
ENVE400 |
SUMMER TRAINING II
Yaz stajı öğrencilere 20 iş günü için bir endüstride, kamu kuruluşunda, laboratuvarda, vb. okulda öğrendiği bilgileri gerçek uygulamalar içerisinde uygulama fırsatı sunmayı hedeflemektedir. Staj süresi boyunca öğrencilerin mezuniyet sonrası işlerinde daha iyi performans göstermesine yardımcı olacak yetenekleri kazanması ya da var olan yeteneklerini artırması beklenmektedir. Buna ek olarak, öğrencilerin yaz stajı yaptıkları firmalarda, mezun olduktan sonra tam zamanlı istihdam konusunda büyük bir şans yakalayabilmektedirler. Staj sonunda her öğrenci bir teknik rapor hazırlamak ve bölüme sunmak zorundadır. Öğrenciler yaz stajlarını; mühendislik tasarım şirketlerinde, endüstriyel tesislerde, su ya da atıksu arıtma tesislerinde, çevre laboratuvarlarında, arıtma tesisi şantiyelerinde ve belediyelerin çeşitli bölümlerinde yapabilmektedirler.
|
Kredisiz
|
0 |
- |
ENVE401 |
FİZİKOKİMYASAL PROSESLER
Bu dersin amacı öğrencilere sorpsiyon, membrane , iyon değişimi ve kimyasal çöktürme işlemleri, su ve atıksu arıtımında bu işlemlerin kullanımları ve bu işlemlerin tasarımları hakkında temel bilgiler aktarmaktır. Ders sorpsiyonun tanımı, sorbentlerin çeşitleri, sorpsiyon dengesi, sorpsiyon kinetiği, sorpsiyon izotermleri, sorpsiyon kolon tasarımı, iyon değişim teorisi, iyon değişim tasarım değişkenleri, membrane modülleri ve tipleri, basınç yürütücü gücü ile çalışan membrane prosesleri, membrane tasarım değişkenleri, kireç-soda yöntemi ile sertlik giderimi ve fosfor giderimi gibi kimyasal çöktürme işlemlerinin temel bilgileri ve tasarım değişkenlerini içermektedir. Ders notları ve sınıfta yapılan tartışmalar ile teorik bilgiler öğrencilere aktarılırken örneklemeler, video gösterimleri, örnek soru çözümleri ve ödevler yardımı ile teorik bilgiler uygulamada kullanılmaktadır.
|
3 |
3 |
1 |
ENVE411 |
İçme suyu arıtım tasarımı
Bu ders mühendislik temel ilkeleri üzerinde durularak içme suyu su kalitesinin korunması ve arıtımı üzerine odaklanmaktadır. İçme suyu arıtımı için sistemlerin kavramsal tasarımı, reaktör teorisi, süreç kinetiği ve çeşitli arıtım modellerinin teorileri tartışılmaktadır. Bu ders de, içme suyu arıtımı için gerekli olan; ham su alımının tasarım, ızgara ve havalandırma üniteleri tasarımı, su iletim sistemleri tasarımı, ölçüm ve pompalama işlemleri, koagülasyon, flokülasyon ve çökeltme havuzları tasarımı, sedimantasyon tankı tasarım, akış diyagram tasarımları, kum filtrasyon ünitesi ve dezenfeksiyon sistemlerinin tasarımı gibi fiziksel ve kimyasal arıtma süreçleri teorik ve görsel (teknik geziler ve videolar) olarak ele alınmaktadır. Son olarak, içme suyu arıtımı için tasarlanmış ve doğal süreçler tartışılmaktadır.
|
4 |
0 |
- |
ENVE431 |
TEHLİKELİ VE ÖZEL ATIKLARIN YÖNETİMİ
Bu dersin amacı tehlikeli atığı tanımlarken atığın yönetimi ve idaresi için uygulanan teknikleri öğretmektir. Ders tehlikeli atığın oluşumu ve kaynakları yanında toplanması, taşınması, karakterizasyonu ve yönetimi ile ilgili temel bilgileri içermektedir. Ders kaspamında atık azaltma, tekrar kullanım, geri dönüşüm, fizikokimyasal arıtım, biyolojik işlemler, yakma, stabilizasyon ve katılaştırma, arazi depolaması gibi birçok farklı arıtım yöntemi anlatılırken, tehlikeli atık yönetiminin yasal ve idari gerekliliklerine, tehlikeli atıktan enerji kazanımına, ve tehlikeli atıkların doğaya yayılması durumunda atılması gereken doğru adımlara da değinilmektedir. Ders notları ve sınıfta yapılan tartışmalar ile teorik bilgiler öğrencilere aktarılırken örneklemeler, video gösterimleri, örnek soru çözümleri ve dönem projesi yardımı ile teorik bilgiler uygulamada kullanılmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
EPR401 |
Project Management
This course is designed to focus on project management framework, project integration management, project scope management, project communication management and teamwork, health & safety, engineering ethics, environmental management, risk management and sustainability, entrepreneurship and feasibility report, legal aspects in project management. This course also prepare the senior students to select their capstone design projects and form teams. The students undertake literature review for their projects, prepare feasibility report, and a written/oral presentation at the end of the term.
|
3 |
3 |
- |
EFEXX2 |
FAKÜLTE SEÇMELİSİ
|
3 |
3 |
- |
Sekizinci Dönem
|
EFEX12 |
FREE ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
EFEXX3 |
FACULTY ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
ENVE420 |
ENDÜSTRİYEL KİRLİLİK KONTROLÜ
Endüstriyel Kirlenme Kontrolü dersinde öğrenciler şu konularda etkin çalışma yapmayı öğrenirler: Endüstriyel Kirliliğin Kaynağı ve Karakterizasyonu, Endüstriyel Atık Araştırması, Örnekleme ve Atık Karakterizasyonu. Bu derste ayrıca Endüstriyel Atıksu Arıtma prosesleri, ön arıtma, birincil arıtma, Yüzdürme, Yağ ve Gres Ayrıştırılması, Koagülasyon/Flokülasyon, Çöktürme, Metal Çöktürme, Kimyasal Oksidasyon, Çamur Yönetimi, Membran Prosesleri, Proses suyu hazırlama,İyon Değişimi, Ters Ozmoz ve diğer membrane teknikleri, aktif karbon Absorpsiyonu öğretilir. Öğrencilerin Atık Karakterizasyonu ve Tekstil, Kağıt, Et ve Et Ürünleri, Deri Endüstrisi, Metal Kaplama ve Deterjan Üretimi gibi çeşitli endüstriyel atıkların arıtımı konularında hakkında teorik ve Pratik bilgi sahibi olmaları beklenir.
|
3 |
3 |
1 |
ENVE422 |
Atıksu arıtım tasarımı
Bu ders özellikle evsel atık su arıtım tasarımı ve kirlilik kontrolünü hakkında temel ilkeleri öğrencilere sunmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler atıksu arıtma süreçlerinin yanı sıra, atıksu arıtımı sonu oluşan biyokütlenin taşınımı, arıtmı ve bertarafı ile ilgili bir anlayışa sahip olmaktadırlar. Bu anlayış ile öğrenciler klasik tasarım faaliyetleri ile birlikte operasyon takibi ve arıtım bölgesinde daha fazla verim için araştırma alanları bulabilmeyi öğrenirler. Bu ders içeriğinde, birincil arıtım, biyofilm reaktör teknolojisi ve tasarımı, askıda büyüme prensipli biyolojik arıtım ve tasarım, bütünleşmiş biyolojik arıtma ve dezenfeksiyon, arıtım sistemi düzeni ve hidrolik hususlar da dahil olmak üzere atıksu arıtma proseslerinin tasarımı. Ayrıca, yerel atık su arıtma tesislerinden tasarım örnekleri ve teknik geziler.
|
4 |
3 |
2 |
EPR402 |
Capstone Project
An interdisciplinary project based course involving engineering design, cost estimating, environmental impacts, project schedule and team work. Students are expected to work in pre-assigned team under the supervision of faculty on a predetermined project. Each team will submit final report including drawing, specification, and cost estimate that completely describe their proposed design. Each team will make oral presentation defending their final design and project feasibility before peers and faculty members.
|
4 |
2 |
4 |
Seçmeli Dersler
|
ENVE402 |
ÇEVRE ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Bu dersin amacı öğrencileri çevresel etkiler ve çevre etki değerlendirmesi konularında bilgilendirmektir. Ders, çevre etki değerlendirme işleminin tarihini, temel öğelerini, içeriğini ve yapısını, yasal kurallar çerçevesinde işleyişini, hava, su ve toprak kalitesi, ses düzeyi, biyolojik çevreye olabilecek etkilerin öngörüsünü, etki analiz tekniklerini, çevre etki değerlendirme işlemine halkın katılımını ve çevre etki değerlendirme raporlarının hazırlanmasını içermektedir. Ders kapsamında daha önceden hazırlanmış ve uygulanmış farklı mühendislik projelerinin çevre etki değerlendirme raporları örnek çalışma olarak incelenmektedir. Ders notları ve sınıfta yapılan tartışmalar ile teorik bilgiler öğrencilere aktarılırken dönem projesi dahilinde hayali bir proje için çevre etki değerlendirme raporu hazırlayarak teorik bilgiler uygulamada kullanılmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
ENVE427 |
Soil and Grd.water Pollution
Bu ders genel ve yerel bağlamda hem çağdaş çevre yönetimi ve sürdürülebilirlik, sorunlara genel bakış, çevre yönetimi ve kaynak yönetimi konularını içermektedir. Genel su döngüsü, su zenginliği ve fakirliğini belirleyen etmenler, yeraltısuyu hidrolojisi ders kapsamında tartışılan konular içerisinde yeralmaktadır. Gözeneklilik, geçirgenlik vb toprak ve kayaç özellikleri toprak ve yeraltısuyu kirliliğinin boyutunu belirleyen kritik özelikler olduğu için ders kapsamında geniş bir bölümü oluşturmaktadır. Kirlilik tanımı, kirlilik oluşturan bileşenler ve bu bileşenlerin kaynakları, bu bileşenlerin vadoz ve doygun zondaki taşınım mekanizmaları (difüzyon, adveksiyon, adsorpsiyon, parçalanma vb.), öğrencilere bu ders içeriğinde sunulmaktadır. Toprak ve yeraltısuyu kirliliğinin bertarafı için öğrencilere mevcut arıtım teknikleri anlatılmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
ILE335 |
ETHICS
Bu dersin amacı, ahlaki sorumluluk bilincini karar vericiler olarak uyandırmaktır. Öğrencilerin ahlaki hayal gücüne sahip çıkarak, öğrencilerin etik sorunları tanımasına ve karar verme olası çıktıları hakkında düşünmelerine yardımcı olmak, etik bir durumu analiz etme konusunda analitik beceriler geliştirerek ve etiğe uygun bir karar vermek için tarafsız teknikler kullanarak gerçekleşebilir. Bu ders, mühendislerin toplum, işverenler, meslektaşları ve müşterileri ile ilgili ahlaki haklarını ve sorumluluklarını tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Fikri mülkiyet haklarının ve çıkar çatışmasının önemi. Mühendislik tasarımında, üretimde ve operasyonlarda etik yönler, Maliyet-fayda-risk analizi ve güvenlik ve mesleki tehlike konularını içerir.
|
3 |
3 |
- |
CMPE112 |
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Programlamaya giriş dersi, problemlere algoritmik çözümler üretmeyi amaçlar. Bu esasla, temel programlama yapılarını ve tekniklerini C ++ programlama dilini kullanarak tanıtmaktadır. Dersi tamamlayan öğrenciler, spesifik olarak problemleri algortitma - akış şemaları ve sözde kodları -, veri tipleri, aritmetik ve mantık operatörleri, kontrol deyimleri (if, if / else, switch case), döngü deyimleri (while, for, do / while) kullanarak programlama yapabileceklerdir. Bunun yanında, standart fonksiyonları, rasgele sayı üretimini ve bunların kullanım alanlarını, kullanıcı tanımlı fonksiyonları, küresel ve yerel değişkenleri, dizileri, diziler üzerinde arama algoritmalarını ve işaretçileri kullanarak çözmeyi öğreneceklerdir. Laboratuvar derslerinde ise her konuyla ilgili pratik yapılmaktai programlar yazılmakta veya mevcut programlar modifiye edilerek farklı çözümler üretilmektedir.
|
4 |
3 |
2 |
PNGE202 |
PETROL VE DOĞAL GAZ MÜHENDİSLİĞİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
3 |
3 |
- |
PNGE406 |
Environmental Control in Petroleum Engineering Activities
|
3 |
3 |
- |
BIOE361 |
Industrial and Environmental Biotechnology
|
3 |
3 |
- |
BIOE494 |
Special topics in Bioengineering
|
3 |
3 |
- |