Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredi
|
Teorik
|
Lab / Uygulama
|
Birinci Dönem
|
ENG101 |
Okuma ve Yazma Becerileri 1
Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerin paragraf yapısını ve paragraftaki cümleler arası bütünlük ve uyumu öğrenmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, konu, anafikir, destekleyici cümleleri ve paragrafın bütünlüğünü bozan alakasız cümlelerin ayırt ediebilmesi hedef alınmıştır. Derste, paragraf analizi yapılacak ve üç paragraflık (Giriş, Gelişme, Sonuç) betimleyici kompozisyon yazılacaktır. Ayrıca, öğrenciler istenilen konularda sunum tekniklerini kullanarak, sunum yapacaklardır. Buna ilaveten, öğrenciler okuma öncesi stratejileri (ör. önizleme, tahmin, tarama) hakkında bilgi edinecek ve taslak çıkarabileceklerdir. Bu ders, ayrıca, öğrencilere yeni edinilen bilgiyi süreçten geçirme, bu edinilen yeni bilgiyi yeni durumlara nasıl uygulayacaklarını öğrenme ve eleştirel düşünme için gerekli olan soru sorma becerilerini geliştirme fırsatı sunmaktadır.
|
3 |
2 |
2 |
ECON101 |
Microeconomics
Bu derste ekonomiye giriş, ekonomi nedir? Mikro ve Makro Ekonomi,İhtiyaçlar, İstekler, Tercihler, Kıtlık ve Tüketici Tercihleri,Üretim Olasılıkları Eğrisi, Fırsat Maliyeti, Bütçe Eğrisi,"Rational Person", Maliyet-Fayda Prensibi,Açık Maliyet ve Örtük Maliyet, Arz-Talep Esnekliği, Aşağı Mallar, Normal Mallar, Lüks Mallar, Tamamlayıcı Mallar ve İkame Mallar, Arz Eğrisi ve Talep Eğrisi,Denge Fiyatı ve Miktarı, Arz Fazlası ve Talep Fazlası, Arz ve Talep Fonksiyonları, Fonksiyonlarla Denge Fiyatı ve Miktarı Hesaplama, Vergi Çeşitleri ve Arz ve Talep Üzerine Etkisi, Maliyet Çeşitleri; Sabit Maliyet ve Değişen Maliyet. Toplam Geliri ve Toplam Maliyeti Hesaplama,Kâr-Zarar Hesabı, Başabaş Noktası Hesaplama, Başabaş Grafiği Hazırlama, Amortisman Çeşitleri ve Amortisman Hesaplaması gibi konular tartışılmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
MATH107 |
TEMEL MATEMATİK
Bu ders eczacılık, mimarlık, uygulamalı bilimler ve iletişim gibi çeşitli fakültelerdeki öğrencilere yöneliktir. Dersin amacı öğrencilere matematiğin temel ilkelerini tanıtmaktır. Bu dersin konuları gerçek sayılar sistemine girişten başlayarak, eşitsizlikler, eşitsizlik çözümleri ve uygulamaları ile devam edmektedir. Bu derste dikdörtgen koordinat sistemleri, Pisagor teoremi, XY düzlemi üzerinde iki nokta arasındaki uzaklık, eğim ve Orta Noktanın bulunması da incelenmektedir. Bunları anlayarak, öğrenciler doğrusal denklemleri çözebilir ve düz çizgi denklemlerini de belirleyebilir. Fonksiyonlar, fonksiyon çeşitleri, fonksiyonun tanım ve görüntü kümeleri, fonksiyonların grafik gösterimi gibi konular da bu derste tartışılmaktadır. Bu derste anlatılan konuların daha iyi pekiştirilebilmesi için fakültelerle ilgili uygulamalar ve örnekler verilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
TURK100 |
INTRODUCTION TO TURKISH
Bu ders, kendi ihtiyaçlarını Türkçe’yi kullanarak belirtmek isteyen yabancı öğrencilerin, Modern Türkçe hakkında kısa bir bilgi edinmesini sağlamaktadır. Bu ders, öncelikle Türkçe ve İngilizce alfabeleri arasındaki farkları, özellikle İngilizce alfabede bulunmayan Türkçe harfler (örn. ç-ğ-i-ö-ş-ü) ve tüm harflerin telafuzunu, Türkçe’deki temel dilbilgisi ve cümle yapılarını irdelemektedir. Buna ek olarak, gerekli dilbilgisi ve kelime bilgisi farklı durumlarda şekillenen günlük hayata ilişkin aktivitelerle geliştirilecektir örnegin; kendini Türkçe dilini kullanarak tanıtma, birilerini selamlama, iyelik sıfatlarını kullanarak sahip oldukları nesnelerden bahsetme, geniş zamanı kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturma, saatleri söyleme, kendi zaman çizelgeleri hakkında konuşma, nesnelerin yerini tarif ederken işaret zamirlerini kullanma, aile üyelerine ilişkin kelimelere aşina olma.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
COMM101 |
Kitle İletişimine Giriş
Bu ders yeni iletişim teknolojilerini de göz önünde bulundurarak öğrencilere medyanın yapısı ve işlevleri hakkında temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda ders, iletişim öğrencilerine yazılı ve dijital de dahil olmak üzere çeşitli medya endüstrilerinin temel niteliklerini aktaracak şekilde tasarlanmıştır. Kitle İletişimine Giriş dersi çerçevesinde ayrıca medyanın, yaşam biçimleri, kamuoyu, yönetişim ve işletmeler üzerindeki etkileri de ele alınmaktadır. Bu ders kitap, gazete, dergi, radyo ve televizyon gibi geleneksel kitle iletişim araçlarının tarihsel arkaplanına özel bir önem atfederek bu araçların toplumun günlük yaşamı ve ekonomi üzerindeki etkilerini karşılaştırmalı olarak da incelemektedir. Bunun yanında iletişim sürecindeki temel öğeleri ve bu öğelerin medya ilişkileri açısından önemi de Kitle İletişimine Giriş dersinin ana konuları arasında yer almaktadır.
|
3 |
3 |
- |
SOCY101 |
SOCIOLOGY
Sosyolojiye giriş niteliğindeki bu ders, bu disiplinin doğası hakkında genel bir özet ile başlar ve toplumsal yaşamın yapılarının ve dinamiklerinin çeşitli yönlerinin incelenmesiyle devam eder. Sosyolojinin tarihi, kurucularının görüşleri ve modern sosyolojideki perspektifler incelenir. Sosyolojideki araştırma yöntemleri ve teorileri incelenerek sosyolojik bakışın etrafımızdaki dünya hakkındaki bilgimize nasıl katkıda bulunacağının gösterilmesi amaçlanır. Derste sosyolojinin temel konularından kültür, toplumsallaşma, medya ve kitle iletişim araçları, aile, eğitim, toplumsal tabakalaşma, kentleşme, toplumsal değişim, farklı sosyolojik perspektiflerin penceresinden bakılarak işlenmektedir. Ders, farklı akademik alanlardan gelen ve farklı arkaplanlara sahip öğrencilere göre düzenlenmiştir. Derste işlenen konulara dair sınıf içi tartışma özendirilir ve dersin önemli bir parçasıdır.
|
3 |
3 |
- |
COMM133 |
Medya Okuryazarlığı
Bu ders öğrencilerin medya metinlerinin altında yatan mesajları yeterli ve etkili bir biçimde incelemelerini, yorumlamalarını ve değerlendirmelerini sağlayarak medya metinlerinin sosyal, kültürel ve politik etkilerine dair eleştirel bir anlayış geliştirmelerini hedeflemektedir. Bu derste, özellikle radyo ve televizyon programları, gazete haberleri, reklamlar, dergilerde yayınlanan makaleler ve filmler gibi farklı türlerdeki medya metinlerinin eleştirel bir bakış açısı ile analizlerini kapsayan çalışmalar yapılmaktadır. Bu derste öğrenciler, medyanın anlam yaratma sürecinde nasıl kullanıldığı hakkında bilgi edinerek, bu süreci anlamak ve analiz etmek için kullanılan eleştirel yaklaşım ve yöntemleri öğrenmektedir. Bunlara ek olarak, medya analizine uygun olan eleştirel yazım yöntemlerine ilişkin bilgiler de ders kapsamında öğrencilere aktarılmaktadır
|
3 |
3 |
- |
TREG100 |
TURKISH LANGUAGE
Dil Nedir?Dilin özellikleri; Türkçe imla kuralları, Anlatım Bozuklukları ve Doğru Kullanım, Uygulaması; Formal Yazılar, Özgeçmiş, Dilekçe; Köşe yazılarının dil ve üslup açısından değerlendirilmesi; Yazılı Anlatım Türleri ve Uyg.; Türkçe Yapım ve Çekim Ekleri Uyg.; Türkçe Gramer Yapısı; Türkçenin Ses Özellikleri gibi konuların öğretimi amaçlanmaktadır.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
İkinci Dönem
|
ENG102 |
Okuma ve Yazma Becerileri II
Bu ders ENG 101 kodlu dersin devamı niteliğindedir. Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste, venn şeması kullanılarak karşılaştırma ve kıyaslama komposizyon yazımı desteklenmektedir. Buna ek olarak, kompozisyon yazımı için gerekli bağlaçların öğrenilmesi dersin amaçlarındandır. Ayrıca, öğrenciler derste fikir ve olgusal gerçek cümleler arasındaki farkı ve karşı görüş ve onu çürütmek için kullanılan cümlelerin nasıl yazıldığını öğrenerek, dört paragraflık eleştirisel komposizyonu yazabileceklerdir. Böylece, öğrenciler karşılaştırma ve kıyaslama komposizyonu ile eleştirisel komposizyonun farkını ayırt edebileceklerdir Ayrıca, öğrenciler istenilen konularda sunum tekniklerini kullanarak, sunum yapacaklardır. Buna ilaveten, bu ders öğrencilerin çeşitli okuma parçalarını okuyarak özetleyebilme ve okuma stratejilerini kullanarak, parçadan sonuçlar, anlamlar çıkarmaları hedeflenmektedir.
|
3 |
2 |
2 |
ITEC110 |
Bilgisayara Giriş
Bu dersin amacı öğrencilere, bilgisayar, donanım, yazılım, ağ, web, internet, bilgisayar güvenliği gibi türü bilgisayar temelleri hakkında bilgi vermenin yanında e-ticaret, bloglar, wiki, RSS, sosyal ağ ve Google uygulamaları, sağlık sorunları, yeşil bilişim, ve erişilebilirlik gibi diğer gelişmekte olan teknolojiler konusunda da bilgi sahibi yapmayı hedeflemektedir. Öğrenciler bilgi teknolojisi bağlamında etik ilkeler, yasalar ve yönetmeliklere ilişkin temel etik, yasal ve sosyal konularını da yorumlama ve anlama fırsatı bulacaklardır. Bu dersin sonunda öğrencilerin bilgisayar terminolojisine aşina olmalarının yanı sıra Microsoft Office uygulama programlarının bazılarını (Word Excel ve PowerPoint) birebir kullanarak rapor hazırlama, biçimlendirme, grafik ekleme gibi beceriler elde edebileceklerdir.
|
3 |
2 |
2 |
JOUR102 |
Gazeteciliğe Giriş
Bu ders öğrencilere gazetecilik mesleği ve onun en önemli ürünü olan haber ile ilgili temel öğe ve konuları aktarmaktadır. Ders kapsamında öğrenciler haber endüstrisi ile ilgili tarihsel ve güncel konuların yanı sıra haber üretimi, gazetecilik, medya ve toplum arasındaki ilişkileri de hem uygulamalı hem de kuramsal açıdan inceleyerek öğrenmektedirler. Bu doğrultuda öğrencilere haber toplama, haber bildirme ve haber yazımının farklı kategorileri, uygulamaları ve süreçleri konusunda temel yaklaşımlar anlatılmaktadır. Ders ayrıca gazeteciliğin temel rollerini ve kurallarını ders katılımcılarına aktarmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda ders özellikle röportaj teknikleri, etkili soru sorma becerileri, haber fotoğrafçılığı ve haber iletiminde görsellerin kullanımı gibi konular üzerinde de durmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
RDTV102 |
RADYOYA GİRİŞ
Giriş niteliğindeki bu ders, radyoya ve radyo yayıncılığına ilişkin temel kavramları tanımlayıp açıklayarak radyoyu ve radyo yapım araçlarını öğrencilere tanıtmak için tasarlanmıştır. Radyoya Giriş dersi, radyonun ve radyo yayıncılığının tarihsel gelişimi, siyasal,ekonomik,sosyo-kültürel ve teknolojik yapılanışı, radyo yayıncılığı ve yapımcılığı ile teknik alt yapı ve donanımı konularını içermektedir. Öğrenciler bu ders kapsamında mikrofon, dijital ses kayıt cihazı, ses masası gibi yapım araçlarına ilişkin teknik bilginin yanı sıra bu araçları kullanma becerisini de kazanmaktadır . Ayrıca bu ders ses kaydı ve ses montajına ilişkin temel konuları da içermektedir.
Ders kapsamında, öğrenciler ayrıca röportaj tür ve tekniklerini öğrenmekte ve yapılan uygulamalı çalışmalar ile ropörtaj yapımına ilişkin tecrübe kazanma olanağı bulmaktadır
|
4 |
3 |
2 |
PSYC110 |
Psikoloji
Bu dersin amacı, psikoloji biliminin kapsadığı geniş bir yelpazeye bir giriş sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, davranışları incelemek için kullanılan temel teorileri ve araştırma yöntemlerini bilir. Bunlara psikolojik işlevlerin, duyumun, algılamanın ve farklı bilinç durumlarının biyolojik temelleri dahildir. Bilişsel konulara ek olarak, ders sosyal, gelişimsel ve klinik psikolojiye bir giriş sağlar.
|
3 |
3 |
- |
HIST100 |
HISTORY OF CIVILIZATION
Bu dersin amacı tarih boyunca gelişen medeniyetleri ana hatlarıyla anlamak ve anlamlandırmaktır. Uygarlık, tarih ve tarih öncesi gibi kavramlar tartışıldıktan sonra, derste ilk uygarlıkların ortaya çıkmasını zorlayan koşullar ve bu koşulların insanlığın gelişmesindeki etkileri de incelemektedir. Derste esas olarak, ilk uygarlıklar; sırası ile Mezopotamya, Mısır, Ege, Klasik Yunan, Helenistik, Roma, Hint ve sonrasında Çin uygarlıkları incelenmektedir. Bu uygarlıkların temsil ettiği siyasi, sosyal, ekonomik, kültürel kurumlar ve bunlara ek olarak fikrî gelişmeler de medeniyet tarihi dersinin diğer odak noktalarını oluşturmaktadır. Siyasal ve toplumsal yapı, dinsel inanış ve kurumlar, aile yapısı, ekonomik faaliyetler, bilim, sanat ve felsefe bu derste üzerinde önemle durulan diğer konulardır.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
TARH100 |
MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Bu derste dersin temel kavramları, Osmanlı Devleti’nin dağılmasına yol açan iç ve dış etkenler, Osmanlı ıslahat ve yenileşme çabaları, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi, savaş sonundaki barış antlaşmaları, mütareke döneminde kurulan cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde Kurtuluş Savaşı’nın başlaması, Havza ve Amasya Genelgeleri, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, düzenli ordunun kuruluşu ve savaşları, TBMM’nin dış ilişki ve antlaşmaları, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması ve saltanatın kaldırılışı, Ankara’nın başkent oluşu, cumhuriyetin ilanı, 1924 anayasası, çok partililik deneyimi, hukukta laikleşme ve modernleşme, eğitim ve kültürde millileşme, sosyoekonomik yenilikler, Atatürk’ün 6 ilkesi, Atatürk dönemi dış politikası, İnönü dönemi ve II. Dünya Savaşı, çok partili hayata geçiş işlenir.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
COMM144 |
Kültürel Çalışmalara Giriş
Bu ders kültürel çalışmalar alanında temel analitik teknikleri ve yorumlama stratejilerini incelemektedir. Medya ve iletişim alanında başlangıç düzeyindeki öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan Kültürel Çalışmalara Giriş dersi kapsamında kültür çalışmalarına yönelik disiplinlerarası yaklaşımlara özel bir vurgu yapılmaktadır. Bu ders kültür ve kültürle bağlantılı akademik çalışmalar için kavramsal bir temel oluşturmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, bu amaç doğrultusunda Kültür Çalışmaları konusunda önemli eserlere sahip Michel Foucault, Edward Said ve Stuart Hall gibi tanınmış düşünür ve akademisyenlerin konu ile ilgili çalışmaları irdelenerek medyanın temsiliyet işlevi, okuyucu ve izleyicinin yorum kabiliyeti ve kültür ile güç arasındaki ilişkinin doğası gibi konular incelenmektedir.
|
3 |
3 |
- |
Üçüncü Dönem
|
RDTV201 |
TELEVİZYONA GİRİŞ
Bu ders televizyona ilişkin temel kavramlar ve tanımlar, televizyonun kısa tarihçesi ve bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun görev ve rollerini açıklayarak, televizyon yayıncılığı ve yapımcılığı, teknik alt yapı ve donanımı konularını ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için tasarlanmıştır. Ayrıca bu ders, televizyonda etkili iletişim için gerekli olan ses ve görüntü düzenlemesi hakkında hem kuramsal hem de uygulamalı bilgi sağlamaktadır. Bunun yanı sıra öğrenciler televizyon programları ile anlam oluşturma ve geliştirme konularına ilişkin bilgi edinerek, televizyon programları ile aktarılan çeşitli anlamlara ilişkin bir anlayış kazanmaktadır. Bu ders kapsamında, öğrencilere televizyon ve televizyon yapımlarının içeriklerine yönelik eleştirel bir farkındalık geliştirmeleri ve bu farkındalık ile medya ve toplum arasındaki karmaşık ilişkiyi analiz edebilmeleri için gerekli olan becerileri kazandırmak amaçlı projeler de yürütülmektedir.
|
4 |
3 |
2 |
ADPR201 |
REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
Bu ders reklamcılık ve halkla ilişkiler alanlarına temel bir giriş niteliğindedir. Ders kapsamında reklamcılık ve halkla ilişkiler iki ayrı bölümde ele alınır. Bu birbirinden farklı ancak yakından ilişkili iki alan, ders kapsamında her birinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği evreler, işlevleri ve uygulamaları açısından irdelenir. Ders, öğrencilere reklamcılık ve halkla ilişkiler mesleklerinin temel kavramlarını ve aynı zamanda iki alanın birbiriyle olan farklılıkları ve benzerliklerini öğretmeyi amaçlar. Ders kapsamında ayrıca pazarlamaya da temel bir giriş yapılır ve pazarlama alanındaki temel kavramlar ve pazarlamanın fonksiyonları irdelenir. Halkla ilişkiler ile reklamcılık mesleklerinin günümüz pazarlama iletişimi dünyasının ayrılmaz parçaları olarak konumlandırılır ve bütünleşik pazarlama iletişimindeki önemi tartışılır.
|
3 |
3 |
- |
ENGL241 |
İLERİ DÜZEYDE OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ I
ENG 201 dersinin amacı ikinci sınıf öğrencilerinin akademik ve araştırma yazıları çerçevesinde akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders öncelikle 3 ve 5 paragraflı tanımlayıcı kompozisyonun farkının anlaşılmasını hedefler. Daha sonra öğrencilere beş paragraflı tanımlayıcı kompozisyon yazabilmek için oluşturulması gereken taslağın nasıl hazırlanması gerektiğini, konu seçiminin nasıl olması gerektiğini, ana fikir cümlesini, her bir paragraf için konu cümlelerinin, destekleyici cümlelerin ve sonuç paragrafının nasıl yazılması gerektiğini öğretmeyi amaçlar. Bunun yanında okuma açısından öğrencilerin okuyacakları metinlerin konusunu tahmin etmelerine yönelik öngörü yapmayı, metinlerin ana düşüncelerini nasıl tanımlamaları ve nasıl özetlemeleri gerektiğini,tahmin yapabilmek için kullanılan gözgezdirme ve tarama yöntemlerinin nasıl kullanılması gerektiğini, verilen çizelge, grafik ve tabloların nasıl okunması gerektiğini öğretmeyi amaçlar. Bu dersde öğrenciler ayrıca etkili sunum tekniklerini öğreneceklerdir.
|
3 |
2 |
2 |
COMM261 |
İletişim Tarihi
Bu ders iletişim tarihindeki temel olayları, konu ve temaları değerlendirmeye yönelik giriş niteliğinde bir tarihsel çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Haftalık konu başlıkları kitle iletişiminin yazılı basın, gazete, dergi, radyo, sinema, televizyon ve internet gibi farklı formlarının,tarihsel olarak ortaya çıkışlarını ve tarihsel gelişimlerini kapsayacak biçimde tasarlanmıştır. Ders belirtilen medya formlarını aynı zamanda örnek olay değerlendirmeleri üzerinden de ele almaktadır. İletişim Tarihi dersi ayrıca reklamcılık ve halkla ilişkilerin tarihsel gelişimlerini ve medya tarihi içindeki yerlerini de değerlendirmektedir. Bu çerçevede özellikle teknolojideki gelişimlerin medya tarihinin dönüm noktalarına etkileri, medya ve kültür ilişkisi ve iletişimin küreselleşmesinde medyanın rolü üzerine de ayrıca vurgu yapılmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
STAT203 |
İSTATİSTİK
Bu dersin amacı olasılık teorisinin temelleri ve genel istatistik konusunda bilgilendirmektir. Öğrencilerin, farklı tiplerdeki verilerin grafiksel sunumları, ortalama hesabı gibi verilerin merkezlenme eğilimini gösteren parametreler ve varyans, standart sapma gibi dağılma eğilimlerini ölçen parametrelerin çeşitli örnekler yardımıyla işlenmesi ile istatistikle ilgili temel konularda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Ayrıca bu ders öğrencilerin genel olasılık problemlerini anlamalarına yardımcı olmaktadır ve bu amaçla; genel küme tanımları ve küme işlemleri, venn diagramı ile işlemler, çarpım kuralı, permütasyon, kombinasyon gibi sayma teknikleri, örnek uzayı ve olay ile ilgili detaylar, olasılık hesabında ağaç diagramı kullanımı, istatistiksel bağlılık ve bağımsızlık, rastgele değişkenler ile ilgili temel bilgiler de verilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
COMM253 |
Kültürlerarası İletişim
Bu ders farklı kültürler arasındaki iletişimin temel konu ve tartışmalarını içermektedir.Ders kapsamında kültürlerarası iletişimi oluşturan ve bu iletişimi engelleyen faktörler incelenmektedir.Kültürlerarası iletişimi engelleyen etmenler arasında dil farklılıkları, sözlü olmayan iletişim pratikleri ve önyargısal yaklaşımların rolü değerlendirilmektedir. Bu çerçevede kültürler arası iletişimin geçmişi ve bugünü Avrupa emperyalizmi ve sonrası, göçün modern dinamikleri, ve çok kültürlü toplumların oluşumu gibi konu başlıklarıyla ve örnek olay analizleriyle irdelenmektedir.Bununla birlikte sınıf etkinlikleri ve sunumlarla öğrencilerin kültürlerarası çevrelerde kendi düşüncelerini ve tecrübelerini aktarmaları sağlanmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
Dördüncü Dönem
|
BUSN250 |
INTRODUCTION TO MANAGEMENT
Bu ders yönetim bilimine giriş dersidir. Bu ders yönetime ilişkin tanımların yanısıra ve işletmelerin işleyişini ve yöneticilerin rolünü, planlama araçları ve planlama teknikleri de dahil olmak üzere iş planlamasını kapsamaktadır. Sonrasında öğrencilere karar verme sürecinin detayları verilir. Üretimde ve yönetimde teknolojinin rolü ile değişim yönetimine de özellikle yer verilir. Ayrıca derste, insan kaynakları yönetimi, liderlik ve kontrol konuları da incelenir ve detayları anlatılır. Öğrencilere çağdaş iş ortamında yönetimin oynadığı önemli rol anlatılır, bugünün yönetiminin karşı karşıya kaldığı zorluklar ile yönetimin küresel bakış açısı ile yönetim araçlarının nasıl şekillendiği de açıklanmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
ENGL242 |
İLERİ DÜZEYDE OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ II
ENG 201 dersinin devamı niteliğinde olan bu dersin amacı ikinci sınıf öğrencilerinin akademik ve araştırma yazıları çerçevesinde akademik okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders öncelikle 3 ve 5 paragraflı eleştirisel kompozisyonun farkının anlaşılmasını hedefler. Daha sonra öğrencilere 5 paragraflı eleştirisel kompozisyon yazabilmek için oluşturulması gereken taslağın nasıl hazırlanması gerektiğini, konu seçiminin nasıl olması gerektiğini, ana fikir cümlesini, her bir paragraf için konu cümlelerinin, destekleyici cümlelerin, karşı görüşün ve ortaya atılan tezin çürütülmesi için olan cümlenin nasıl yazılması gerektiğini ve sonuç paragrafının nasıl yazılması gerektiğini öğretmeyi amaçlar. Bunun yanında okuma açısından öğrencilerin verilen metinden nasıl çıkarım yapmaları gerektiği,metinin içinden nasıl not alınması ve önemli kısımları belirlenmesi gerektiği, metinlerin içinden nasıl karşılaştırma ve kıyaslama yapılması gerektiğini öğretmeyi amaçlar. Bu dersde öğrenciler ayrıca etkili sunum tekniklerini öğreneceklerdir.
|
3 |
2 |
2 |
COMM212 |
Kitle İletişim Kuramları
Bu ders kitle iletişimi ve kitle iletişim araçlarına ilişkin başlıca kuram ve araştırma trendlerini incelemektedir. Öğrencilerin kitle iletişim araştırmalarına yön veren kuramlarla ilgili farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlayan bu ders, aynı zamanda sınıfta öğrenilen bu kuramlarla gerçek iletişim dünyasında yaşanan durumlar arasında ilişki kurma becerilerini geliştirmeyi de hedeflemektedir. Ders öncelikle iletişim ve kuram kavramları üzerine bir tartışma ile başlamakta, ardından dönem boyunca gelenekselden eleştirele doğru bir seri iletişim kuram ve modelini tarihsel bağlamları içerinde değerlendirerek irdelemektedir. Ders sonunda öğrencilerin kitle iletişim araçlarının toplumsal rolünü ve etkilerini, dönem boyunca öğrendikleri çeşitli kuramsal yaklaşımlarla harmanlayarak eleştirel değerlendirme yapabilme yeterliliği kazanmış olmaları amaçlanmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
COMM222 |
Kitle İletişiminde Yazım
Bu ders kitle iletişiminde yazımın önemini analiz etmektedir. Kitle İletişiminde Yazım dersi kapsamında öğrencilere gazetelerde, reklamcılıkta, halkla ilişkilerde, radyo ve televizyon yayıncılığında temel yazım teknikleri aktarılmaktadır. Bu çerçevede haber ve haber başlığı yazma teknikleri; ters piramit haber yazım metodu ile haber metni oluşturma, olayın en önemli öğeleri ile özetin veya haberin flaşının yazımı gibi konular ele alınmaktadır. Haber yazımını özümsemiş öğrencilere halkla ilişkiler pratiklerinden önemli bir unsur olan basın bildirisi yazma teknikleri, ve basın bildirilerinin halkla ilişkilerdeki önemi de ders kapsamında irdelenmektedir. Kitle İletişiminde Yazım dersinde ayrıca reklamcılıkta slogan üretimi, radyo ve televizyonculukta metin yazma ve dijital yayınlarda yazım teknikleri kapsamlı ve uygulamaya dönük biçimde öğrencilere aktarılacaktır.
|
3 |
3 |
- |
COMM242 |
İletişim Hukuku ve Etiği
Bu ders iletişim hukuku ve etiğine odaklanan bir derstir. Ders iki kısımdan oluşmaktadır: Etik ve Hukuk, özellikle iletişim hukuku. Derste iletişim hukuku ve iletişim etiğiyle ilgili konularındaki temel kavramların, sorunların tartışılmasının yanı sıra özgül vaka analizlerine de yer verilmektedir. Bu çerçevede ders, belirli ülkelerdeki iletişim etiği ve hukukuna ilişkin daha ileri düzeyli tartışma ve analizleri yapabilmek için, bilimsel bir temel oluşturma adına, inceleme konularına etikle ilgili felsefi soruşturmalarla başlamakta ardından da iletişim alanında çalışan profesyonelleri doğrudan etkileyen konuları derslerde ayrıntılarıyla ele almaktadır. Haber manipülasyonlarına, hakikat, özel hayatın ihlali, gizli reklam, klişeler, tabuların yıkılması, güncel olaylara ilişkin haberlerin analizleri, medyada yayınlanan kamuoyu araştırmaları, karalama, telif hakları gibi konulara yer veren ders, belirli ülkelerdeki medya kuruluşlarını şekillendiren hukuki düzenlemeleri anlayabilmek için temel hukuk bilgisini de öğrencilere aktarmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
RTVXX3 |
FACTULTY ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
Beşinci Dönem
|
RTVXX4 |
SERBEST SEÇMELİ
|
3 |
3 |
- |
RDTV200 |
YAZ STAJI-I
Birinci yaz dönemi stajı, öğrencilere medya ve haberleşme endüstrisinde çalışma ve edindikleri teorik ve pratik bilgiyi kitlesel iletişim endüstrisindeki gerçek çalışma ortamlarında uygulama fırsatı sağlar. Bu eğitim öğrencilerin zaman yönetimi, disiplin, etkili iletişim becerilerinin gelişmesine ve işbirliği ile takım çalışması hakkında pratik bilgiler öğrenmesine yardımcı olur. Staj süresince öğrenciler ayrıca profesyonel ortamlarda profesyonellerle çalışma ve iş yaşamının bizzat içinde olan insanlar tarafından pratik eğitim alma fırsatı da bulmaktadır. Her bir öğrencinin Radyo ve Televizyon Bölümü tarafından konulan kurallara ve uygulamalara uygun bir şekilde radyo ve televizyon merkezleri ya da yayın şirketlerinde en az 20 iş günü çalışarak yaz stajını tamamlaması gerekmektedir.
|
Kredisiz
|
0 |
- |
RDTV311 |
RADYO YAPIMININ TEMELLERİ
Bu ders, farklı radyo program türleri ve yapım aşamalarına ilişkin konuları içermekte olup radyo yayıncılığı ve programcılığına ilişkin kuramsal bilgi ve beceri kazandırabilmek için tasarlanmıştır. Ders, radyonun temel özellikleri ve görevleri hakkında bilgi sağlayarak öğrencilerin zayıf ve güçlü noktaları dahil olmak üzere radyonun kitle iletişiminde yeri ve önemini kavrayabilmesini sağlamayı amaçlar. Ayrıca radyo stüdyoları ve radyo program yapımında kullanılan dijital ekipmanların niteliklerinin anlatıldığı derste, farklı yapım koşullarında belirtilen ekipmanların avantaj ve dezavantajları tartışılmaktadır. Ders ayrıca farklı program türlerinin yapım aşamaları hakkında kuramsal bilgi ve uygulamayı içermektedir. Ders süresince yürütülen projeler ve uygulamalı çalışmalarda öğrenciler, sohbet ve tartışma programı, reklam, stüdyo dışı yayınlar ve yorum programları üreterek uygulama yapma olanağı bulmaktadır.
|
4 |
3 |
2 |
RDTV331 |
RADYO-TELEVİZYON GAZETECİLİĞİ
Bu derste, radyo-televizyon haberciliğine ilişkin temel yaklaşımlar, metod ve kavramlar hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiler aktarılarak öğrencilerin, görsel işitsel haber yapımı ve editoryal kararlar alabilme becerisi kazanmaları hedeflenmektedir. Radyo televizyon gazeteciliği dersi kapsamında; haber kaynaklarını toplamak, röportaj yapmak, haber program akışı hazırlamak, haber dili ve yapısal özellikleri, haber yazımı, haber sunumu, editörlük, stüdyoda yürütülen çalışmalar ve canlı yayın yapım-yönetim için gerekli temel bilgi ve beceriler üzerinde durulmaktadır. Bu ders ayrıca temel kanun ve kurallar, haberleşme ve radyo televizyon gazeteciliğindeki yasal düzenlemeler ve etik konuları kapsamaktadır. Bunun yanı sıra, radyo-televizyon gazeteciliği ve haberleşme endüstrisindeki örnek davalar yasal ve etik düzenlemeler bağlamında incelenmektedir.
|
4 |
3 |
2 |
COMM331 |
Temel Fotoğrafçılık
Bu ders, fotoğrafçılığa, fotoğraf tarihine, fotoğrafın estetik ve temel tekniklerine bir giriş niteliği taşıyan derstir. Ders, fotoğrafa ilişkin kuramsal yaklaşımların ve fotoğraf tarihine ilişkin önemli gelişmelerin incelendiği teorik dersler ile pratik uygulamaların söz konusu olduğu fotoğraf gezilerine de yer vermektedir. Öğrenciler çok farklı konu ve alanları kapsayan fotoğraf gezilerinde gerçek çekim süreçlerine katılma imkanı bulabilmektedirler. Öğrencilerin bu çerçeve içerisinde fotoğrafçılığın tarihsel ve estetik gelişimine ilişkin bilgiler edinmelerinin yanı sıra, daha iyi fotoğraf çekebilmeleri için, zorunlu teknik becerileri de kazanmaları beklenmektedir. Ders, ayrıca, dijital teknolojilerin devasa gelişimi ve fotoğraf sanatı üzerindeki etkilerini de incelemekte, bu çerçevede, dijital ve analog fotoğrafçılığı ayrıntılarıyla karşılaştırarak örnekler üzerinden incelemektedir.
|
3 |
2 |
2 |
COMM383 |
PROPAGANDA
Bu ders, insanların düşünce ve davranışlarını etkilemek amacı taşıyan bir mesajlar bütünü olarak kabul edilen “Propaganda” kavramını inceler. Aktarılmak istenen mesajlar bütünü “doğru”, “yanlış” veya “yanlı” olarak, özellikle temsil edilen alt tabanı etkileme amacı güden, bir araç olarak nasıl kullanıldığı incelenmektedir. Bu derste öğrenciler, propagandanın tarihsel çerçevede farklı siyasi partiler tarafından nasıl kullanıldığı konusunda bilgi sahibi olurlar. Ders, propaganda konusunda öne sürülen, teorik kuramları ve propaganda sırasında insanları ikna etmeye yönelik kullanılan ifadeler ve kavramların nasıl kullanıldığını incelemektedir. Öğrenciler propagandanın farklı uygulama türlerini öğrenirken, halkla ilişkiler ve reklamcılık ile benzer yanlarını ve farklılıkları hakkında da bilgi sahibi olmaktadır. Ders süresince öğrencilerimizden önceki ve farklı propaganda örnek olayları hakkında araştırma yapmaları, okumaları, rapor yazmaları ve yapmış oldukları çalışma ve bulguları sözlü olarak paylaşmaları istenmektedir.
|
3 |
3 |
- |
Altıncı Dönem
|
RDTV312 |
TELEVIZYON YAPIMININ TEMELLERİ
Televizyon Yapımının Temelleri dersi, televizyon program türleri ve yapım aşamaları hakkında (yapım öncesi, yapım ve yapım sonrası) kuramsal ve teknik bilgi sağlayarak, televizyon yapımcılığının temellerini öğrencilere öğretmek için tasarlanmıştır. Ders içeriğinde, temel kavram ve terimler, televizyon programlarının sınıflandırılması ile tretman yazımı, sahne çizimi, senaryo yazımı, bütçe hazırlama, çekim öncesi prova ve çekim aşaması ile çekim sonrası kurgu, grafik, pazarlama, reklam ve dağıtım gibi program yapım süreçleri yer almaktadır. Bu ders ayrıca stüdyoda gerçekleştirilen çalışmalar ile yapım ve yapım sonrası aşamalarda ihtiyaç duyulan teknik araç ve gereçlerin kullanımına olanak tanıyan uygulamalı bir derstir. Kamera teknikleri ve görüntü düzenlemesi, ışık ve aydınlatma, resim seçme ile kontrol odasında ve stüdyoda yürütülen diğer çalışmalar da ders kapsamında ele alınmaktadır.
|
4 |
3 |
2 |
RDTV332 |
RADYO-TELEVİZYON HABER YAZIMI VE SUNUMU
Bu ders öğrencilere radyo ve televizyon haber yapım, yazım ve sunum tekniklerine ilişkin kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak amacıyla röportaj teknikleri ve süreçleri, haber değerleri, haberin ölçütleri ve haberin unsurları, haberin özellikleri, farklı haber çeşitleri ve stillerini gibi temel konularda bilgi aktarmak amacıyla tasarlanmıştır. Ders kapsamında, öğrencilerin ekonomi, politika ve teknoloji gibi toplumsal konular hakkında haber yazma ve sunma deneyimi kazandığı stüdyo içi ve stüdyo dışı uygulamalı çalışmalar yapılmaktadır. Radyo- televizyon haber yazımı, sunumu ve yayını alanında görev yapan radyo- televizyon habercilerinin bilmesi ve uygulaması zorunlu olan mesleki etik ilkeler ve hukuki düzenlemeler de ders kapsamında ele alınan konular arasındadır.
|
3 |
3 |
- |
COMM322 |
ETKİLİ KONUŞMA
Bu ders öğrencilere topluluk önünde dinamik ve etkili konuşmayla ilgili temel ilkeleri ve faktörleri öğretmek üzere tasarlanmıştır. Bu ders, öğrencilere konuşma becerileri ve deneyimlerinin artması yönünde gerek kuramsal bilgiler verir, gerekse uygulama şansı tanır. Ayrıca bu derste sadece konuşma değil aynı zamanda dinlemenin de önemi vurgulanarak öğrencilerin dinleme becerilerini geliştirmek de amaçlanır. Böylece öğrenciler dinledikleri sunumları düşünerek, değerlendirerek ve eleştirel süzgeçten geçerek dinleme becerilerini geliştirme imkanı bulur. Bu ders öğrencilere, kendilerini tehdit altında hissetmedikleri bir ortamda, hem sınıf arkadaşlarından hem de öğretim elemanından yapıcı geri bildirim alabilecekleri bir dizi konuşma hazırlama ve topluluk önünde sunma imkanı verir. Böylece öğrenciler hem kendilerinin hem de sınıf arkadaşlarının konuşmalarını interaktif bir ortamda dinleyip değerlendirme ve etkili konuşma kriterlerini göz önünde tutarak eleştirel bir irdeleme yapma şansı bulurlar.
|
3 |
3 |
3 |
RTVXX9 |
SEÇMELİ
|
3 |
3 |
- |
COMM332 |
İleri Fotoğrafçılık
Kişisel bilgisayarlardaki devrim niteliğindeki yakın dönüşüm fotoğrafçılıkta da kökten bir değişime neden olmuştur. Dijital teknolojiler, tasarım ve fotoğraf montajı için geliştirilen yazılımlar, fotoğraf baskı teknolojilerindeki devasa ilerlemelerin dolaysız sonucu fotoğrafın demokratik karakterinin daha da güçlenmesidir. Bu gelişmelerin sonucunda dijital fotoğrafçılık konvansiyonel sistemlerin gerektirdiği iş yükünden fotoğrafçılığı kurtarmış ve bunun sonucunda da dijital fotoğrafçılığın gittikçe popüler hale gelerek analog fotoğrafçılığın yerini aldığı yeni bir durum ortaya çıkarmıştır. Temel Fotoğrafçılık dersinin bir devamı olan bu ders, fotoğraf sanatında kullanılan ileri tekniklere, uygulamalara ve montaja yer vermektedir. Bu çerçeve içerisinde ders, fotoğrafçılık türlerine ve bu türlerde kullanılan ileri tekniklerin yanı sıra fotoğraf montajlarında daha iyi sonuçlar elde edebilmek için spesifik olarak bu alanlar için geliştirilen yazılımlar üzerinde yoğunlaşmaktadır. Ders proje bazlı, pratik uygulama merkezli yürütülmektedir.
|
3 |
2 |
2 |
COMM354 |
İLETİŞİMDE SOSYAL MEDYA
Bu ders 21. Yüzyılın iletişim ortamları olarak bilinen Facebook, Twitter, YouTube da dahil olmak üzere sosyal medya olarak bilinen bilgisayarla sağlanan iletişim teknolojilerinin ortaya çıkışı, gelişimi ve tarihini inceler. İletişimde Sosyal Medya dersi kapsamında, çeşitli medya araçları ve onların mevcut medya ortamındaki uygulamaları üzerinde durulur ve sosyal medya kullanımındaki güncel alışkanlıklar tartışılır. Bu ders ayrıca sosyal medyanın kişilerarası ilişkiler, aktivizm, markalama, politika ve haber ortamı üzerindeki etkisini eleştirel şekilde değerlendirmek için teknolojik çalışmaları, iletişim teorisini ve kültürel çalışmaları içeren ilgili sosyal teorileri inceler. Bu ders ayrıca içerik üretme ve sosyal medya aracılığı ile yürütülen iletişim çalışmalarında hedeflenen etkiyi yaratacak içeriği oluşturma sürecine dair konuları da kapsamaktadır.
|
3 |
3 |
- |
Yedinci Dönem
|
RDTV300 |
YAZ STAJI-II
İkinci yaz dönemi stajı, öğrencilere medya ve haberleşme endüstrisinde çalışma ve edindikleri teorik ve pratik bilgiyi kitlesel iletişim endüstrisindeki gerçek çalışma ortamlarında uygulama fırsatı sağlar. Bu eğitim öğrencilerin zaman yönetimi, disiplin, etkili iletişim becerilerinin gelişmesine ve işbirliği ile takım çalışması hakkında pratik bilgiler öğrenmesine yardımcı olur. Staj süresince öğrenciler ayrıca profesyonel ortamlarda profesyonellerle çalışma ve iş yaşamının bizzat içinde olan insanlar tarafından pratik eğitim alma fırsatı da bulmaktadır. Her bir öğrencinin Radyo ve Televizyon Bölümü tarafından konulan kurallara ve uygulamalara uygun bir şekilde radyo ve televizyon merkezleri ya da yayın şirketlerinde en az 20 iş günü çalışarak yaz stajını tamamlaması gerekmektedir.
|
Kredisiz
|
0 |
- |
RDTV401 |
YÖNETMENLİĞE GİRİŞ
Film ve televizyon programlarını yönetebilmek için gerekli teorik ve pratik bilgi ve beceriler bu dersin ana eksenini oluşturmaktadır. Bu dersin amacı öğrenciye eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri kazandırmak ve film yapım-yönetim sürecinde yönetmenin işlevleri hakkında bilgi sağlamaktır. Yönetmenliğe Giriş dersi, teori ve pratiği bir araya getirerek yapım, yönetim aşamalarında (yapım öncesi, yapım esnasında ve yapım sonrası olmak üzere) teknikler, yönetmenin görev ve sorumlulukları özellikle oyuncular, personel, tasarımcılar, senaristler ve yapım müdürleri ile olan ilişkiler gibi konuları içermektedir. Ders dönemi sonunda, film ve televizyon yönetmenliği için gerekli teorik ve pratik bilgi ve becerileri kazanmış olan öğrenciler ile TV programları, kısa film, klip vb yapım ve bu yapımların gösterimi yapılmaktadır.
|
4 |
3 |
2 |
RDTV421 |
TELEVİZYON SENARYO YAZIMI TEKNİKLERİ
Bu ders standart format ve teknolojileri kullanarak televizyon için orjinal ve profesyonel senaryo geliştirmek ve yazmak için gerekli bilgi ve beceriyi öğrencilere kazandırmak için tasarlanmıştır. Televizyon senaryo yazma teknikleri dersi senaryo türlerini ve sinopsis, tretman, story board ve diyalog yazma teknikleri ile görselleştirmeye ilişkin temel konuları içermektedir. Buna ek olarak, ders kapsamında filmlerde ve videolardaki kurgusal ve gerçek öykü anlatımına yer verilmektedir. Bu derste yapılan çalışmalar kapsamında, bazı iyi bilinen filmlerin senaryo yazım teknikleri analiz edilmekte ve bu filmlerin çekim senaryoları incelenmektedir. Öğrenciler bu ders kapsamında senaryo yazımına ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik çeşitli proje ve çalışmalara katılma olanağı bularak sinema tekniklerini kullanarak öykü anlatma becerilerini geliştirmektedir.
|
3 |
3 |
- |
RTVXX1 |
FACTULTY ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
COMM457 |
Medyanın Ekonomi Politiği
Bu ders ekonomik faktörler, siyasi ideoloji ve medya üretimi arasındaki ilişki konusunda eleştirel düşünceyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, tedarik zinciri, yatay ve dikey genişleme, sabit ve değişken maliyetleri, piyasa başarısızlığı, kamu yararı ve ölçek ve kapsam ekonomileri gibi konular da dahil olmak üzere ekonomik kavramları ve bunların çağdaş medya endüstrilerine nasıl uygulandıklarını öğrenmektedirler. Ekonomi Politik ve Medya dersi kapsamında, öğrenciler, aynı zamanda piyasa düzenlemesi, üretim ve tüketimin küreselleşmesi ve teknolojik yakınsamanın medya endüstrilerini şekillendirmesi yollarını da incelemektedirler. Bu ders çerçevesinde öğrenciler ayrıca çağdaş medya birleşme ve satın almaları konusunda da kendi özgün araştırmalarını yürütmek ve yürütülen araştırmalaları sunumlar halinde hazırlamakla yükümlüdürler.
|
3 |
3 |
- |
FEAS270 |
SOSYAL BİLİMLER İÇİN ARAŞTIRMA METOTLARI
Araştırma Yöntemleri dersi sosyal bilimler araştırma metodolojisine giriş dersidir. Temel kavramları ve sosyal bilimler araştırmalarında karşılaşılan sorunları öğrenciye tanıtmak için tasarlanmıştır. Araştırma yöntemleri, sosyal bilimler metodolojisi ile ilgili temel kavramları netleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste sosyal bilim araştırmalarında teori ve metodolojinin önemi ve sınırlamalarına değinilirken, uygulamalı araştırmalarda program değerlendirme, politika analizi ve araştırma etiğinin de amaçları vurgulanmaktadır. Bu dersin amacı öğrenciler için temel araştırma araçlarını sağlayarak sosyal, bilimsel yöntemler alanını tanıtmaktır. Sosyal bilimlerde metodolojik tartışmalar, makale yazım teknikleri ve araştırma uygulamarı ile ilgili bilgiler verilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
Sekizinci Dönem
|
RDTV412 |
İLERİ RADYO YAPIMI
Bu ders öğrencilerin radyo yapımcılığı konusundaki teorik ve pratik bilgi, beceri ve yaratıcılığının gelişmesini sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Radyo yayıncılığı, programcılığı ve yönetimi ilgili temel kavramsal ve teknik konular İleri Radyo Yapımı dersinin ana eksenini oluşturmaktadır. Bunların yanı sıra, bu ders kapsamında öğrenciler, hedef dinleyici kitlelerini tanımlayarak onlarla iletişim kurma yöntemleri ile yazılı, sözlü ve görsel olarak radyo yayıncılığı ve programcılığındaki önemli konularla ilgili fikirlerini ve önerilerini ifade etmeyi öğrenmektir. İleri Radyo Yapımı dersi hem teorik hem de pratik çalışmaları bir araya getirerek öğrencilere canlı yayın program sunumu ve röportaj yapımına yönelik uygulama yapma olanağı veren ödev, proje ve sunum çalışmalarını içermektedir.
|
3 |
3 |
- |
RDTV422 |
İLERİ TELEVİZYON YAPIMI
Öğrencilerin televizyon yapımcılığı alanındaki yaratıcı potansiyellerini kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bu ders, profesiyonel teknik uygulama çalışmalarını içeren bir ders olarak tasarlanmıştır. İleri Televizyon Yapımı dersi, film ve dijital medya için görsel öykü anlatımı, film ve TV yönetmenliği, oyuncularla ve yapım ekibiyle çalışma, yapım tasarımı, ileri düzey storyboard hazırlama, stüdyo içi ve stüdyo dışı yapımlar, dijital video yapımı, ileri düzey kurgu tekniklerinin, sinematografi, belgesel kamera teknikleri, film ve TV için aydınlatma, yayın akışı ve yayın stratejileri, proje yönetimi, devamlılık/senaryo denetimi konularını kapsamaktadır. Ders süresince, öğrencilerle yapılan yazılı ve görsel çalışmalar, projeler ve farklı türsel özelliklere sahip video gösterimleri ile öğrencilerin video yapımının temel unsurlarını kavramaları beklenmektedir.
|
3 |
3 |
- |
RDTV442 |
IŞIK TASARIM
Bu ders, ışığın yapısı, özellikleri, ışık araç ve gereçleri, filtreler, yansıtıcılar, ışık tasarımının temel teknik ve özellikleri ile görsel ve sahne sanatlarında ışık ve aydınlatma yöntemlerine ilişkin konuları içermektedir. Işık Tasarım dersi, ışığın teknik ve estetik bir tasarım aracı olarak kullanımına ilişkin temel bilgileri aktararak, öğrencilerin teknik,estetik ve psikolojik açıdan aydınlatma teknik ve özelliklerine ilişkin bir anlayış kazanmalarını sağlamak amacıyla tasarlanmıştır. Ders kapsamında, sahne düzenlemesinde aydınlatma, görsel algılama ve aydınlatma arasındaki ilişki ile aydınlatma sistemleriyle ilgili teknolojik konular ele alınmaktadır. Ders kapsamında yapılan stüdyo çalışmaları ile öğrencilerin farklı alan uygulamalarında, ışığı teknik ve estetik bir tasarım aracı olarak kullanarak yaratıcı ve original ışık tasarım projeleri geliştirmeleri hedeflenmektedir.
|
3 |
2 |
2 |
RDTV452 |
RADYO VE TELEVİZYON YÖNETİMİ
Radyo ve Televiyon Yönetimi dersi öğrencilerin özellikle modern radyo ve televizyon organizasyonları ve medya yapımlarıyla bağlantılı olarak yönetimin temel unsurları hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Radyo ve Televizyon Yönetimi dersi örgütsel yapıları, liderliği, karar verme sürecini, bütçe planlamayı, grup ve takım yönetimini de içeren genel yönetim teori ve teknikleri üzerinde durmaktadır. Bu ders ayrıca prodüksiyon yöneticisinin rol ve görevleri üzerinde yoğunlaşarak, medya yönetimine ilişkin temel konuları kapsamaktadır. Derste ayrıca, prodüksiyon yöneticiliği pozisyonu için gerekli temel sorumluluk, yaratıcılık ve becerilerin televizyon yapımları için önemi tartışılmaktadır. Teorik ve uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler radyo ve televizyon yönetiminde kullanılan önemli yönetim stratejileri ve tekniklerini uygulama olanağı bulmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
RTVXX2 |
FACULTY ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
RTVXX8 |
SERBSET SEÇMELİ
|
3 |
3 |
- |
Seçmeli Dersler
|
RDTV461 |
SİNEMA TARİHİ
Sinema Tarihi dersi, gerek akademik eğitimleri kapsamında gerekse ilgi alanları doğrultusunda bu dersi alan öğrencilere sinema tarihine ilişkin temel bilgi vermek için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı sinemanın keşfinden 1960’lara kadar uzanan dönemdeki gelişmeleri, ülkeler, tarihsel olaylar ve farklı kültürel ortamlar çerçevesinde değerlendirmek, film, endüstri, teknoloji, seyirci ve yaratıcılık arasındaki ilişkileri açıklamak, filmsel anlatılarda ortaya çıkan farklılıkları eleştirel bir yaklaşımla tanımlamaktır. Ders sinemanın 19. Yüzyılın sonlarından günümüze kadar ki küresel gelişimini etkilemiş olan temel kültürel ve yaratıcı gelenekler üzerine yoğunlaşarak sinema tarihine genel bir bakış açısı sağlar. Bu dersin konuları 1920’lerde Sovyet sinemasını, 1940larda İtalyan yeni gerçekçiliğini, 1950’ler ve 60’lardaki Fransanın yeni akımını ve günümüzdeki dijital teknolojilerin ortaya çıkışını kapsar.
|
3 |
3 |
- |
RDTV302 |
BELGESEL YAPIMI
Bu ders belgeselin tarihsel gelişim sürecini, türsel özelliklerini ve bu türün öncülerini tanıtmak amacıyla tasarlanmıştır. Derte ayrıca, gerçeklik, sinamasal gerçeklik ve yenidensunum ilişkileri tartışılarak belgesel ve kurmaca filmin özellikleri ayrıntılı bir biçimde ele alınmaktadır. Ders kapsamında farklı kitle iletişim araçlarında belgesel yapım teknikleri tarihsel, kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmektedir. Belgesel filmlerin tarihsel gelişim ve değişimi bu derste ele alınmakta ve Dünya ve Türk sinemasının önemli belgesel film yönetmenlerinin belgesel film gösterimleri, filmlere ilişkin tartışmalar ve ders dışı ödevlerle derste belgesel yapımı için gerekli olan temel teorik bilgi ve beceriler öğrencilere aktarılmaktadır. Mesleki etik ve hukuki ilkeler ders kapsamında ele alınan konular arasındadır.
|
3 |
3 |
- |
RDTV342 |
FİLM ANALİZİ
Bu ders film analizine giriş dersi olarak tasarlanan bir derstir. Ders kapsamında sinema için yapılan bazı filmler, film yapımcıları tarafından sinemaya anlam katmak için oluşturulan ve kullanılan teknikler ve bunların resmi bir sistemle nasıl oluştuğu incelenmektedir. Film analizi dersinde yapılan çalışmalar ile öğrencilere, filmlerde bireysel sahnelerin metinsel analizleri ve bununla beraber filmlere bir bütün olarak bakmanın önemine ilişkin bir anlayış kazandırmak amaçlanmaktadır. Film Analizi dersinde filmi oluşturan kurgu, ses, oyunculuk, görüntü, metin gibi öğeler de ele alınmaktadır. Ders kapsamında öğrencilere, sinemanın doğuşundan itibaren Alfred Hitchcock başta olmak üzere, genelde 1940lar ve 1950’lerden Hollywood yapımları da dahil çeşitli filmler gösterilmekte ve filmler analiz edilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
JOUR433 |
Küresel Gazetecilik
Bu ders, hem pratik ve eleştirel olarak çağdaş gazetecilerin ve uluslararası arenada çalışan haber kuruluşlarının karşılaştığı konuları anlamak ve sorunları çözmek doğrultusunda öğrencileri teşvik etmektedir. Ders kapsamında küreselleşmenin haber toplama ve yayma üzerindeki etkileri, gazetecilerin uluslararası bağlamda karşılaştıkları pratik ve etik zorluklar ve gazetecilik pratikleri ile gelişmekte olan medya teknolojileri arasındaki ilişkinin niteliği incelenmektedir. Öğrenciler ayrıca haberler üzerinde yaptıkları karşılaştırmalı analizler ile bir haberin birden fazla haber kuruluşu tarafından bu kuruluşların egemen ideolojik duruşlarına paralel olarak nasıl farklı şekillerde okuyucuya aktarıldığı analiz edilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
RDTV467 |
GÖRSEL OKURYAZARLIK
Görsel okuryazarlık dersi kapsamında görüntüyü oluşturan temel öğeler ve bu öğelerin görsel anlatıma katkısı tartışılmakta ve öğrencilere gerçeğin, görsel-işitsel üretim araçlarıyla yeniden yaratım sürecine ilişkin bilgi verilmektedir. Derste, görsel okuryazarlık kavramının kuramsal temelleri, bilişsel öğrenme kuramları ve öğrenim teknolojisiyle olan ilişkileri, görsel kaynakları, mesajları anlamlandırabilme ve yorumlayabilme pratikleri, görsel imgelerin iletişim araçlarında kullanım ve iletişim sürecine etkileri ve özellikleri görsel materyaller üzerinden tartışılmaktadır. Görsel Okuryazarlık dersi, öğrencilere görsel düşünme ve kavrama ile etkili görsel mesaj oluşturma ve yorumlama, görsel üretimi bir metin gibi okuyabilme, analiz edebilme ve eleştirebilme yetisi kazandırma amacıyla yapılan sınıf çalışmalarını ve ayrıca görsel kültüre ilişkin farklı kuramsal yaklaşımları içeren okuma çalışmalarını kapsamaktadır.
|
3 |
3 |
- |
GER101 |
GERMAN I
Bu ders temel dilbilgisi ve cümle yapısı ile Almancaya giriş dersidir. Dersin amacı öğrencilerin okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini edinerek Almanca diline olan ilgilerini artırmaktır. Ayrıca bu ders öğrenciler için zaruri olan kelime bilgisi ve cümle yapısını edinmeği, söylenileni anlayabilmeyi, ve temel seviyede gerekli olan birbiriyle bağlantılı konuşmaları anlamağı mümkün kılmayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, bu ders öğrencilere kelime haznesini oluşturmak ve dilbilgisini anlamak için önemli olan temel düzeyde okuma becerisini ve karşılıklı konuşma becerilerini geliştirme fırsatı sunmaktadır. Öğrencilerin gereksinim duyduğu temel dilbilgisi ve kelime haznesi çeşitli bağlamlarda sunulacak olan günlük durumları içeren aliştırmalar ve kişiselleştirilmiş bağlamlarda kullanılacak kelimeler aracılığı ile geliştirilecektir.
|
3 |
3 |
- |
JOUR454 |
Gazetecilik Türleri
Bu ders finansal raporlama, spor gazeteciliği, sağlık gazeteciliği, sanat yorumculuğu ve yaşam tarzı haberciliği de dahil olmak üzere çeşitli medya bağlamlarında modern gazeteciliğin temel türlerini incelemektedir. Haftalık dersler, vaka çalışmaları etrafında bu türlerin temsili örneklerine dayanarak yazılı örnekler üzerinden bir dizi analize dayalı olarak yürütülmektedir. Öğrenciler bu türler üzerine uzmanlıklarını geliştirmek ve orijinal yazılı eser portföyü aracılığıyla bu türleri inceleme kapasitesine sahip olarak, bu türler içinde orijinal yazım üretmek için teşvik edilmektedir. Ders aynı zamanda söz konusu gazetecilik türlerinde uzmanlaşma süreçlerinde Ada’daki profesyonel gazetecilerin katkılarını da ele almaktadır
|
3 |
3 |
- |
JOUR381 |
Siyasi Gazetecilik
Bu ders siyaset ile gazetecilik arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu bağlamda özellikle, gazeteciliğin kamunun siyasi söylemi anlamada ve ona katılmada yapabileceği katkı ele alınmaktadır. Ders kapsamında öğrenci gazeteciler, siyasi gazeteciliği etkileyen önemli teorik ve pratik konular üzerinde odaklanarak çeşitli siyasi bağlamlarda siyasi gazeteciler olarak oynayabilecekleri rolleri anlamak yönünde çalışmalar yapmaktadırlar. Öğrenciler ayrıca orijinal yazılı eserin bir portföyü yoluyla inceleneceği orijinal siyasi haber üretmeyi öğrenmektedirler. Ders çerçevesinde ayrıca siyasi gazetecilik ve haber üretimi konusunda uzmanlaşmış profesyonel gazetecilerin siyasi gazeteciliğe katkıları da irdelenmektedir.
|
3 |
3 |
- |
IT101 |
ITALIAN I
Bu ders temel dilbilgisi ve cümle yapısı ile İtalyanca diline giriş dersidir. Dersin amacı öğrencilerin okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini edinerek İtalyanca diline olan ilgilerini artırmaktır. Öğrencilere İtalyanca diline ait sesler ve harfler, İtalyanca dilindeki belirteçler, çoğullar ve belirteçlerin çoğul hali, avere ve essere fiilleri ardından bu fiillerin kullanıldığı olumlu cümle, olumsuz cümle ve soru cümleleri tanıtılacaktır. Buna ek olarak, Şimdiki zaman, saatin nasıl söyleneceği, volere, dovere ve potere fiilleri ile birlikte İtalyancadaki düzensiz fiiller verilecektir. Bu ders öğrenciler için zaruri olan kelime bilgisi edinmeği, söylenileni anlayabilmeyi, ve temel seviyede gerekli olan birbiriyle bağlantılı konuşmaları anlamağı mümkün kılmayı amaçlamaktadır.
|
3 |
3 |
- |
JOUR462 |
Araştırmacı Habercilik
Bu ders, öğrencileri çeşitli medya bağlamlarında araştırmacı gazeteciliğin temel teknikleri hakkında bilgilendirmeyi ve eğitmeyi amaçlamaktadır. Haftalık olarak gerçekleştirilen derslerde araştırmacı gazeteciliğin uygulama ve süreçleri; suç, siyaset, yasal süreçler, kurumsal faaliyetler ve tüketici ilişkileri bağlamlarında ele alınmaktadır. Öğrenciler ayrıca araştırmacı gazeteciliğin ahlaki ve hukuksal boyutları üzerinde de durmakla yükümlüdürler. Örnek olay analizleri ile araştırmacı gazeteciliğin en önemli örnekleri analiz edilerek öğrenciler kendi araştırmacı – soruşturmacı gazetecilik çalışmalarını üretmeye teşvik edilmektedirler. Ders ayrıca ülkedeki profesyonel gazetecilerin yapmış oldukları araştırmacı gazetecilik örneklerine ve bu gazetecilerin habercilik alanına katkılarına da atıfta bulunmaktadır
|
3 |
3 |
- |