Ders Kodu
|
Ders Adı
|
Kredi
|
Teorik
|
Lab / Uygulama
|
Birinci Dönem
|
MATH111 |
ISLETME VE EKONOMI ICIN MATEMATIK-I
Ders özellikle işletme ve ekonomi bölüm öğrencileri için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı işletme ve ekonomi alanında gerekli olan temel matematik bilgileri vermektir. Genel olarak bu bilgiler şu şekilde sıralanabilir: Basit ve birleşik faizin genel tanımları, genel olarak bir şirketin para konularıyla ilgili faaliyetlerini düzenlemesi, işletmedeki ödemelerdeki kurallar, maaş bordrolarının hazırlanmasında gerekli olan kurallar, sunulan mallara değer biçme yöntemleri, perakende satışlar, linear programlamadaki temel kurallar ve uygulamaları, finans. Ayrıca bu dersin diğer amacı verilen temel finans matematiğini kullanarak ekonomi ve işletme alanındaki problemlere uygun çözüm yöntemleri sunmaktır. Temel finans matematiğinde kullanılmak üzere verilen temel matematik konuları şu şekildedir: Cebirsel ifadelerle çalışmak, üstel ve kesirli ifadeler, çarpanlara ayırma, fonksiyonlar, lineer ve ikinci derceden denklem çözümleri, lineer modelleme ile ekonmide kullanılan başa-baş analizi içermektedir.
|
3 |
3 |
- |
ITEC101 |
INFORMATION TECHNOLOGY I
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
|
3 |
2 |
2 |
ENG101 |
Okuma ve Yazma Becerileri 1
Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerin paragraf yapısını ve paragraftaki cümleler arası bütünlük ve uyumu öğrenmeleri hedeflenmektedir. Ayrıca, konu, anafikir, destekleyici cümleleri ve paragrafın bütünlüğünü bozan alakasız cümlelerin ayırt ediebilmesi hedef alınmıştır. Derste, paragraf analizi yapılacak ve üç paragraflık (Giriş, Gelişme, Sonuç) betimleyici kompozisyon yazılacaktır. Ayrıca, öğrenciler istenilen konularda sunum tekniklerini kullanarak, sunum yapacaklardır. Buna ilaveten, öğrenciler okuma öncesi stratejileri (ör. önizleme, tahmin, tarama) hakkında bilgi edinecek ve taslak çıkarabileceklerdir. Bu ders, ayrıca, öğrencilere yeni edinilen bilgiyi süreçten geçirme, bu edinilen yeni bilgiyi yeni durumlara nasıl uygulayacaklarını öğrenme ve eleştirel düşünme için gerekli olan soru sorma becerilerini geliştirme fırsatı sunmaktadır.
|
3 |
2 |
2 |
TARH100 |
MODERN TÜRKİYE TARİHİ
Bu derste dersin temel kavramları, Osmanlı Devleti’nin dağılmasına yol açan iç ve dış etkenler, Osmanlı ıslahat ve yenileşme çabaları, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Mütarekesi, savaş sonundaki barış antlaşmaları, mütareke döneminde kurulan cemiyetler, Mustafa Kemal öncülüğünde Kurtuluş Savaşı’nın başlaması, Havza ve Amasya Genelgeleri, Kongreler, Misak-ı Milli, TBMM’nin açılışı, isyanlar, düzenli ordunun kuruluşu ve savaşları, TBMM’nin dış ilişki ve antlaşmaları, Teşkilat-ı Esasiye Kanunu, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, Mudanya Mütarekesi, Lozan Barış Antlaşması ve saltanatın kaldırılışı, Ankara’nın başkent oluşu, cumhuriyetin ilanı, 1924 anayasası, çok partililik deneyimi, hukukta laikleşme ve modernleşme, eğitim ve kültürde millileşme, sosyoekonomik yenilikler, Atatürk’ün 6 ilkesi, Atatürk dönemi dış politikası, İnönü dönemi ve II. Dünya Savaşı, çok partili hayata geçiş işlenir.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
TURK100 |
INTRODUCTION TO TURKISH
Bu ders, kendi ihtiyaçlarını Türkçe’yi kullanarak belirtmek isteyen yabancı öğrencilerin, Modern Türkçe hakkında kısa bir bilgi edinmesini sağlamaktadır. Bu ders, öncelikle Türkçe ve İngilizce alfabeleri arasındaki farkları, özellikle İngilizce alfabede bulunmayan Türkçe harfler (örn. ç-ğ-i-ö-ş-ü) ve tüm harflerin telafuzunu, Türkçe’deki temel dilbilgisi ve cümle yapılarını irdelemektedir. Buna ek olarak, gerekli dilbilgisi ve kelime bilgisi farklı durumlarda şekillenen günlük hayata ilişkin aktivitelerle geliştirilecektir örnegin; kendini Türkçe dilini kullanarak tanıtma, birilerini selamlama, iyelik sıfatlarını kullanarak sahip oldukları nesnelerden bahsetme, geniş zamanı kullanarak olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturma, saatleri söyleme, kendi zaman çizelgeleri hakkında konuşma, nesnelerin yerini tarif ederken işaret zamirlerini kullanma, aile üyelerine ilişkin kelimelere aşina olma.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
BUSN101 |
İŞLETMEYE GİRİŞ
Bu ders işletme öğrencilerine işletme hakkında temel bilgileri öğretmek için tasarlanmıştır. Bu amaçla, çağdaş iş ortamını anlamak dersin başlangıç noktasıdır. Yönetim ve bir işletmenin tüm fonksiyonları tartışılmışılacaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler temel iş kavramlarını öğrenmiş olacaklardır. Öğrenciler işletme çeşitlerini, potansiyel pazarlama fırsatlarını ve işletmelerin günümüzde nasıl varlık gösterdiğini anlayabileceklerdir. Aynı zamanda ders, işletme alanında öğrencilere farklı kariyer seçenekleri sunarken kendi işlerini başlatmanın temeli ile uzun ve kısa vadeli planlama tekniklerinin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olmaları için onlara yardımcı olacaktır.
|
3 |
3 |
- |
ECON101 |
MİKROEKONOMİ
Bu derste ekonomiye giriş, ekonomi nedir? Mikro ve Makro Ekonomi,İhtiyaçlar, İstekler, Tercihler, Kıtlık ve Tüketici Tercihleri,Üretim Olasılıkları Eğrisi, Fırsat Maliyeti, Bütçe Eğrisi,"Rational Person", Maliyet-Fayda Prensibi,Açık Maliyet ve Örtük Maliyet, Arz-Talep Esnekliği, Aşağı Mallar, Normal Mallar, Lüks Mallar, Tamamlayıcı Mallar ve İkame Mallar, Arz Eğrisi ve Talep Eğrisi,Denge Fiyatı ve Miktarı, Arz Fazlası ve Talep Fazlası, Arz ve Talep Fonksiyonları, Fonksiyonlarla Denge Fiyatı ve Miktarı Hesaplama, Vergi Çeşitleri ve Arz ve Talep Üzerine Etkisi, Maliyet Çeşitleri; Sabit Maliyet ve Değişen Maliyet. Toplam Geliri ve Toplam Maliyeti Hesaplama,Kâr-Zarar Hesabı, Başabaş Noktası Hesaplama, Başabaş Grafiği Hazırlama, Amortisman Çeşitleri ve Amortisman Hesaplaması gibi konular tartışılmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
İkinci Dönem
|
MATH112 |
ISLETME VE EKONOMI ICIN MATEMATIK-II
Bu dersin amacı işletme ve ekonomi bilimi için gerekli olan temel matematiksel becerilerin kazanılmasını sağlamaktır. Ders MATH111 dersinin devamı olarak verilmektedir. İşletme ve Ekonomi bilimi için gerekli olan temel matematik konuları bu derste kapsanmaktadır. Bu dersin konuları, linear programlama ve uygulamaları, matrislerdeki genel tanımlar ve matrislerin yönetim, ekonomi ve işletme alanlarındaki problemlerdeki uygulamaları, lineer ve lineer olmayan denklemlerin tanımları ve grafiklerinin çizimi ve yorumlanması, türevin tanımı ve prensipleri, basit fonksiyonların türevleri, marjinal kavramlar ve optimizasyon, kısmi türev tanımı ve kısmi türevin bulunmasındaki genel kurallar, integral, temel fonksiyonların integralleri ve uygulamaları, parçalı integral alma yöntemi, integralde yerine yerleştirme yöntemi, matrisler, matrislerde temel işlemler, matrislerde toplama çıkarma ve çarpma, matrisin determinantı, matrisin tersinin hesaplanmasını içermektedir.
|
3 |
3 |
- |
ITEC102 |
INFORMATION TECHNOLOGY II
Bu ders bilgisayar destekli eğitimi, temel teorilerini ve uygulanma metodlarını öğretme amacında olan bir derstir. Microsoft (MS) Word’ün temelleri, çıktısı alınabilecek bir Word dökmanının nasıl elde edileceği ve dökümanda uygulanabilecek en yaygın format değişiklikleri için gerekli araçların nasıl kullanılabileceği konuları verilmektedir. Ayrıca öğrenciler bilgisayar tabanlı profesyonel sunumlar hazırlanmasına olanak sağlayan bir MS yazılımı olan Powerpoint ile ilgili olarak da bilgilendirilmektedirler. Bu sunumlar slayt geçişleri, animasyonlar, grafikler, çizimler ve daha fazlasını içermektedir. Öğrencilere verilen diğer bir program da MS Excell’dir. Excell dosyası içerisinde amaca uygun veriler içeren sayfalar yaratma, bu sayfaları düzenleyebilme, format değişiklikleri ve sayfayı yazdırma, verilerin/ bilgilerin sırlanması, filtrelenmesi ve analizleri; fonksiyon ve formüllerin uygulanabilmesi ve grafik elde edilmesi gibi uygulama becerileri öğrencilere kazandırılmaktadır.
|
3 |
2 |
2 |
ENG102 |
Okuma ve Yazma Becerileri II
Bu ders ENG 101 kodlu dersin devamı niteliğindedir. Bu ders öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma, yazma ve çalışma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Derste, venn şeması kullanılarak karşılaştırma ve kıyaslama komposizyon yazımı desteklenmektedir. Buna ek olarak, kompozisyon yazımı için gerekli bağlaçların öğrenilmesi dersin amaçlarındandır. Ayrıca, öğrenciler derste fikir ve olgusal gerçek cümleler arasındaki farkı ve karşı görüş ve onu çürütmek için kullanılan cümlelerin nasıl yazıldığını öğrenerek, dört paragraflık eleştirisel komposizyonu yazabileceklerdir. Böylece, öğrenciler karşılaştırma ve kıyaslama komposizyonu ile eleştirisel komposizyonun farkını ayırt edebileceklerdir Ayrıca, öğrenciler istenilen konularda sunum tekniklerini kullanarak, sunum yapacaklardır. Buna ilaveten, bu ders öğrencilerin çeşitli okuma parçalarını okuyarak özetleyebilme ve okuma stratejilerini kullanarak, parçadan sonuçlar, anlamlar çıkarmaları hedeflenmektedir.
|
3 |
2 |
2 |
PSYC110 |
Psikoloji
Bu dersin amacı, psikoloji biliminin kapsadığı geniş bir yelpazeye bir giriş sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, davranışları incelemek için kullanılan temel teorileri ve araştırma yöntemlerini bilir. Bunlara psikolojik işlevlerin, duyumun, algılamanın ve farklı bilinç durumlarının biyolojik temelleri dahildir. Bilişsel konulara ek olarak, ders sosyal, gelişimsel ve klinik psikolojiye bir giriş sağlar.
|
3 |
3 |
- |
HIST100 |
HISTORY OF CIVILIZATION
Bu dersin amacı tarih boyunca gelişen medeniyetleri ana hatlarıyla anlamak ve anlamlandırmaktır. Uygarlık, tarih ve tarih öncesi gibi kavramlar tartışıldıktan sonra, derste ilk uygarlıkların ortaya çıkmasını zorlayan koşullar ve bu koşulların insanlığın gelişmesindeki etkileri de incelemektedir. Derste esas olarak, ilk uygarlıklar; sırası ile Mezopotamya, Mısır, Ege, Klasik Yunan, Helenistik, Roma, Hint ve sonrasında Çin uygarlıkları incelenmektedir. Bu uygarlıkların temsil ettiği siyasi, sosyal, ekonomik, kültürel kurumlar ve bunlara ek olarak fikrî gelişmeler de medeniyet tarihi dersinin diğer odak noktalarını oluşturmaktadır. Siyasal ve toplumsal yapı, dinsel inanış ve kurumlar, aile yapısı, ekonomik faaliyetler, bilim, sanat ve felsefe bu derste üzerinde önemle durulan diğer konulardır.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
TREG100 |
TURKISH LANGUAGE
Dil Nedir?Dilin özellikleri; Türkçe imla kuralları, Anlatım Bozuklukları ve Doğru Kullanım, Uygulaması; Formal Yazılar, Özgeçmiş, Dilekçe; Köşe yazılarının dil ve üslup açısından değerlendirilmesi; Yazılı Anlatım Türleri ve Uyg.; Türkçe Yapım ve Çekim Ekleri Uyg.; Türkçe Gramer Yapısı; Türkçenin Ses Özellikleri gibi konuların öğretimi amaçlanmaktadır.
|
Kredisiz
|
2 |
- |
ECON102 |
MAKROEKONOMİ
Bu ders ulusal ekonominin işleyişini para ve para sistemini kapsayan bir giriş dersidir. Bu ders para ve maliye politikalarını, işsizlik, faiz oranları ve enflasyonu da kapsar. Bu derste üretim düzeyi ve karar verme mekanizmaları üzerinde de durulmuştur. Özellikle vurgu gerçek üretim ve potansiyel üretim düzeyini belirlemeyen etmenlere verilecek ve ekonomik istikrar ve büyümeyi teşvik etmek için tasarlanmış politikalar tartışılır. Bu derste sub-prime krizileri, sosyal güvenlik, kamu borç ve uluslararası ekonomik sorunlar gibi önemli politika tartışmaları eleştirel olarak incelenmiştir. Ödemeler dengesi açıklanmıştır. Döviz kurunun belirlenmesi, uluslararası para sistemine referansla sunulmuştur.
|
3 |
3 |
- |
Üçüncü Dönem
|
STAT203 |
İSTATİSTİK
Bu dersin amacı olasılık teorisinin temelleri ve genel istatistik konusunda bilgilendirmektir. Öğrencilerin, farklı tiplerdeki verilerin grafiksel sunumları, ortalama hesabı gibi verilerin merkezlenme eğilimini gösteren parametreler ve varyans, standart sapma gibi dağılma eğilimlerini ölçen parametrelerin çeşitli örnekler yardımıyla işlenmesi ile istatistikle ilgili temel konularda bilgi sahibi olmaları sağlanacaktır. Ayrıca bu ders öğrencilerin genel olasılık problemlerini anlamalarına yardımcı olmaktadır ve bu amaçla; genel küme tanımları ve küme işlemleri, venn diagramı ile işlemler, çarpım kuralı, permütasyon, kombinasyon gibi sayma teknikleri, örnek uzayı ve olay ile ilgili detaylar, olasılık hesabında ağaç diagramı kullanımı, istatistiksel bağlılık ve bağımsızlık, rastgele değişkenler ile ilgili temel bilgiler de verilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
BUSN209 |
INTERPERSONAL COMMUNICATION
Bu ders, iletişim türleri ve sosyal çevrenin şekillenmesinde etkili kişisel ilişkiler ile ilgili iletişim becerilerinin incelendiği bir seminer olarak tasarlanmıştır. Bu ders sadece "iletişim becerileri" (iletişim yetkinliği) geliştirmeye odaklanmamaktadır, ancak kişilerarası iletişimi etkileyen ve önemli konulardaki araştırmaları incelemektir . Ders, öğrencilere iletişim uygulamalarını ve kişilerarası iletişimin ilkelerini öğretir. Derin konuları iletişim sürecini içerecektir; ele alınan konularda algı, dinleme, kendini ifade, konuşma, etik, sözsüz iletişim, çatışma, güç ve işlevsiz iletişim yer almaktadır. Öğrenciler grup tartışmasında kişilerarası iletişim becerileri göstermeleri yanı sıra iletişim çatışmaları nasıl çözeceklerini de öğreneceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
BUSN201 |
BUSINESS LAW
Bu ders öğrencileri iş ahlakı, iş sözleşmelerinin rolü ve istihdam yükümlülükleri, iş operasyonları, genel hukuki ve sosyal çevre ile ilgili yasa alanları ve toplumdaki yasal kurumlar ile ilgili bilgilendirecektir. Bu dersin temel amacı iş hukukunun çeşitli yönleri ile ilgili fikirler sunmaktır. Bu amaçla, sözleşme hukuku, şirketler hukuku, uluslararası ticaret hukuku ve rekabet hukukunun genel ilkeleri ele alınacaktır. Ayrıca, kıymetli evrak ve uluslararası ödeme araçlarının doğası analiz edilecektir. Dersin esası ise Türk hukukuna dayanmaktadır, ancak fakat farklı yasalarla da kıyaslamalar yapılacaktır.
|
3 |
3 |
- |
BUSN211 |
ACCOUNTING I
Bu ders temel finansal muhasebe dersidir ve temel muhasebe tekniklerini ve tanımlarını kapsar. Ders finansal ortam, muhasebe döngüsü, finansal tablolara giriş niteliğindedir. Ayrıca öğrencilerin, temel muhasebe kavramları yanında mali muhasebe bilgilerini kullanarak temel becerilerini geliştirmeye yardımcı olur ve muhasebe kontrolü, hırsızlık önleme ve varlıkların korunması ilkelerini öğrenmelerini sağlar. Bu dersin amacı muhasebe ilkesininin temelini öğretmek ve öğrencilerin, sınıflandırılma, raporlama, değerlendirme ve mali bilgileri yorumlama sürecini anlamasını sağlamaktır.
|
3 |
3 |
- |
SOCY101 |
SOCIOLOGY
Sosyolojiye giriş niteliğindeki bu ders, bu disiplinin doğası hakkında genel bir özet ile başlar ve toplumsal yaşamın yapılarının ve dinamiklerinin çeşitli yönlerinin incelenmesiyle devam eder. Sosyolojinin tarihi, kurucularının görüşleri ve modern sosyolojideki perspektifler incelenir. Sosyolojideki araştırma yöntemleri ve teorileri incelenerek sosyolojik bakışın etrafımızdaki dünya hakkındaki bilgimize nasıl katkıda bulunacağının gösterilmesi amaçlanır. Derste sosyolojinin temel konularından kültür, toplumsallaşma, medya ve kitle iletişim araçları, aile, eğitim, toplumsal tabakalaşma, kentleşme, toplumsal değişim, farklı sosyolojik perspektiflerin penceresinden bakılarak işlenmektedir. Ders, farklı akademik alanlardan gelen ve farklı arkaplanlara sahip öğrencilere göre düzenlenmiştir. Derste işlenen konulara dair sınıf içi tartışma özendirilir ve dersin önemli bir parçasıdır.
|
3 |
3 |
- |
Dördüncü Dönem
|
BUSN214 |
İŞLETME İLETİŞİMİ
Bu dersin amacı iş ortamında gerekli iletişim becerilerini kazandırmaktır. Derste öğrenciler, iç yazı hazırlama (memorandum), mektuplar, raporlar, özgeçmiş ve elektronik iletileri hazırlama; Oral sunum; seminer becerileri geliştirmekle ilgili bilgilendirilecektir . Ayrıca derste eleştirel düşünme ve problem çözme için gerekli beceri öğretilecektir. Öğrenciler ders içi tartışmalarla profesyonel iletişim becerileri kazandırılacaktır. Öğrenciler ders sonunda iş e-posta, mektup, teklifler, ihale ve iş arama belgelerini hazırlama konularında deneyim kazanmış olacaklardır. Ders kapsamında öğrenciler hem takım içerisinde hemde bireysel çalışacak ve iletişim deneyimi kazanacaklardır.
|
3 |
3 |
- |
BUSN250 |
INTRODUCTION TO MANAGEMENT
Bu ders yönetim bilimine giriş dersidir. Bu ders yönetime ilişkin tanımların yanısıra ve işletmelerin işleyişini ve yöneticilerin rolünü, planlama araçları ve planlama teknikleri de dahil olmak üzere iş planlamasını kapsamaktadır. Sonrasında öğrencilere karar verme sürecinin detayları verilir. Üretimde ve yönetimde teknolojinin rolü ile değişim yönetimine de özellikle yer verilir. Ayrıca derste, insan kaynakları yönetimi, liderlik ve kontrol konuları da incelenir ve detayları anlatılır. Öğrencilere çağdaş iş ortamında yönetimin oynadığı önemli rol anlatılır, bugünün yönetiminin karşı karşıya kaldığı zorluklar ile yönetimin küresel bakış açısı ile yönetim araçlarının nasıl şekillendiği de açıklanmaktadır.
|
3 |
3 |
- |
BUSN212 |
ACCOUNTING II
Öğrenciler bu derste Muhasebe I de öğrendikleri bilgileri geliştireceklerdir. Öğrencilerin, tahsil edilemeyen hesaplar için uzlaşma yolları, amortisman hesaplanması, finansal bilgilerin yorumlanması ve notlar hesaplanması ve faiz hesaplamalarını öğrenmeleri beklenmektedir. Bilgisayarlı muhasebe de bu derste öğrencilere önemli bir araç olarak sağlanacaktır. Ders dahilinde, ürün maliyeti, kalite muhasebesi, maliyete dayalı yatırım kararları ve performans değerlendirmesi ve insan davranışlarının kontrolü için maliyetin rolü tartışılacaktır. Öğrenciler finansal muhasebe, şirket hesaplarının tutulması ve nakit akış tablosunu içeren temel ilkeleri öğreneceklerdir. Muhasebe kuramlarının ve kullanılan verilerin nasıl yorumlanacağı ve planlamada ve iş aktvitelerini kontrol etmede nasıl kullanılacağı ile ilgili bilgiler sunulacaktır.
|
3 |
3 |
- |
BUSN204 |
İŞLETMEDE ÖRNEK OLAYLAR
Bu dersin amacı öğrencilerin firmalara ziyaretler yaparak misyon ve vizyonları anlayabilmesi ve şirketlerin istihdam süreçlerini ve uygulamalarını yerinde izleyebilmesidir. Bu geziler sayesinde öğrenciler teorilerin nasıl uygulandığını görme fırsatı bulacaktır. Gezileri sırasında öğrenciler yönetim ve teorik bilgileri pekiştirecek, çalışanlara soru sorabilecek; işletmenin vizyon ve misyonunun yerine getirilip getirilmediğini görebilecek ve üretim ile iş akış sürecini takip edebileceklerdir. Bu ders teori ile uygulamanın arasında bir köprü rolü görecektir.
|
3 |
3 |
- |
FEAS270 |
SOSYAL BİLİMLER İÇİN ARAŞTIRMA METOTLARI
Araştırma Yöntemleri dersi sosyal bilimler araştırma metodolojisine giriş dersidir. Temel kavramları ve sosyal bilimler araştırmalarında karşılaşılan sorunları öğrenciye tanıtmak için tasarlanmıştır. Araştırma yöntemleri, sosyal bilimler metodolojisi ile ilgili temel kavramları netleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste sosyal bilim araştırmalarında teori ve metodolojinin önemi ve sınırlamalarına değinilirken, uygulamalı araştırmalarda program değerlendirme, politika analizi ve araştırma etiğinin de amaçları vurgulanmaktadır. Bu dersin amacı öğrenciler için temel araştırma araçlarını sağlayarak sosyal, bilimsel yöntemler alanını tanıtmaktır. Sosyal bilimlerde metodolojik tartışmalar, makale yazım teknikleri ve araştırma uygulamarı ile ilgili bilgiler verilmektedir.
|
3 |
3 |
- |
Beşinci Dönem
|
FEAS327 |
MALİYET MUHASEBESİ
Bu dersin amacı öğrencilere maliyet ve maliyet ile ilgili kavramlar hakkında bilgi kazandırmak ve bu kavramları kullanarak bir ürünün maliyetini planlama ve kontrol ve karar verme sürecinde nasıl değerlendirmeleri gerektiğini öğretmektir. Bu ders hem kar amaçlı hem de kar amacı gütmeyen sektörlerdeki işletmelerin maliyet analizi ve ürün maliyetini hesaplamalarını inceler. Emek maliyeti hesaplaması, malzeme muhasebesi gibi konuların nasıl analiz edilip kayıt tutulacağı hem manuel hem de bilgisayarlı muhasebe sistemleri kullanılarak öğretilir. Ürünlere dolaylı maliyetlerin nasıl tahsis edileceğine ilişkin yöntemler de ders kapsamında tanıtılmaktadır. Bütçeleme kavramı sermaye bütçesi teknikleri üzerinde durularak incelenir. Segmentler için raporlama ve merkezi olmayan operasyonlar için raporlama da ders kapsamındadır.
|
3 |
3 |
- |
FEAS331 |
PAZARLAMA
Bu ders öğrencilere günümüzün dinamik Pazar ortamında kârlı müşteri ilişkileri yönetimi ile kritik pazarlama temel ilkelerini (anahtar kavramları, analiz, strateji yöntem ve taktikleri) tanıtmaktadır. Konular dahilinde pazar, ürün, hizmet ve marka stratejileri, yeni ürün stratejileri, ürün fiyatlandırması, pazarlama kanalları, bütünleşik pazarlama iletişimi ve stratejileri yer almaktadır. Derste öğrencilerin uygulamalı pazarlama vakalarını da analiz etme yoluyla yönetsel karar verme teknikleri ve problem çözme becerilerini de geliştirmek hedeflenmektedir. Öğrencilere genellikle pazarlama yöneticilerinin karşılaştığı sorunlar gösterilecek ve verilen iş durumlarındaki pazarlama problemleri analiz edilerek bu analizlere dayalı uygulanabilir eylem planları hazırlama becerileri geliştirilecektir. Gerçek hayattan örnekler ve pazarlama simülasyonları kullanılarak temel pazarlama kavramları pekiştirilecektir.
|
3 |
3 |
- |
FEAS345 |
İŞLETME FİNANSI
Bu ders işletmeler tarafından yapılan önemli finansal kararları öğrencilere tanıtmak için tasarlanmıştır ve ders dahilinde öğrencilerin bu kararları vermeden önce durumu doğru şekilde analiz etmesi için gerekli kavramsal çerçevenin oluşturulması sağlanır. Bu derse dahil konular özellikle mali tablolar, uzun vadeli finansal planlama ve para, tahvil ve hisse senedi değerlemesi ve zaman değeridir. Bu ders, finansal yönetimin temel konularını ve bunları çözmek için kullanılan sayısal teknikleri öğretmek için tasarlanmıştır. Hem kurumsal mali yöneticilerin hem de yatırım yöneticilerinin karşılaştığı problemler göz önünde bulundurularak, finansal piyasaların temel özellikleri açıklanır ve degerlendirilir.
|
3 |
3 |
- |
FEAS363 |
GİRİŞİMCİLİK
Bu ders öğrencilere girişimci işletmelerin ekonomide ve iş ortamındaki rolünün anlaşılması için bilgiler sağlar ve başarılı bir girişimci için gerekli becerileri öğretir. Bu dersin sonunda öğrencilerin mevcut iş ortamını analiz etmesi ve bu iş ortamına en iyi uyum saglayabilecek iş türü hakkında karar verebilmesi beklenmektedir. Öğrenciler ayrıca ders sonunda bir iş planı hazırlayabilecektir. Dersin amaçlarından biri de öğrencilere küçük iş dünyası hakkında bilgi vermek ve girişimcilik kariyerini başlatılması için gerekli kişisel güçlü yönlerini ve zayıf yönlerini analiz etmesini sağlayabilmektir. Dersteki önemli konular planlama, finansman, başlangıç ve küçük işletme yönetimidir.
|
3 |
3 |
- |
BUSXX1 |
SERBEST SEÇMELİ
|
3 |
3 |
- |
Altıncı Dönem
|
BUSXX2 |
SERBEST SEÇMELİ
|
3 |
3 |
- |
BUSN302 |
YÖNETİM MUHASEBESİ
Bu derste, yönetim planlaması, kontrolü ve karar verme için ilgili maliyet davranışları, kontrol ve izlenebilirlik kavramlarının geliştirilmesi, yorumlanması ve kullanılması vurgulanmaktadır. Başlıca ders konuları: Ürün maliyetine giriş, katkı kavramı, performans standartları ve varyans analizi, sorumluluk muhasebesi, bölüm karlılığı, alternatif seçim kararları ve sermaye bütçelemesi. Yönetimsel karar verme için muhasebe bilgisinin kullanımına ilişkin çalışmalar. Ders dahilinde değinilen konular şunlardır: imalat, ticaret ve hizmet maliyeti sistemleri: maliyet-maliyet kar analizi; bütçe; maliyet-hacim-kâr analizi, bütçeleme, standart maliyetleme, varyans analizi, sorumluluk muhasebesi, değişken maliyetlendirme, transfer fiyatlandırması ve sermaye yatırımı karar verme, maliyet muhasebesi terminolojisi, iş maliyeti, süreç maliyetlemesi, faaliyete dayalı maliyetlendirme ve karar vermeyi içermektedir.
|
3 |
3 |
- |
BUSN306 |
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
Bu dersin amacı motivasyon, karar verme, takım dinamikleri, müzakere, liderlik ve örgüt kültürü ile ilgili teori ve uygulamaları öğrencilere aktarmaktır. Derste ayrıca analitik düşünme ve eleştirel yaklaşımın gelişimi de önemlidir. Ders dahilinde yönetimin gelişmiş davranış bilimi teorileri ve uygulamaları öğrencilere sunulur. Örgütsel davranış (OB) psikoloji, sosyoloji, ekonomi, organizasyon teorisi, istatistik, ve diğerleri de dahil olmak üzere çok sayıda disiplinlerden oluşan disiplinler arası bir alandır. Genel bir OB bakış açısına değinildikten sonra öğrenciler "yumuşak" yönetim müdahalelerini öğrenirler, bu konular iş motivasyonu, iş tutumları, yenigelen sosyalleşmesi, "doğal" ve resmi çalışma takımları, liderlik, karar verme ve değişim yönetimini içermektedir.
|
3 |
3 |
- |
FEAS346 |
FİNANSAL YÖNETİM
Bu ders öğrencilere yatırım teknikleri, sermaye bütçelemesi, risk ve getiri, sermaye maliyeti hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır; finansal kaldıraç ve sermaye yapısı politikası ve uzun vadeli finansal planlama konularına değinilir. Ders yönetsel kişiler için önemli olan kurumsal finans, yatırım ve finansman kavramları, temel konseptlerini öğrenciye sunar. Öğrenciler finansal yönetimin kapsamını ve finans yöneticisinin işletmeler için oynadığı hayati rolü öğrenmek durumundadırlar. Ders kapsamında özellikle yer verilecek konular: şimdiki değer ve sermaye bütçeleme, Risk ve varlık fiyatlandırma; finansal analiz ve tahmin; Mali karar ve piyasa etkinliği; ve sermaye yapısı, Problem çözme metodolojisi, finansal karar alma teorileri ve araçları.
|
3 |
3 |
- |
BUSN310 |
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bu ders öğrencilere insan kaynakları yönetimi işlevlerinin ana yönlerini sunmak ve temel çalışma bilgisini sağlamak için tasarlanmıştır. Bu derste ele alınan başlıklar şunlardır; çalışan seçimi, oryantasyon ve sosyalleşme uygulamaları, eğitim, gelişim ve performans değerleme sistemleri. Ayrıca ders dahilinde adil ve hakkaniyete uygun tazminat ve fayda programlarının sürdürülmesine de değinilecektir. Öğrencilere gerçek hayattan insan kaynakları ile ilgili örnekler verilecek bu durumlarda (danışmanlık, işten ayrılma, tazminat, eşitlik hakları vb) problem çözme ile ilgili atacakları adımlar öğretilecektir. Ayrıca ders kapsamında uluslararası insan kaynakları yönetimi, personel yönetimi ve stratejisi gibi diğer kritik alanlar da incelenecektir.
|
3 |
3 |
- |
Yedinci Dönem
|
MISY421 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Ders bir organizasyonun stratejik yönetim düzeyini iyileştirebilmek için gerekli bilgi sistemlerini öğrenciye tanıtır. Bu derste öğretilen konular şunlardır: bir bilgi sisteminin bileşenleri, donanım ve yazılım, e-iş kavramları ve uygulama, bugün yaygın olarak kullanılan bilgi sistemleri, yönetim, iletişim ve bilgi kaynakları, bilgisayar donanım ve yazılım ve E- ticaret teorileri ve internet tabanlı iş modelleri ve küresel tabanlı iş ortamlarıdır. Ders kapsamında mevcut bilgi sistemleri, kavram ve teknolojiler öğretilmektedir. Öğrenciler ders sonunda bilgi sistemlerini kullanarak planlama, kontrol etme ve karar alma konularında teknolojiyi kullanabilecek ve işletmeye rekabet avantajı sağlayacaktır.
|
3 |
3 |
- |
FEAS465 |
INVESTMENTS
|
3 |
3 |
- |
STAT461 |
SOSYAL BİLİMLER İÇİN İSTATİSTİKSEL UYGULAMALAR
Dersin amacı öğrencilerin ileri düzeyde ve bütünleşik olarak microsoft word, excel ve istatistiksel programları kullanabilmesini sağlamaktır. Bu derste öğrenciler profesyonel bir şekilde kendi istatistiki uygulamaları Power Point ile sunabilecekler; İstatistiksel yeteneklerini kullanarak basit veya karmaşık yüzdeleri varyans analizleri ile elde edecekler, çoklu regresyonun ve genel lineer modelleri öğrenmenin yanısıra tablo, raporlar, grafikler ve dağılımları ve eğilim grafiklerini oluşturabileceklerdir. Bu ders yeni başlayanlar için istatistiksel analizleri kolay bir şekilde sunarken, deneyimli öğrenciler için ise kullanım kolaylığını artıracaktır. Öğrencilere sağlanacak dosya sayesinde öğrenciler veri girişi yapıp analiz sonuçlarını değerlendirebileceklerdir.
|
3 |
3 |
- |
BUSXX1 |
FACULTY ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
BUSXX4 |
DEPARTMENTAL ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
Sekizinci Dönem
|
BUSXX2 |
FACULTY ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
BUSN460 |
OPERASYON YÖNETİMİ
Bu ders öğrencilere hem üretim hemde hizmetler sektörüde operasyon fonksiyonunun temellerini kazandırmak için tasarlanmıştır. Ders operasyonları hem stratejik ve operasyonel açılardan analiz edecek hem de organizasyon için sağlanabilecek rekabetçi üstünlükler vurgulanacaktır. Bu ders operasyon ve kontrol süreçlerinin etkin işlemesini sağlayan temel kavramları ve faktörleri öğrencilere öğretir. Üretim kontrolü, stok politikası, tesis planlama, yöntemler geliştirilmesi ve teknolojik değerlendirme, karar verme, kapasite planlaması, toplam planlama, öngörü, envanter yönetimi, dağıtım planlaması, planlama malzeme gereksinimlerini (MRP), proje yönetimi ve kalite kontrol yaklaşımları gerektiği zaman bilgisayar programları yardımı da kullanılarak ele alınacaktır.
|
3 |
3 |
- |
BUSN486 |
STRATEJİK YÖNETİM
Bu ders işletme yönetimi ilkelerinin iş kararlarının ve politikalarının oluşmasında nasıl bir önem taşıdığına değinmektedir. Bu dersin amacı öğrencinin diğer tüm derslerden öğrenilen bilgileri analitik araçlar ve gerçek bilgiye dayalı yöntemlerle kapsamlı iş analizi yapabilmesi ve stratejik performanstan sorumlu bir yöneticinin işini yapabilmek için gerekli yeteneğini geliştirmektir. Özellikle, dersin amacı işletmenin farklı fonksiyonlarını biraraya getirip incelemektir. Stratejik yönetimde zor kısım sadece işletmelerin zayıf yönlerini veya tehditlerini belirlemek değil işletmelerin güçlü yanlarını ve dış ortamda bulunan fırsatlarını tahmin etmektedir. Bu ders, örgütsel hataları düzeltmeyi ve örgütsel başarıları geliştirmeyi hedefler.
|
3 |
3 |
- |
BUSN472 |
ETİK VE SOSYAL SORUMLULUK
Ders öğrencileri ahlak, doğru ve yanlış teorisi, değer teorisi, iyilik ve kötülğü neyin belirlediği ve erdemlik teorisi gibi kavramlar ile tanıştırmayı hedeflemektedir. Bu kavramları tanıttıktan sonra, ders gerçek hayattan olayları ve konuları etik yönleri hakkında düşünmeye teşvik eder, öğrencilerin sosyal hayat dahilinde vakaları analiz edip etik sorunları ortaya çıkarmalarını sağlar. Öğrenciler daha etkin karar vericiler olabilmek için iş ortamında etiğin rolünü ve iş örgütlerini ve sosyal sorumluluk anlayışlarını incelerler. Ders kapsamındaki konular ise şu şekildedir: iş ve toplum arasındaki ilişkiyi içerir; paydaşların sorunlarını belirleme; iş ahlakı kuramsal temelleri; yönetim ve liderlik iş etiği; Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı; Uygulamada kurumsal sosyal sorumluluk; mülkiyet ve şirket yönetimi; çevre ve iş sorumlulukları; küreselleşme ve iş sorumlulukları; ve etiği.
|
3 |
3 |
- |
BUSXX7 |
DEPARTMENTAL ELECTIVE
|
3 |
3 |
- |
Seçmeli Dersler
|
BUS484 |
INTERNATIONAL MARKETING
|
3 |
3 |
- |
BUS471 |
INTERNATIONAL BUSINESS MANAGEMENT
|
3 |
3 |
- |
BUS361 |
ORGANIZATION THEORY
|
3 |
3 |
- |
BUS416 |
SMALL BUSINESS MANAGEMENT
|
3 |
3 |
- |
BUS423 |
INTERNATIONAL ECONOMICS
|
3 |
3 |
- |
BUS437 |
MANAGING SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECTS
|
3 |
3 |
- |
ECO465 |
MANAGERIAL ECONOMICS
|
3 |
3 |
- |
INRE412 |
ISSUES IN GLOBALIZATION
Bu ders, küreselleşmenin tarihi gelişimine bütüncül bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Derste, küreselleşmenin heterojen ve çeşitli doğasının anlaşılması için teorik bir çerçeve sağlamak amacıyla farklı yüzyıllarda ve coğrafyalarda küreselleşmenin nasıl tanımlandığı araştırılacaktır. Bu ders kapsamında, çok taraflı kurumlar, diplomasi, insan hakları ve terörizm gibi küreselleşme döneminde çağdaş dünya siyasetini biçimlendiren sorunlar tartışılacaktır.Dersin sonunda öğrenciler devlet-merkezli küresel toplumun ortaya çıkışı, uluslararası sistemin küreselleşmesi ve farklı teorik bakış açılarıyla küresel bir sivil toplum yapılandırma benzeri konuları çözümleme becerisi kazanacaktır.
|
3 |
3 |
3 |
INRE447 |
AFRICAN STUDIES
Bu ders, Afrika kıtasının derinlemesine bir sosyo ekonomik ve politik anlayışını anlamayı sağlamaktadır. Bu ders ile birlikte öğrenciler, bölgesel bakış açısı ile birlikte Afrika siyasetini şekillendiren konu ve dinamiklerini anlamak için ve tarihsel deneyimleri, siyasi sistemleri, bölgenin ekonomik ve Sosyo kültürel yapılarındaki çeşitliliğini keşfetmek için yardımcı olur. Sosyo kültürel gelişim üzerine sömürge döneminin etkisi, literatür ve çeşitli saha notları aracılığı ile incelenir. Her daldan öğrencinin alanları ile ilgili bu derste bulabilecekleri bilgiler vardır. Sosyal bilimlerde arka plan bilgi arzu değil gerekliliktir.
|
3 |
3 |
3 |
BUS321 |
MANAGEMENT SCIENCE
|
3 |
3 |
- |