ebba

Professor Dr. Ebba Ossiannilsson

Profesör Dr. Ebba Ossiannilsson araştırmacı, danışman, kalite uzmanı olarak görev yapmakta,  açık ve esnek uzaktan öğrenme, OER ve MOOC’u da  içeren e-öğrenme,  teknoloji temeli öğrenme gibi konularda çalışmalar yapmaktadır. Araştırma alanları kalite, yenileşme, liderlik, kişisel öğrenme gibi konuları kapsamaktadır. ICDE EC, OER gibi dünya çapında önemli kuruluşların başkanlığını yürütmekte, ICDE Global Quality Network ve ICDE Stratejik Planlama gibi önemli  kuruluşlara üyeliği bulunmaktadır. Profesör Ossiannilsson, ayrıca ICDE (Uluslararası Açık ve Uzaktan Eğitim Konseyi) ve EADTU  (Avrupa Uzaktan Eğitim Üniversiteleri Birliği) gibi kurumlarda kalite uzmanı olarak görev yapmaktadır, Avrupa Komisyonu’nda kalite uzmanı ve denetimcisi olarak da görev yapan Prof. Ossiannilsson, EDEN EC ve EDEN  SIG (Teknoloji Temelli Öğrenme ve Kalite Gelişimi) gibi kuruluşların da başkanlığını yapmaktadır. Prof. Ossiannilsson birçok bilimsel dergilerin yönetim kurulu üyeliğini de yapmaktadır. Ossiannilson ayrıca İsveç Uzaktan Eğitim Birliği  ve İsveç e-yeterlilikleri Kurumu’nun başkan yardımcılığını yapmaktadır.  2000 yılından beridir Lund Üniversitesinde bu alanda öğretim üyesi olarak görev yapan  Ossiannilsson,  2012 yılında Fİnlandiya’da Oulu Üniversitesinden “Yüksek Öğretimde e-öğrenmede kıyaslama” konulu tezi ile mezun olmuştur. Öğretim Üyesinin 200’den fazla yayını bulunmaktadır.

 

 

Professor Dr. Philip Garner

Professor Philip Garner has held Professorial positions at Brunel, Nottingham Trent and Northampton universities, all in the UK. He is currently Professor of Education at Brunel University, London. Philip has been involved in proposal and programme evaluation for national and international bodies, including for the EU (Horizon, Erasmus+) over the last 20 years. He has specific country-knowledge of Turkey, Croatia, FYR Macedonia, Bulgaria, Malaysia, Barbados, Bhutan, India, China and Australia. He has published widely in this field, the Editor of Support for Learning (https://onlinelibrary.wiley.com/journal/14679604) and also Editor for the Routledge ‘'Connecting Research with Practice in Special and Inclusive Education' book series.

Philip’s current writing includes:

Odunsi, R, Preece, D. & Garner, P. (2017) Nigerian Teachers’ Understanding of autism Spectrum Disorder: A Comparative Study of Teachers from Urban & Rural areas of Lagos State. Disability, CBR and Inclusive Development, 28 (3)

Garner, P. (2018) Professional capital to enhance SEND provision: how whole-school learning communities can support the development of inclusive practice in D. Bartram (Ed.) Great Expectations. Leading an effective SEND strategy in school. Woodbridge: John Catt Educational Ltd.

Garner P. (2018) Using school-based research to support change in SEND provision:  challenge and opportunity. Annual Research Conference, The Laurel Trust, Foundlings Museum, London

Garner, P. (2018) Managing Classroom Behaviour: Adopting a Positive Approach, in S. Capel, M. Leask, & T. Turner (Eds.) Learning to Teach in the Secondary School. London: Routledge

Garner, P. (2018) The Warnock Report – 40 Years On. National Association for Special Education (forthcoming, Autumn)

Garner, P. (2019) Rhetoric and realities: policy as an instrument of deflection in meeting the needs of marginalised young children, in J. Murray, B. Swadener and K. Smith (Eds) The Routledge International Handbook of Young Children’s Rights. London: Routledge

Garner, P., Murray, J., Preece, D., Rose, R. & Yu Zhao (2019) Knowledge, attitudes and practices to children with disabilities in Bhutan: a contextualised literature review in International Journal of Adolescence and Youth (forthcoming)